Propose pt. 2

102 6 6
                                    

-Haneul POV

Aku pakai short dress yg sama macam gambar tuh. Aku malas nak terangkan pasal dress tu. Hahaha. Mian. Aku mengambil Iphone 6s aku dan turun ke bawah. Aku pergi ke Suga oppa yg tengah baca novel dekat ruang tamu.

"Oppa, malam ni baby dinner dengan Tae tau."
"Erm arasseo."
"Bye."

Aku jalan ke pintu dan nampak TaeHyung tengah tunggu aku kt situ.

"Maaf lambat oppa."
"Sokay jagi. So shall we ?"
"Let's go."

TaeHyung bukakan pintu Audi R8 dia. Hari tu Lamborghini. Hari ni Audi R8 ? Kayo nya --"
(Bagi lh authornim satu *puppy eyes*)

Kami ke Perish Restaurant. Kami pesan 2 Escargot dan 2 apple juices. Kami hanya makan seperti biasa dan berchit-chat sikit.

"Oppa."
"Wae ?"
"Dah buka hadiah yg jagi bagi ?"
"Dah. Tapi baju apa tu ? Ada sehelai baju putih dan satu kain panjang yg macam selempang."
"Apa oppa nih. Tu baju melayu lh. Appa jagi outstation kat Malaysia 2 minggu. Jagi suruh dia belikan. Muat tak baju tu ?"
"Ouh. Muat je. Mana tahu oppa punye saiz ?"
"Oppa dengan Jimin lebih kurang je saiznye."
"Ouh. Are you done ?"
"Yeah."
"Kajja ?"
"Arasseo."

Aku dengan TaeHyung bayar bil dan terus keluar restoran tu. Kami ke Sakura Garden. Sekarang musim bunga. Jadi, pokok sakura banyak yg berbunga cantik. Aku mula jalan sorang² keliling taman tu.

"Oppa, cantik tak ?"

Senyap.

"Oppa ?"

Aku pandang belakang. Kosong ?! Takde siapa. Aku mula cemas.

"Oppa ! Oppa kt mana ?! Jangan lh takutkan Haneul. Keluar lh oppa !"

Aku mula menangis. Aku cari lagi TaeHyung. Tiba di pokok sakura yg terakhir di taman tu, aku nampak TaeHyung bersandar kat batang pokok tu. Kat tangan kiri dia, ada sejambak bunga ros putih. Tangan kanan pulak dia seluk poket. Aku panggil dia.

"Oppa ?"

Dia pusing dan pandang aku. Dia smirk. TaeHyung mula jalan ke arah aku. Bila dah hampir dekat dengan aku, dia melutut. Dia hulurkan bunga tadi. Atas bunga tu ada sekotak cincin titanium berlian yg sangat cantik. Aku pandang TaeHyung dengan muka terkejut.

"Will you be my wife and a mother for my children ?"

Aku mula menangis terharu.

"Yes oppa. Yes !"

TaeHyung bangun dan sarungkan cincin ke jari manis aku. Aku peluk dia dan pukul dada bidang dia.

"Oppa jahat. Oppa jahat."
"Eh kenapa pulak ?"
"Sebab oppa tinggalkan jagi sorang². Dah lh jagi takut kena tinggal sorang², hantu dan gelap."
"Alololo. Mianhei jagi."

Aku pukul lagi dada bidang dia.

"Jagi, stop lh. Sakit lh oppa."
"Tak nak. Jagi nak pukul sampai jagi puas."

TaeHyung pegang dagu aku dan dongakkan utk pandang muka dia.

CHUPP !!

WE'RE KISSING !! MAIGAD 0_0

"Stop crying and say that you love me."

Aku tunduk dan gelengkan kepala aku. TaeHyung mula pout. Eleh. Ingat comel apa ? Gigit kang bibir tu.

"Alaa jagi. Cakap lh. Cakap lh~"

TaeHyung mula merengek macam budak 15 tahun tak dapat tiket pergi konsert BTS kt Malaysia.

"Jagi. Cakap lh~"

Aku tergelak kecil. Ai kennot lh. He's too cute.
Aku dongak pandang dia dan cubit kedua² belah pipi dia.

"Aigo. Jangan buat muka comel boleh tak ? Ni yg rasa nak gigit ni."
"Tak nak lh kawan jagi. Jagi tak nak cakap apa yg oppa suruh. Derhaka cakap suami. Tak cium bau syurga nanti."

Author: Whatta --"
Tae: Diam lh author. Bising je. Campak lombong kang.
Author: Kau ni. Aku sepak kang. Ke kau nak aku update chapter lepas ni, kau memandu kereta then jatuh masuk gaung then mati. Nak ? *evil smile*
Tae: *melutut minta maaf* Erm erm authornim nk saya masak ? Ke nak saya bancuhkan air utk author. Tak pon basuhkan baju author.
Author: Kau pergi kemaskan barang asrama aku. Aku malas nak kemas..
Tae: *kemaskan*
Author: Huahahuahahahaha *evil laugh*

-Back to story

"Alololo. Jangan lh oppa."
"Tak nak kawan."
"Eleleleh. Meh sini meh."

Aku palingkan muka TaeHyung ke hadapan muka aku dan CHUP !!
Aku kiss lips dia. TaeHyung mula senyum sebelum dia ketawa.

"Hahahahaha. Alahai. Mana tak cair kalau jagi pujuk oppa dengan cara macam ni."
"Saranghaeyo oppa."
"Nado ssaeanghae pendek."

To be Continued...

Readers semua !!! Lepas ni author akan update 2 minggu sekali. Author dah nak balik asrama esok *nangis kt bahu Tae* So bersabar ye untk next update. Goodbye readers.

Do follow and vote *flying kiss*

[C] Superman ? Naekkeoya.Where stories live. Discover now