yksi

629 50 6
                                    

"Louis, ole varovainen."

Näitä sanoja Louis on kuullut koko elämänsä ajan. Suurimmaksi osaksi hänen äidiltään.

Louisin mielstä se on loogista, että hänen äitinsä sanoo näin, mutta se on ikävää; ärsyttävää, jos niin voisi sanoa.

Tottakai hän aikoo olla varovainen. Ei hän halua kuolla. Mikä, itse asiassa, on erittäin helppoa toteuttaa. Verenhukka, sisäinen verenvuoto ja nälkiintyminen ovat vain muutamia tapoja joilla hän voisi kuolla.

Louis ei tuntisi viiltoa, murtunutta luuta tai kipua hänen vatsassaan ruuan takia niin kuin muut tuntisivat. Itse asiassa, hän ei tuntisi sitä ollenkaan.

Ehkä joku voisi ajatella että - ei tunne kipua - olisi siunaus, mutta Louis vannoo että se on kirous. Hän ei voi pelata jalkapalloa, hän ei voi tehdä mitään hiemankaan riskialtista, sen pelossa ettei hän kerkeä lääkärille ajoissa.

Ja, Louis on myös tunteeton lämpötilalle. Jos on todella kuuma, hän silti tuntee samaoin kun olisi jäätävän kylmä. Tämä on vain yksi ongelma lisää hänen pitkälle listalleen. Yllätys, sinulla on hypotermia!

Kuitenkin, Louis on tällä hetkellä hänen päivittäisellä reisullaan kohti klinikkaa, vain varmistamassa hänen istuessaan koko päivän kotona ettei hän vain katkaissut verisuonta tai jotain satunnaista sellaista.

Kun hän saapuu klinikalle, hoitaja tunnistaa hänet ja opastaa hänet huoneeseensa missä tohtori Archambault odottaa.

"Kuinka voit tänään Louis?" Hän kysyy, niinkuin häntä kiinnostaisi.

Hän kysyy tämän joka päivä. Ajattelisi, että Louisin tapaamisen jälkeen kaiken aikaa, hän lopettaisi kysymisen että kuinka hän voi. Kivuttomasti, tottakai. Ei melkein mitenkään, oikeastaan.

"Hyvin." Louis vastaa. Hän yleensä vastaa niin, kun se on oikeastaan ainoa miten hän voisi vastata.

"Okei, no, laitetaampas sinut röntgeniin, sitten minun täytyy kertoa sinulle jotain tärkeää." tohtori Archambault sanoo.

Erilaiset ajatukset kiersivät Louisin päässä, myös sekin että jos jokin on vialla: jokin on huonosti ja sitä ei saataisi korjattua. Periaatteessa,tohtori sai Louisin erittäin ahdistuneeksi ja pelokkaaksi.

Röntgenin jälkeen - mikään ei ollut vialla, luojan kiitos - tohtori Archambault istuu Louisia vastapäätä ja tuo kätensä yhteen.

"Joten, Louis, palaan takaisin Ranskaan." hän tuijottaa ja Louisin sydän tipahtaa hänen mahansa pohjalle.

"Ai." Louis vastaa. Hän on helpottunut ettei hänellä ole mitään kroonista ongelmaa - enemmpää kuin hänellä nyt jo on - mutta hän on myös suunniltaan että hänen tohtorinsa joka on ollut hänellä vuosia lähtee. "Se on... kiva."

"Louis," tohtori pyytää vakavasti, "Tämä on perheeni takia. Haluaisin jäädä! Mutta minun on pakko palata kotiin."

Hänen ranskalainen aksenttinsa on erittäin huomiota herättävä kun Louis keskittyy siihen. Hän on tottunut siihen, joten hän ei edes oikeastaan huomaa sitä.

"Okei." Louisin vastaus kuulostaa tyhjältä.

"Saat uuden tohtorin, tohtori Cox." Louisin silmät suurenevat. Hän ajattelee kuinka vihjailevalta Cox kuulostaa. Hän miettii kuinkakohan se tavattaan. "Hän on mukava nainen, tapasin hänet."

"Okei."

Oikeasti, Louis vieläkin sisäistää hänen uutta saamaansa tietoa. Hän ei oikeasti pidä muutoksista paljoa, ja tämä on iso juttu. Hän on tottunut rutiiniin, että hän menee klinikalle ja näkee tohtori Archambaultin jokapäiväisellä tarkastuksellaan.

Painless // l.s (in Finnish)Where stories live. Discover now