Pukul 12 tepat, Suga oppa call aku ajak aku balik. Hahaha. Terasa macam betul² Cinderella je. Kena balik tepat tengah malam. Aku pandang Tae Hyung yg tido atas riba aku. Dia penat sangat sebab kena uruskan dewan petang tadi. Aku tak sampai hati nk kejut dia. Rasa kesian. Aku ambik phone aku dan snap gambar dia tengah tido. Comel sangat. Aku buat gambar tu jadi wallpaper. Tetiba Tae Hyung terjaga. Dia pegang pipi aku.
"Weayo oppa ?"
"Molla. Oppa rasa tenang je bila pandang muka jagi bila bangun tido. Kan bagus kalau tiap² kali oppa bangun tido, oppa nampak jagi."
"Hahaha. Oppa ni. Kalau oppa nak, masuk lh meminang cepat."
"Serious erk ?"
"Hahahaha. Oppa, jom balik ? Dah pukul 12."
"Okayy. Jom oppa hantar jagi balik."
"Arasseo. Kaja."Aku dengan Tae Hyung jalan ke kereta dia sambil pegang tangan. Kuat betul dia genggam. Sakit jugak lh tangan aku.
"Erm oppa ?"
"Ye jagi."
"Oppa genggam tangan jagi kuat sangat lh. Sakit."
"Ops mian jagi. Oppa tak sengaja."
"Gwenchana oppa."Kami terus pergi ke kereta Lamborghini silver milik Tae Hyung. Dia hantar aku ke rumah.
"Thanks oppa sebab hantar jagi balik rumah."
"Cheonmal jagiya. Gudnite jagi."
"Gudnite."Tae Hyung tunjuk pipi dia tiba².
"Where's my goodnight kiss ?"
Eh eh mamat ni. Sukati je mintak.
"Cepat lh bagi. Kalau tak nak bagi, oppa tak nak balik. Biar oppa tido sebilik dengan jagi."
"Eh mana boleh. Malam ni sampai malam lusa Suga oppa tido dengan jagi."
"Alaa. Kita tido lh bertiga. Oppa dengan jagi tido atas katil. Suga hyung tido atas lantai."Selamba gila mamat ni memerintah. Hahaha.
"Ish mengada lh oppa ni. Dah dah. Jagi nak masuk ni. Jangan nak mengada ye."
"Alaaa. Bagi lh goodnight kiss."
"Ye lh. Ye lh. Tapi kat pipi je kayy ?"
"Boleh lh dari tak dapat."*evil smile*Aku pejam mata aku dan muncungkan sikit mulut aku untk kiss pipi Tae Hyung. Chupp ! Aku dah kiss pipi dia. Tapi yg aku pelik, kenapa rasa manis dan lembut je pipi dia ? Aku kiss pipi or what ?
"Yeayy. Thanks jagi. Love you."
"Love you too oppa. Bye."Aku terus masuk rumah dan masuk bilik. Aku nampak Suga oppa tengah baring atas katil aku sambil main Piano Tiles 2.
"Haneul."
"Waeyo ?"
"Omma dengan appa cakap esok ada tetamu datang. So jangan keluar ye."
"Arasseo."Aku ke bilik mandi untuk tukar baju. Ye lh, takkan lh nak tukar baju depan Suga oppa pulak. Tak pasal² ada free show pulak nanti. Lpas tukar baju, aku ambik Iphone 6s aku dan baring sebelah Suga oppa. Aku sembang sikit dengan Suga oppa then tido.
--------
Esoknya."Woii bangun lh dua beradik oii ! Matahari dah tinggi tu. Dah pukul berapa dah ni. Oii bangun oii ! "
Aku terpisat² bangun dan pandang ke arah seorang makcik yg membebel tadi. Ehh kejap, bukan makcik tapi pakcik ?!
"Suga hyung ! Bangun lh ! Matahari dah tinggi. Apa ni anak teruna tido sebilik dan sekatil dengan anak dara hah ? Hey, bangun lh!"
Aku terus campakkan bantal aku ke arah pakcik tu a.k.a Park Jimin, sepupu aku yg paling annoying tapi baik.
