"Kysyä, minun pitää kysyä.. öm, Louis?" Harry mumisee ensimmäisen osan itsekseen ja sanoo ääneen lopun. Hän kävelee kotiin Louisin kanssa hänen tarkastuksestaan, niinkuin hän tekee joka päivä.
"Mitä?" Louis hymyilee, katsoen nuorempaa poikaa.
"Minä mietin--että, se on okei jos et halua, vain--öh, niinkuin."
"Kakista ulos." Louis tönäisee Harryn olkapäätä, täysin odottaen mitä hän aikoo sanoa seuraavaksi.
"Lähtisitkö ulos kanssani? Niinkuin, virallisesti ulos." Harry kysyy häveliäästi, katsoen Louisia silmiin.
"Tottakai." Louis vastaa, nousten varpasillensa antaakseen Harrylle suudelman hänen nenälleen.
Harry vain punastuu pahemmin mitä aikaisemmin. "Haen sinut huomenna, viideltä?" Harry ehdottaa.
"Kuulostaa hyvältä." Louis vastaa kun pari kävelee hänen taloonsa. Hän sanoo hyvästit ennenkuin menee sisään, nähdäkseen äitinsä istuvan keittiön pöydällä, papereita hänen edessään. Louis tietää niiden olevan hänelle, aina ne ovat.
Louisista joskus tuntuu että hän on pelkkää harmia. Hänestä ei tunnu että hän on sen kaiken työn arvoinen mitä hänen äitinsä tekee hänen hyväkseen, tai kaiken sen rahan mitä hän käyttää häneen. Louis ei ole itsetuhoinen, oikeasti, mutta joskus hänestä tuntuu että maailma olisi parempi paikka ilman häntä. Ei olisi friikkiä poikaa joka ei tunne kipua mistään. Ei saa käsittää väärin, Louis todella rakastaa elämää. Hän on iloinen että hän syntyi. Hän, vain, ei tiedä onko kukaan muu.
"Oi, hei Lou! Miten tarkastuksesi meni?" Jay hymyilee.
"Se meni hyvin. Anne aloittaa kanssani sen Naxo-mikälie lääkityksen ylihuomenna." Louis vastaa.
"Oletko käynyt vessassa vielä tänään?" Jay kysyy ja Louis punastuu. Aivan, hän ei tunne milloin hänen täytyy pissata, myöskään. Se on aika hävettävää. Entä jos hänen rakkonsa vain räjähtäisi jonain päivänä? Se olisi noloa, muttei kivuliasta. Ei ainakaan Louisille.
"Kyllä." Hän vastaa, kipittäen huoneeseensa. Kun hän istahtaa sängylleen, hän saa viestin.
Harry: Laita jotain keskihienoa huomenna, kiitos. :)
Keskihienoa? Louis nyrpistää kulmakarvojaan ja vastaa takaisin juuri mitä mietti.
Harry: Paita ja hyvät farkut olisivat hyvät. :)
Louis hymyilee pienelle hymynaamalle ja vastaa takaisin 'okei', ottaen mustan t-paidan jossa lukee 'love will tear us apart', ja mustat pillifarkut. Hänen mielestä Harryn etsimä termi on 'rento'. T-paita ja farkut eivät vaikuta Louisista keskihienoilta. Hänen mielestä se on puvun ja pyjaman välissä.
Antaen sen olla. Louis näkee jonkun kävelevän hänen taloon. Tämä tyyppi, hän ei ole Harryn näköinen ja hän on kävelemässä Louisin talolle. Ennenkuin hänen äitinsä pääsee ovelle, Louis avaa sen.
"Hei! Olen Nick." Hän esittelee itsensä, ojentaen kätensä Louisille. Louis kättelee häntä varovasti. "Halusin vain esitellä itseni. Tiedäthän, olen asunut tässä lähellä viisi vuotta nyt, enkä ole koskaan saonut sanaakaan sinulle. Ajattelin että olisi aika."
"Öh, selvä." Louis vastaa, vetäen kätensä Nickin otteesta kun hän ei päästä irti.
"Joten, voinko tulla sisään?" Nick kysyy kun hän sujahtaa Louisin vierestä sisälle.
"Toki, joo. Okei." Louis vastaa kiusaantuneesti, hymyillen äitilleen kun hän ja Nick kävelevät hänen ohitseen.
