Starting

78 4 4
                                    

Dah 2 minggu aku dengan Tae Hyung berbaik semula. Dan akhirnya hari yang ditunggu telah tiba. Hari ni aku akan bertolak ke Jepun untuk honeymoon.

"Jagi, wake up. Kita dah sampai Tokyo ni." Tae Hyung mengejutkan aku yang tertidur di atas bahunya.

"Erm. Oppa. Jagi malaslah nak jalan. Dukung jagi boleh ?" Aku mula mintak yang bukan² dekat laki aku. Eh biarlah. Laki aku. Dah sah dah pung T︵T.

Kami check in Hotel Seri Jepun dengan Tae Hyung mencempung badan aku. Mian oppa ˊ3ˋ.

Setelah aku belasah masa selama 5 jam untuk tidur, tibalah masanya untuk aku makan lunch pada pukul 4 petang --".

"Ye, Encik dan Puan nak makan apa ?" Seorang pelayan lelaki yang aku agak berumur lebih kurang sebaya aku je.

Belum sempat Tae Hyung menjawab, aku dah mencantas.
"Makanan dan minuman apa yang paling mahal kat sini ye ?" Tanya aku.

"Erm. Ada banyak sebenarnya, puan. Jadi .."

Belum sempat dia habiskan percakapan, aku dah potong lagi.

"Bawak je apa². Yang pasti paling mahal ye." Aku terus main Blossom Blast Saga dalam iPhone 6plus aku.

Tae Hyung tercengang tengok muka aku. Apa ? Tak pernah ke tengok aku macam ni ? T︵T .

"Jagi ?" Tae Hyung panggil aku.

Tanpa memandang muka dia, aku menjawab. "Wae ? Kenapa ?"

"Serious ke sayang hari ni, hah ?"
Tae Hyung meminta kepastian.

"Wae ? Salah ke ? Lagipun, baby yang nak makan. Dia yang paksa jagi pilih macam tu." Selamba aku menjawab.

"Yelah. Yelah. Erm jagi ?" Panggil Tae Hyung lagi.

"Wae oppa ? Jagi tengah nak lepas level 200 ni. Jangan lh kacau." Aku mula memokuskan kembali sepenuh perhatian kepada game tadi.

"Kita duduk sini 4 bulan boleh ?" Tanya Tae Hyung dengan tergagap².

Aku yang tengah minum air masak selepas selesaikan level 200, terus tersembur segala jenis air dalam mulut, ahh lantak lh air masak ke air liur. Semua nak disembur aku sekarang ni. What ?!

"Apa oppa ? 4 bulan ? Nak buat apa duduk sini 4 bulan ? Lamanya." Aku mula membangkang. Seriously 4 bulan ?! Mahu mereput aku duduk sini weh. Tak tahan duh.

"Oppa ada kerja lh sayang. Appa suruh oppa jaga cawangan syarikat dia dekat sini kejap sebelum appa bagi oppa ambil alih syarikat utama." Terang Tae Hyung.

"Lamanya oppa."

"Maaflah. Tapi tak boleh nak tolak dah arahan appa."

"Erm ye lh. Bila oppa start kerja ni ?"

"5 hari lagi. So, kita honeymoon dulu ye, jagi." Tae Hyung dah menunjukkan senyuman menggoda dia. Alahai. Gatai benor laki aku nih. Tak ingat ke hapa yang aku ni tengah berbadan dua --" .

Selesai makan, aku ajak Tae Hyung jalan² dekat bandar Tokyo. Mana tahukan ada benda best berlaku.

Dan tekaan aku tepat selepas 10 minit berjalan. Ada mini concert dekat tengah² bandar ni. And guest what ? BTS tengah buat street performance. Wuuuu. Beruntung wehh.

"Oppa. Oppa. Jom tengok. Jagi nak tengok boleh ?" Aku mula merengek dekat laki aku. Harap berjaya.

Dan yes ! Berjaya.

"Tapi 15 minit je boleh. Lepas tu, kita sambung berjalan ye."

"Erm 20 minit, pleaseeeeee."

"19 minit."

[C] Superman ? Naekkeoya.Where stories live. Discover now