prologi

804 50 4
                                    

Kun Louis oli vauva, hän melkein puri kielensä irti. Ainoa mikä hänet esti oli hänen hysteerinen äitinsä, joka vei hänet heti lääkärille.

Hän - tohtori - sitten kertoi Louisin äidille Louisin tilan: Synnynnäinen kiputunnottomuus, tai CIP (congential insensitivity to pain)

Louis ei tuntenut kipua. Hän olisi voinut purra kielensä irti eikä hän olisi tuntenut mitään.

Myöhemmin, kun Louis oli seitsemän, hän käveli kotiin murtuneen nilkan kanssa kun hän oli tippunut puusta. Hänen äitinsä kiljui kun Louis käveli ovesta ja hänen jalkansa oli vääntynyt yhdeksänkymmentä astetta.

Hänet sitten vietiin lääkäriin ja asia korjattiin. Hän oli kainalosauvojen kanssa kolme kuukautta, mutta ei koskaan tuntenut kun kainalosauvat hieroivat ankarasti hänen kainaloitaan ja jättivät hieman ihottumaa.

Kun Louis oli neljäntoista, hän liittyi jalkapallojoukkueeseen. Se oli huono valinta hänelle. Hänen äitinsä ei halunnut Louisin liittyvän, mutta lopulta antoi periksi.

Louis oli aika pieni ikäisekseen, tehden hänestä erinomaisen kohteen kampattavaksi.

Hänen oli lopetettava jalkapallo, kun hän meni lääkärille ja he huomasivat hänellä kaksi murtunutta kylkiluuta, koska hänet oltiin kampattu liian kovaa.

Nyt kun Louis on yhdeksäntoista, hän tietää että pitää olla varovainen. Välillä, kuitenkin, asioita sattuu. Niinkuin äskettäin hän nyrjäytti nilkkansa koska hän kompastui omiin jalkoihinsa. Se ei auta, hän on melko kömpelö.

Louis käy lääkärillä joka päivä, ihan varmuuden vuoksi. Hänen lääkärinsä, tohtori Archambault on muuttamassa takaisin kotiinsa Ranskaan ja Louis saa uuden lääkärin.

Tämän uuden lääkärin nimi on tohtori Cox ja Louis odottaa sen olevan kiusallista puhua uuden lääkärin kanssa joka päivä. Mitä Louis ei odota, kuitenkaan, on lääkärin kahdeksantoista vuotias poika joka pitää klinikalla oleskelemisesta, ja myös Louisin kanssa.

•••

Moikka! Eli päätin alottaa suomentamaan tätä tarinaa, koska tykkään ite tästä tosi paljon ja aattelin et tätä ois kiva alkaa suomentaa :)

Ja siis en oo ite keksinyt tätä tarinaa vaan kaikki oikeudet kuuluu Kate:lle eli Iarrystylinson. Käykää toki kurkkaa hänen muutkin tarinat :)

Aattelin että ainakun en kirjota omaa tarinaa ni voisin jatkaa tätä.

Toivottavasti tykkäätte ja kiinnostutte tän lukemisesta :)

-Em




Painless // l.s (in Finnish)Where stories live. Discover now