First Kiss

126 8 0
                                    

-Night Garden Party

Aku pakai dress yg aku beli dengan flower crown yg aku dapat hari tu. Tiba² Suga oppa panggil aku.

"Baby, cepat lh. Nanti lambat pulak nak ke majlis tu."
"Kejap !"

Aku calit sikit lipstick dan blusher. Okay. Nice. Aku terus turun dan masuk ke dalam kereta Audi Suga oppa.

-----------

Aku jalan masuk dewan. Semua orang pandang aku. Dah kenapa ? Nampak puntianak ke apa. Aku terus jalan ke arah Hye Reen, Namjoon dengam Jin. Mereka semua pakai mask. Aku je yg tak pakai. Kami berchit-chat kejap sebelum pengerusi majlis mengajak semua pelajar dan guru ke dewan makan untk makan. Lepas habis makan, ada sedikit persembahan nyanyi, tarian dan drama. Tamat je musical drama, nama aku disebut oleh pengerusi majlis.

"Untuk persembahan terakhir kita sebelum majlis tari menari dimulakan, saya ingin menjemput cucu kepada pengarah sekolah dan juga Queen sekolah kita untuk menyampaikan sebuah lagu. Dipersilakan cik muda Min Haneul untuk naik ke pentas."

Amboi, panjang betul ucapan dia nak aku naik ke pentas. Aku pandang Hye Reen. And I make what-should-I-do face. Hye Reen tolak aku untuk naik ke pentas. Aku tak nak ! Tiba² ada seorang jejaka yg memakai topeng bongkokkan sikit badan dia dan hulurkan tangan kat aku. Aku pon sambut huluran tu. Dia bawak aku naik pentas. Aku ambil gitar yg disediakan di tepi piano. Dan lelaki tu duduk di kerusi piano tu. Dia mula tekan kekunci piano tu. Aku macam kenal lirik ni. Ni lagu Rain by BTS. Aku duduk kt kerusi dekat dgn piano tu dan mula petik gitar ikut irama piano. Aku mula menyanyi. Aku nyanyi part vokalis. Lelaki tu pulak nyanyi part rap. Tak sangka sedap jugak suara lelaki ni. Lepas aku dengan dia habis nyanyi, dia datang ke arah aku dan hulurkan tangan dia ke aku. Aku sambut dan terus berdiri. Kami tunduk hormat dan turun pentas. Tak sangka kami akan dapat tepukan gemuruh. Kahkahkah.

"Baiklah. Selesai je persembahan cik muda Haneul tadi, majlis tari menari akan dimulakan."

Lagu ala romatik mula dipasang dan ramai pasangan yg dah menari di tengah dewan tu. Aku mencari kelibat Tae Hyung. Kot kot lh dia ada kat sekitar sini. Tak jumpa. Aku mengeluh. Tiba² lelaki yg menyanyi dengan aku tadi datang ke arah aku.

"Want dance with me ?"
"No thanks. Saya tunggu orang lain untuk menari bersama."
"Saya rasa, saya lh orang yg awak tunggu tu."
"Huh ? Maksud awak ?"
"Come. Dance with me and you will know it."

Aku pon menari lh dengan dia.

"Haneul, awak nampak sangat cantik hari ni."
"Gomawo."

Aku tertunduk malu. Dia pegang dagu aku dan dongakkan aku untk pandang dia.

"Jangan lh pandang lantai tu. Pandang muka oppa yg lagi hensem ni."
"Oppa ?"

Aku blur. Tiba² kami berhenti menari dan dia buka mask dia. Kim Tae Hyung ! Dia senyum kat aku. Aku balas senyuman dia. Dia tarik aku keluar dewan. Kami pergi ke Fairy Garden. Tae Hyung tarik tangan aku ke air pancut dekat tengah taman tu.

"Jagi nampak cantik sangat."
"Hahaha. Gomawo oppa."

Tae Hyung buka kot dia dan bagikan kat aku.

"Pakai lh. Mesti jagi sejuk kan ?"
"Gomawo. Oppa nampak segak pakai tuxedo hari ni. Macam Prince Charming."
"Hahaha. Thanks."

Tiba² Tae Hyung pegang pipi aku dan pandangan dia jatuh ke dalam anak mata aku yg perang ni.

"Waeyo oppa ?"
"Molla. Hari ni oppa rasa jagi ni macam seorang Cinderella."
"Hahaha. Merepek lh oppa."
"Tak. Oppa tak tipu. Oppa serious."

Aku terdiam. Kami berpandangan tanpa sebarang suara sampai lh Tae Hyung pecahkan kesunyian.

"May I ?"

Dia pegang bibir aku. Aku hanya angguk dan Tae Hyung mula kiss aku.

To be Continued ...

[C] Superman ? Naekkeoya.Where stories live. Discover now