Hari berganti hari, minggu berganti minggu dan bulan berganti bulan. Sekarang aku dah hampir due date. Lagi seminggu je.
"Jagi, how are you and twins ? Mereka nakal tak ?"
Tae Hyung peluk belakang aku yang sedang berdiri melihat omma, appa, Suga oppa dengan Seolhyun unnie yang tengah BBQ dekat belakang rumah keluarga Min.
"Haha. Babies agak lasak hari ni. Asyik kick perut omma je."
Aku mengadu dekat Tae Hyung. Bila dah nak due ni, makin excited mereka nak keluar.
"Ye ke ? Sian jagi ye. Dah makan BBQ belum ? Hyung kata jagi tak turun dari tadi. Kenapa ni ?"
Tae Hyung belai kepala aku.
"Tak tahan la dengan bau asap. Pening. Tak suka."
"Okay okay. Jom pergi dekat dapur nak ? Oppa dahaga lh."
"Okay. Oppa pergilah tukar baju kerja tu dulu."
"Arasseo."
Aku pusing balik menghadap bintang. Aku senyum sendiri. Tiba-tiba perut aku sakit sangat. Aku terasa ada cecair mengalir di kaki aku. Aku terus menjerit.
"OPPA !!!"
"OPPA !!!"
"WOI KIM TAE HYUNG !!!!"
Tae Hyung berlari mendapatkan aku yang sedang menanggung kesakitan.
"Jom cepat. Babies dah nak keluar ni. Cepat oppa. Sakit nih !"
Dengar je perkataan babies nak keluar, terus Tae Hyung mencempung aku masuk ke kereta dia. Kami terus ke hospital swasta berdekatan.
Sampai di hospital, aku terus dimasuk ke dalam delivery room.
"Push, puan. Push." Tekan doktor yang bakal menyambut bayi aku.
"Argh !" Aku tarik rambut Tae Hyung dengan kuat.
"Auuuch ! Sakitlah jagi !"
"Push. Kuat lagi, puan."
"Argh !"
Kali ni bukan setakat tarik rambut, aku siap goncangkan kepala dia lagi.
"Jagi ! Sakitttttttttt !"
"Argh, diam kau ! Aku lagi sakit tahu tak ?! Kau tahu buat anak je ! Aku yang kena tanggung semua lepas tu !"
Aku lepaskan segalanya.
"Push lagi, puan. Push lagi !"
"Hoi, diamlah. Aku tengah push la ni. Kau pikir aku tengah main pondok-pondok ke hapa hah ?! Sakit tahu dok ?!"
Semua orang aku marah.
"Argh !"
Dan akhirnya aku dengar suara bayi menangis. Aku menarik nafas lega. Tapi tak lama sebab aku terasa perut aku tersangat sakit selang 2 minit selepas itu.
"Okay, puan. Get ready for another one. Kata doktor yang dimarahi aku tadi.
"Push ye, puan. Push."
"Argh !"
Push lagi, puan. Push lagi."
"Argh !"
"Sikit lagi, puan. Push push."
Kali ni aku dah tak mampu nak marah sebab dah takde tenaga untuk semua tu. Aku hanya perlu lahirkan anak aku yang kedua pulak.
"Argh !"
Dan lagi sekali, aku dengar seorang lagi bayi menangis sebelum segalanya gelap gelita.
Aku pengsan.Aku terjaga apabila terasa ada ciuman hangat di atas dahi aku.
Aku buka mata dan terpandang Tae Hyung mendukung dua orang bayi, seorang bayi lelaki yang dibaluti kain berwarna biru bercorakkan kartun superman manakala seorang bayi perempuan dibaluti kain berwarna pink bercorakkan Olaf.
YOU ARE READING
[C] Superman ? Naekkeoya.
FanfictionIt's just not to love someone but how to trust and appreciate them .