"Jiminie, diam lh !!!"
Aku dengan Suga oppa menjerit serentak. Kami berdua turun katil dan terus kejar Jimin sampai lh kami bertiga kepenatan.
"Weh, dah lh. Aku dah penat nak lari. Kita sambung lain kali erk ?"
Kami bersetuju dan berjalan masuk ke rumah. Aku dan Suga oppa ke bilik masing² dan membersihkan diri.
-------------
Aku turun ke ruang makan untuk sarapan. Omma dengan appa tengah sembang dengan Jimin. Suga oppa pula baru keluar dari dapur sambil bawak sekotak susu HL. Aku tarik kerusi dan duduk di sebelah Jimin.
"Good morning sayang."
"Morning omma, appa."
"Hari ni kita ada tetamu. Jadi malam ni pakai cantik² ye."
"Arasseo omma. Jimin, kau datang sini untk melawat kami ke ?"
"Ani."
"Then what ?"
"Aku pindah sini sekejap. Memandangkan tahun ni aku final year jadi high schoolar, so aku pindah lh sini kejap."
"Kau nak sekolah kt mana nanti ?"
"Sekolah dengan kau lh."
"Arasseo."Walaupun Jimin tua setahun dari aku, aku tetap ber aku-kau dengan dia. Sebenarnya dia yg suruh. Dia kata dia tak suka aku panggil dia oppa sebab aku ni belum cukup comel untuk panggil oppa --" . Aku ambik sandwich yg omma buat dan makan. Yummy. Sandwich omma memang sedap gilaaa. Aku makan dan makan dan makan lagi sandwich omma tu. Suga oppa hulurkan aku gelas susu dia bila dia nampak aku hampir tercekik. Aku terus minum susu tu.
---------- [skip to dinner]
Aku pakai shortdress with no sleeve yg berwarna biru laut. Aku calitkan sedikit lipstick dan turun ke ruang makan. Aku nampak sepasang suami isteri yg sedang rancak bersembang dengan omma dan appa. Suga oppa dengan Jimin pon bersembang berdua sambil bertepuk tampar --"
Aku tarik kerusi dan duduk di sebelah omma dan Suga oppa."Annyeong"
Aku tundukkan sikit kepala aku kepada pasangan suami isteri tadi.
"Haneul, ni Encik dan Puan Kim. Mereka ni kawan universiti omma dulu."
"Annyeong uncle, aunty."Aku tunduk hormat lagi sekali.
"Hahaha. Tak payah panggil uncle atau aunty. Panggil je omma dengan appa. Arachi ?"
"Nae omma, appa."
"Yeobo, mana anak kita ni ? Lambatnye dia nih."
"Kejap lagi sampai lh tu. Kita tunggu je."Tiba² ada satu figura yg sangat aku kenali berjalan ke arah meja makan dan duduk di sebelah Puan Kim dan bertentangan dengan aku. Omoo takkan lh o_o"
"Anyyeong. Kim Tae Hyung imnida."
Dia tunduk hormat dan senyum ke arah aku. Ohmaigadd. This alien ?
"Haa ni lh anak omma dengan appa. Dia satu sekolah dengan Haneul kn ?"
"Nae."
"Untuk pengetahuan Haneul, keluarga Kim datang sini untuk tunangkan Haneul dengan Tae Hyung ni."Omma berkata. What ?! Seriously ? Aku nak bakal tunang dengan dia ? My namja chingu ?! Ohmaigosh terasa macam mimpi duh ˊ3ˋ
"Haneul setuju ke ?"
"Ermm nae."Aku nampak Tae tersengih² macam kerang busuk. Aku terus sepak kaki dia.
To be Continued
Mian sebab slow update. Hope korang suka chapter baru ni ^ 3^
Tae Hyung-ah, Yonggi-ah, get well soon okayy. Bogoshipo. Dont work too hard again okayy. The news about you guys were hospitalized made me cried last night and today. Seriously I was very worried about you guys. Get well soon nae ? Saranghaeyo oppa •︹•;
YOU ARE READING
[C] Superman ? Naekkeoya.
FanfictionIt's just not to love someone but how to trust and appreciate them .