Propose

81 5 2
                                    

-Hye Reen POV

"Pelajar yg bernama Jeon Hye Reen, sila naik ke pentas."

Ouh aku ke. Ingatkan siapa. Eh jap. Me ?! Aku ?! Naega ?! Seriously ?!
Walaupun aku masih blur dengan situasi, aku tetap bangun dan berjalan ke arah pentas. Bila dah sampai ke pentas, aku nampak TaeHyung smirk sambil berjalan ke arah aku. TaeHyung berhenti dan melutut. Tiba² hall jadi gelap gelita. Pelajar perempuan ada yg menjerit kecil.
What's going on. Puff ! Lampu spotlight hanya terarah kpd Namjoon yg melutut di tempat TaeHyung tadi. Dia seluk poket dia dan keluarkan sebuah kotak baldu berwarna biru pekat. Dia buka kotak tu dan ada sebentuk cincin di dalamnya.(Cincin yg sama dalam gambar.)

"Will you marry me, Jeon Hye Reen ?"

Aku tergamam. What ?! Seriously ke dia propose nih. Ohmaigad, I cant believe it !!
Aku pandang Namjoon dan terus peluk dia.

"Yes. Yes. Yes. Of course I will."

"Wahh !!"

Semua pelajar dan guru mula bersorak. Oh no. Malu siak. Namjoon sarungkan cincin ke jari manis aku. Officially fiancée of Kim Namjoon >< . Hohoho. Hambik kau Haneul. Takpayah tunggu kau kahwin dulu. Aku dah tunang dah. Kahkahkah. Lepas je Namjoon sarungkan cincin, dia kiss pipi aku. He was kissed my cheek infront of whole school ?! You gotta be kidding me. Aku mula blushing. Cepat² aku turun pentas. Semua pelajar pandang ke arah aku.

--------------- [skip]

-Haneul POV (Lepas majlis graduation)

Ramai pelajar perempuan berdiri keliling TaeHyung. Eh eh minah minah nih. Tak nampak ke kt jari TaeHyung tu ada cincin ? Aku baru nak pusing patah balik, ada tangan pegang bahu aku.

"Where are you going, Mrs. Kim to-be ?"
"Find someone that can I talk with."
"Then I volunteer."
"No thanks. I search for someone else."
"Why didn't you choose me ?"
"Because you're busy talked with those girls."
"I smell someone is jealous~"
"Who ? Me ? Of course I'm not."
"Yes you're."
"I'm not lh."
"Yes, you are."
"No."
"Yes."
"No."
"No."
"Yes."
Aku cepat² tutup mulut aku dengan kedua belah tangan aku. TaeHyung smirk.

"See ? I've told you."

Aku terus siku perut TaeHyung.

"Aduh ! Sakit lh, jagi."
"Padan muka. Siapa suruh usik jagi lagi."
"Halah. Bukan selalu pon."
"Hahaha. Ye lh ye lh. Opss, lupa pulak. Nah, hadiah utk oppa."
"Gomawo my love. What is it ?"
"Secret. Oppa buka balik nanti nae ?"
"Arasseo. Erm jagi ?"
"Nae ?"
"Tonight. Dinner with me ?"
"Erm okay. What time ?"
"8 pm ?"
"Got it. Arasseo."

To be Continued ...

Macam mana ? Okayy tak cara Namjoom propose Hye Reen ? Ahaks. Tapi rasanya author lagi suka cara TaeHyung propose >< . Hahaha. So, nantikan ye.

[C] Superman ? Naekkeoya.Where stories live. Discover now