Hanis POV
Makin lama aunty menghampiri aku . Dia memberikan senyuman yang cukup menggerunkan dan dengan pantasnaya aku terus berlari ke arah bilik air di mana Sabb berada di situ .
"Sabb ! Kau asal weh cepat bukak pintu ni !" kata aku sambil mengetuk-ngetuk pintu itu .
"Tak boleh ! Aku dah cuba banyak kali
! kata Sabb sambil teresak-esak .
"Just bukak lock tu je lah !"
"Tak boleh weh ! Tolong aku !"
Dan jeritan Sabb terus menghilang . Aku makin risau . Shit lah pahal ni . Aku terpaksa jugak pecahkan pintu ni , aku bergerak kebelakang dan berlari kedepan untuk merempuhkan pintu bilik air ini .
"Sabb!!" aku menjerit setelah melihat Sabb terbaring dia atas lantai dan tubuhnya hanya dibaluti dengan sehelai tuala bewarna biru sahaja . Aku mendekatinya dan ..
Paapppp ! Kepalaku dipukul dan aku jatuh ke atas lantai . Pandangan ku makin kabur dan makin hilang .Mir POV
"Reen harini tidur sini je okay . Esok siang baru balik ." kata Zati .
Reen hanya mengangguk dan ikut kami berdua masuk ke dalam rumah . Aku terus melangkah ke bilik air untuk mandi . Aku membasuh-basuh muka aku . Okay this is impossible and semua bende ni memang tak diterima dek akal . Aku masih keliru dengan kejadian di dalam kereta tadi . Aku yakin yang aku nampak tu bukan Reen yang sebenar . Tapi maybe pandangan aku juga boleh silap . Tanpa melengahkan masa aku terus membersihkan diri dan aku nak tidur . Aku malas dah nak fikir semua bende ni .Selepas sahaja selesai mandi , aku terkejut apabila melihat Reen sedang baring di atas katil aku . Dia hanya mengenakan singlet putih dan seluar pendek atas lutut .
"Kau buat apa kat sini ?" tanya aku .
"Em aku nak tidur sini boleh tak ? Takut lah nak tidur sorang-sorang kat bilik sebelah."
Hm kalau dia dah cakap macam tu takkan lah aku nak halau pulak kan . Lagipun dengan kejadian tadi mesti lah dia still trauma .
"Ha yelah . Kau tidur atas katil aku , biar aku tidur bawah ."
"Alaa kenape tak tidur sebelah aku je."
Eh biar betul minah ni .
"Eh kau ni mana boleh la ."
Reen terus bangun dan menghampiri aku .
"Alaa takkan lah tak boleh . Kak Zati dah tidur tu . Boleh la ."katanya sambil tangan dia menyentuh dada aku .
Ey parah ni . Tolong lah iman aku dah la tak kuat nak tahan semua ni . Apatah lagi Reen . Dengan bau dia yang memang dari dulu favourite aku , dengan body boek dia tu . Uish bro tak kuat .
"Hm yelah . Tapi kita baring jauh-jauh tau ."
Aku dan Reen pun terus berbaring . Tadi bukan main lagi aku ngantuk ya amat tapi dengan keadaan sekarang memang segar lah .
Aku melihat Reen dan dia pun melihat aku . Lawa nya dia ni . Lagi lawa bila dapat tengok dia dekat-dekat macam ni . Haa Reen ni memang ada keturunan mat salleh sikit so mata dia bukan macam mata kita , mata dia warna coklat cair tu . Memang cair lah kalau tengok . Uish lagi tak kuat aku tengok dia dengan pakai singlet je memang aku senang scan lah .
"Mirr .. " panggil dia sambil tangan dia mengusap-ngusap pipi aku .
"Ye ."
"Aku cute tak ?"
"Cute sangat !"
"Kau suka tak aku usap-usap kau macam ni ?"
"Suka sangat !"
"Hehe .. nak tahu tak Mir sebenarnya kan aku dah lama suka kat kau."
Wait what ? Reen suka aku ? Hati aku berbunga-bunga do .
"Yeke ni ?"
"Ye laa . Sejak dulu lagi ."
Sumpah aku tak tahan do .Aku tak boleh sorok lagi feeling aku . Aku merapatkan diri dengan Reen dan memeluk tubuhnya .
"Aku pun suka kau ." dan aku terus kiss dia . Aku tak tahu kenape aku buat tapi aku memang tak tahan dah .
Tapi malangnya , tiba-tiba aku rasa macam badan Reen rasa lain . Macam bukan dia . Aku cuba melepaskan pelukannya tapi tak boleh dan aku terasa seperti dicekik . Aku tak mampu keluarkan suara dan kepalaku terasa berat . Hasutan 'benda' tu berjaya menumpaskan aku . Ya aku tersilap buat kali kedua . Tu bukan Reen yang sebenar .
YOU ARE READING
PINTU
HorrorDi rumah baru Hanis , terdapat satu bilik yang terkunci rapat . Tiada sesiapa pun yang dibenarkan membuka pintu bilik tersebut . Tetapi dengan sifat ingin tahunya , Hanis dan rakan-rakannya pun memberanikan diri untuk memasuki pintu tersebut dan me...