Conflict

91 5 2
                                    

Lagi seminggu aku dengan TaeHyung nak kahwin. Maigad. Nervous bhaii. Acener nih >< . Hari ni aku kena pergi butik penganting untuk pilih dress. Lahai, dream comes true. Tiba² phone aku berbunyi.

"Yebosaeyo ?"
"Hello sweetheart."
"Hello oppa. Kenapa call ni ?"
"Saja. Erm jagi, oppa datang lambat sikit kot kt butik tu. Takpe kan ?"
"Sokay oppa. Jagi boleh pilih sendiri."
"Thanks jagi. Kay lh. Oppa ada hal ni. Nanti kita jumpa kayy."
"Arasseo oppa. Annyeong. Saranghae."
"Nado sarang."

Aku tamatkan panggilan dan terus memandu kereta Mercedes Benz A 250 Sport yg dihadiahkan oleh Suga oppa masa birthday aku sebulan lalu. Aku ke butik milik sepupu aku, Tiffany.

"Unnie !!"
"Haneul !!"
"Bogoshipo."
"Nado. Lama tak jumpa. Bila dah jumpa, rupanye dia dah nak kahwin."
"Hahaha. Apa lh unnie nih. Unnie tu bila nak kahwin ?"
"Hahaha. Jodoh je belum jumpa."

Aku dengan Tiffany unnie borak sakan. Tiba²

PRANG !

"Bunyi apa tu unnie ?"
"Entah. Kejap ye."

Tiffany sedang bercakap dengan seorang lelaki. Maybe pekerja dia kot. Lelaki tu berpaling pandang aku. Terkedu. Tergamam. Terkejut. Terdiam. Segala adik-beradik Ter lh ada. Tak mungkin.

KIM DONG HYUK !!

"Mian Haneul. Dong Hyuk ni pekerja baru. Jadi, agak tak biasa lh dia nak susun barang kat sini."
"Oh. Haa ye. Takpe."

Gugup.

"Jom kita pilih dress ?"
"Arasseo."

Tiba² phone Tiffany unnie berbunyi.

"Hello. Ye saya. Betul ke ? Baiklah. Saya ke sana sekarang."

"Erm Haneul. Maaf ye. Unnie kena ke Jeju-do lh skrg ni. Butik unnie yg lagi satu kt sana ada masalah sikit. Maaf ye."
"Cheonma unnie. Sokayy lh."
"Erm biar si Dong Hyuk yg layan kamu ye. Unnie kena ambik flight sekarang."
"Okayy. Hati² ye unnie."
"Arasseo unnie."

Aku dan Tiffany unnie berpelukkan dan dia terus keluar dari butik.

"Erm cik Haneul, sila ikut saya."
"Erm baiklah."

Aku pilih beberapa wedding white dress. Aku ke fitting room. Selepas 10 minit bersiap dress pertama, aku keluar utk lihat diriku di cermin.

"Awak nampak cantik, Haneul."

Terkejut.

"Eh Dong Hyuk ! Apa awak buat kt sini ?"
"Awak lupa ke yg saya kerja sini."
"Ops mian. Saya lupa."

Aku pandamg semula ke arah cermin dan

TERKEJUT. SOMEONE BACKHUG ME ?!

"Maafkan saya, Haneul. Saya tak sepatutnya buang awak dulu."
"Apa ni ?! Lepas lh !"

Aku sedaya upaya menolak Dong Hyuk tapi tak berjaya. Dia ketatkan lagi pelukan.

"Please. Sekejap je. Jebal."

Aku terus kaku.

"Thanks Haneul."

Dong Hyuk lepaskan pelukan. Dong Hyuk pusingkan aku meghadap dia. Dan

CHUPP !

HE KISS AKU ?!

Tergamam. Aku pandang ke luar butik. KIM TAE HYUNG ! Dia ada kat luar ?!
Aku tolak Dong Hyuk sekuat hati sampai dia jatuh terduduk. Aku pandang ke pintu lagi sekali. Tae Hyung dh pergi. Aku capai Iphone 6s plus aku dan terus call Tae Hyung. Tak dapat. Call lagi. Tak dapat. Call lagi dan sama seperti tadi, tak dapat. Aku mula risau. Aku tukar baju dan ke kereta aku. Aku terus memandu ke kondo aku dan Tae Hyung di Jamsil.

------------
-Kondominium

Aku buka pintu kereta dan dongak ke tingkat 16. Baru aku nk melangkah, phone aku berdering.

HONEY BUNNY

Tae Hyung call.

"Yobosaeyo ?"
"Haneul, datang ke kondo kita sekarang."
"Erm jagi memang ada kt depan kondo kita ni. Kejap lagi jagi naik ye."

Aku tekan button lif dan terus naik ke tingkat 16. Aku buka pintu. Tae Hyung berdiri membelakangi aku.

"Oppa ?"

Tae Hyung pusing dan pandang aku dengan muka dingin.

"Oppa ? Gwenchana ?"
"Kau !!"

Terkejut.

"Kau memang kan ! Apa yg jantan tu buat kat kau hah ?! Dia sentuh kau kt mana lagi ?!
"Opp oppa, apa oppa cakap nih ?"

Tae Hyung terus kiss aku dengan kasar. (Oh mind. Mohon jangan paksa aku clorox otak kau ><)

Aku segera tolak Tae Hyung. Tapi tak dapat. Dia dukung aku gaya bridal style dan terus masuk bilik. (Oh gad ><)
Tea Hyung campak aku atas katil Dann .....

To be Continued ...

Dah nak masuk dah. Dah nak masuk dah >< . Hahaha. Harap readers bersabar. Dan di sini, Nurul Husna bt. Tamyazi selaku authornim ingin mengucapkan maaf kerana dah lama sangat tak updated. Dah hampir sebulan kn ? Maaf ye. Lepas ni author akan update masa cuti panjang je. Kalau sabtu dan ahad (minggu balik bagi budak asrama), author takkan update sebab cuti cepat sangat habisnya *nangis* So, readers kena sabar lh sampai cuti penggal akan datang \\^^// . Annyeong .

[C] Superman ? Naekkeoya.Where stories live. Discover now