Part 6

126 12 0
                                    

-Rehat

Aku berjalan ke cafeteria untk jumpa Tae Hyung. Banyak benda kami nak bincang pasal prom night nanti. Aku terus mencari meja yg selalu geng Tae Hyung duduk. Bingo !

"Oppa, jom pergi library ?"
"Untuk apa ?"
"Laa kata nak bincang pasal prom night nanti. Takkan lh oppa lupa ?"
"Ops mian. Oppa lupa."

Tae Hyung gosok belakang leher dia

"Ish oppa ni. Ni belum ada cucu lagi, dah lupa. Apa lh"
"Anak pon kita belum buat lagi. Sayang dah cakap pikir pasal cucu. Amboii. Expertnye sayang ni."

Aku blush. Eii byuntae lh dia ni.

"Eii. Apa oppa ni. Byuntae lh. Ish. Tumbuk kang. Biar berterabur gigi."
"Amboi. Kejamnye. Tak sayang oppa lh tu."

Tae Hyung pout. Eleh. Ingat comel ? Gigit kang. Baru tahu.

"Dah. Dah. Jangan merajuk. Nanti rugi. Jom kita pergi library."
"Rugi ? Rugi apa erk ?" *evil smile*
"Ish oppa ni. Banyak tanye pulak. Dah jom pergi. Nanti tak sempat nak bincang. "

Aku terus tarik tangan Tae Hyung ke library.

------------
-Library

Fuhh. Nasib tak ramai orang. So, tak lh bising sangat. Aku dengan Tae Hyung duduk dekat meja paling belakang. Meja yg paling dekat dengan tingkap.

"Oppa."
"Yup. Apa jagi ?"
"Theme utk prom night tu nanti apa ? Fairytale or what ?"
"Entah. Cikgu tak cakap pape ke ?"
"Ani. Cikgu suruh kita tentukan tema dengan makanan sekali. So any suggestions ?"
"Erm apa kata buat night garden party ? Okayy ?"
"Boleh jugak. So makanan ?"
"Kita buat French bread and mushroom soup sebagai pembuka selera. Menu utama kita buat BBQ. Dessert kita hidangkan chocolate mint ice cream ? Boleh ?"
"Nice. Then kita letak maccaroon sebagai hidangan tambahan. Atau pon kita boleh buat Chicken Parmigiana sebagai menu utama ?"
"Okay. We can use that as menu utama."

Kringg~~

"Erm loceng dah bunyi lh. Rehat dh habis. So, jom kita balik kelas."
"Jom. Biar oppa hantar jagi balik kelas."
"Eh takpe ke ? Bukan lepas ni oppa ada kelas Kimia ke ?"
"It's okay. Hari ni Mrs. Li tak datang."
"Erm okayy."

Aku kemas buku nota dengan pencil case aku. Lepas kemas, aku dengan Tae Hyung keluar library dan terus ke kelas 4 Selenium, kelas aku lh tu.

To be Continued ...

Dont forget to Comment, Vote and Follow \\^^//
"P/S: Kalau korang nak tahu apa Chicken Parmigiana, korang cuba lh google. ^^

[C] Superman ? Naekkeoya.Where stories live. Discover now