Jay ei sano mitään, hän on vain onnellinen että Louis saa uusia ystäviä. Ennen Harryä, hänellä oli vain kaksi. Yksi, nimeltään Zayn, lähti yliopistoon viimevuonna. Hän silti soittaa joskus, mutta ilmeisesti hänen taidetunnit ja tyttöystävä pitävät hänet kiireisenä. Louisia ei haittaa, hän ajattelee että jos hän olisi yliopistossa hän ei ajattelisi soittaa kotiin koko ajan. Ja Liam, joka on hyvä kaveri. Hän on täällä Louisia varten kun tarvetta.
"Joten, olet Harryn kaveri? Olen hänen kaverinsa myös. Tiedätkö, hän on kanssani englannin tunneilla. Istumme vierekkäin." Nick höpöttää. "Hän on todella fiksu. Hänen hiuksensa ovat hienot myös."
Louis vain kuuntelee kun Nick puhuu HarrystäHarrystäHarrystä kiusaantuneesti, ajatellen kuinka karmiva tämä on.
"Oletko riippuvainen hänestä?" Louis keskeyttää kun Nick alkoi puhumaan Harryn pituudesta.
"Mitä? Ei, en todellakaan. Hän on vain kiehtova." Nick vastaa. "Joten, mita te kaksi olette? Kavereita, enemmän kuin kavereita?"
"Kavereita." Louis vastaa, yllättyneenä että Nick oikeastaan antoi Louisin puhua.
Louisin mielestä hän kuuli Nickin huokaisevan "Huh, hyvä." mutta, hän ei ole varma.
"Joten, se riitää Harrystä sitten." Nick sanoo ja Louis on helpottunut. Hän ei mielellään kuuntele Nickin obsessoivan Louisin ...kaverista? kiinnostuksen kohteesta? "Onko sinulla sisaruksia? Minulla on kaksi, Andy ja Jane, ja he ovat molemmat yliopistossa nyt. Olen yksinäinen kotona, tiedäthän? Se on osa syytä miksi tulin käymään."
"Osa syytä?" Louis kysyy ääneen, vaikka hänen ei pitänyt.
"Jep, toisena syynä on että minut heitettiin pihalle koska yritin viedä vodkapullon huoneeseeni. Tulin tänne tapaamaan sinua ja vieraanvaraisuuden takia." Nick valehtelee, mutta Louis ei tiedä sitä.
"Ai. Joten, milloin saat mennä takaisin kotiin?"
"Kuka tietää, äitini luultavasti päästää minut takaisin milloin vain. Isästäni taas en tiedä." Nick sanoo, valehteleminen tulee luonnostaan häneltä. "Menen takaisin kotiin tunnin päästä tai jotain."
"Oletko varma?"
"Joo, kyllä. Kun Andy oli lukiossa, hän oli aika häirikkö. En voinut tehdä oikeastaan mitään mikä olisi voinut olla pahempaa mitä hän teki." Nick sanoo.
Louis on oikeastaan aika ärsyyntynyt Nickiin; hänen riippuvuuteensa Harrystä, hänen jaarittelu ja kaikki hänen minä minä minä asenteensa. Louis kuitenkin säälii häntä vähän. Hänen persoonallisuudellaan, onko hänellä ketään kaveria?
"...joten sitten, meidän täytyi kutsua poliisit..." Nick sanoo, jatkaen tarinaa jonka kuuntelemista Louis lopetti muutama minuutti sitten.
Sitten, pelastaja kuin hän onkin, Jay tulee Lousiin huoneeseen.
"Alkaa tulla myöhä ja pimeää. Mielestäni ystäväsi on hyvä lähteä nyt." Jay sanoo, viitaten Nickin hänen ystäväkseen. Hah, todellakin.
"Okei." Nick vastaa. "Heippa, Lou!"
Louis kavahtaa lempinimelle, se on vain Harrylle ja hänen äidilleen. Ei Nickille, ei.
"Heippa." Louis sanoo takaisin, katsoen äitiään kuin kiittääkseen häntä, ja sitten lyyhistyä patjalleen, miettien miten huominen saattaa mennä.
*****
Terve!
Jatkoimpas vihdoin! Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä.
Käykää myös kattomassa mun uus tarina, sen nimi on how and why ja se on Lashton tarina :)
Anyways, seuraavaan lukuun!
- All the love, E xx
YOU ARE READING
Painless // l.s (in Finnish)
Fanfiction"Lyön vetoa, että saan sinut tuntemaan kipua." "Haluaisin nähdä sinun yrittävän."