BAB 8

2K 108 12
                                    

Mir POV

Sampai sahaja di depan rumah , aku pun terus memberhentikan enjin kereta . Sedang aku hendak membuka pintu tiba-tiba Reen mencapai tangan kiri aku . Aku menoleh dan kelihatan matanya sudah pun berair .

Dia terus memeluk aku dan aku pun membalas pelukannya itu .
"Why Reen?"
"Aku takut . Aku tak faham apa yang jadi tadi weh . Macam mana kalau something happen kat kita nanti ?" kata Reen sambil teresak-esak tangisannya .
"No , everything will be fine . Kita kene fikir positif . Maybe itu just imagination kita or something . Aku tak percaya pun apa yang berlaku tadi  ."
kata aku lalu melepaskan pelukan kami dan menghadap muka Reen.

Reen tersenyum sinis lalu mengangkat muka nya yang dilumuri darah dan ulat-ulat kecil . Baunya pergh busuk ya amat .
"Kalau ni , kau percaya ?" kata Reen sambil mengilai-ngilai .

Akif POV

Eh ? Perempuan tadi hilang !
Bulu roma aku terus berdiri tegak . Tapi mungkin dia dah keluar kot tadi . Hidup ni kene fikir positif .Kalau asyik negatif je macam mana nak dapat jiwa yang tenang makmur dan harmoni . Ceh .

"Baru balik ?" kata Amar iaitu abang aku . Memang kami duduk berdua je pun sejak aku habis sekolah . Mak dan ayah aku masih lagi di kampung kami di Kelantan . Dorang lagi suka duduk sana daripada duduk KL , aku dan abang aku pulak tak suka duduk kampung . Jadi sudah nak dekat setahun juga lah aku masih lagi boleh tahan duduk berdua dengan dia .

"Tak lah . Baru nak keluar ni ." perli aku .
"Kau asal balik lambat sangat ?"
"Eh sejak bila kau kesah pasal aku ? Sukahati mak bapak aku lah nak balik pukul berapa ."
"Weh bodoh aku tanya elok-elok kan .Kau tu tahu melepak kat luar je kerja . Kau fikir aku bibik kau nak kemas rumah ni semua ?"
"Kalau taknak kemas kau pergi ah balik kampung sana ah ! Kau pun dah tua bangka pun taknak cari kerja ."
"Gi mampos ." kata Amar lalu terus masuk ke dalam biliknya .
"Macam perempuan ah kau merajuk terus masuk bilik !"

Haih tanpa buang masa ,aku pun terus mencapai tuala dan mandi .

Aku mengelap-ngelap rambut aku yang basah dan duduk di atas sofa selepas memakai baju . Aku melihat jam dan tertera pukul 1:30 pagi . Rasanya ada ulangan drama korea tadi ni .

Aku menekan butang remote 3 9 3 . Wah memang ada ulangan pun tapi dah nak habis dahhhh . Frust menonggeng aku . Eh jap ? Sekarang tengah part kiss woi . Rugi ni tak tengok . Apa lagi , dengan khusyuknya aku pun melihat aksi geli-geli mereka itu .

Domm ! Debum ! Kebabom ! ( maaf saya tak tahu bunyi blackout macam mana hahaha )

Babi lah ! Time macam ni pulak lah nak blackout . Aku terus bangun sambil mencari-cari suis utama . Heish malang betul dah la tengah part best tadi . Sedang aku meraba-raba dinding untuk mencari suis utama itu ...

Papp !
Tangan aku terasa digenggam oleh tangan orang lain .
"Amar ! Fikir lawak ke cb?" kata aku .
Tapi Amar still genggam tangan aku . Dia ni time gelap-gelap pulak nak raba aku .
"Lepas lah bodoh !" kata aku lalu menghempaskan tangannya .

Shit !
Tangan tadi tercampak ke atas lantai ! And aku tahu ini bukan tangan Amar . Aku terus berlari ke dalam bilik aku dan menyelubungi badanku dengan selimut . Aku pejam sahaja mata berharap apabila aku buka mata nanti , hari menjadi siang dan kehidupan membosankan aku berjalan macam biasa . Biarlah bosan daripada ketakutan macam ni .

PINTUWhere stories live. Discover now