İmtihan

1.6K 85 6
                                    

Susturun şu yüreğimi.Sussun yüreğim nolur ne konuşacak dermanım var ne parmağımı kıpırtadacak dermanım bütün dermanım döktüğüm göz yaşlarıyla secdade me düştü. Kaldım dermansız ben.

'Boş ol'dedi bana gözlerimin içine baka baka o kelimeyi söyledi tam üç kez.Anlattım Uras ağa nın tehditlerini , bana yaklaşmasını o ne dedi 'boş ol' vurdu yüreğime hançeri. Şimdi rahat uyu Uras Ağam rahat uyu.

Kapı kapı iş aradım hepsi reddetti kabul edenlerde başka gözle baktılar.Anne ve babamı babamın tedavisi için Ankara ya gönderdim.Birşey de söylemedim söyleyemedim.

Telefonum çaldı Arayan :Babam;

"Efendim baba"

"NASIL YAPTIN HAA NASIL? SEN KİME ÇEKTİN? ÖYLE TERBİYESİZLİĞİ NASIL YAPTIN? BİDE YALAN SÖYLÜYOR MUSTAFA YLA ARAM İYİ DİYE OĞLAN BOŞAMIŞ SENİ NE SANIYORSUN HERKES GENÇ KIZ GÖZÜYLE BAKACAK MI? HAYAL KURMA BOŞA SENİ ALACAK 60-70 Lİ ADAMLAR İKİNCİ KARI OLARAK BAK GÖR ŞİMDİ HALİNİ BUNDAN SONRA BENİM SENİN GİBİ HALSİYETSİZ , NAMUSSUZ KIZIM YOK"

diye telefonu kapattı suratıma. Şimdi ait olduğum yere Rabbimin huzuruna af dilemeye geçtim.Gene acizlik vurdu yüzümüze koyduk secdeye başımızı. Ya rabb ne bu halimiz.iyiyim Elhamdülillah dedik diye mi? Bu kadar yeter dedik diye mi?Çok şükür diyemedik diye mi? Allahım sen güldür şu aciz kulların yüzünü Nolur Yarab . Akan göz yaşımıza aldığımız her nefese şükür gerek.

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

Kalpleri kabuk tutmuş , yüreğinde azıcık insaf bulunan insan aramaktayım.Gene elim boş döndüm eve koltukta oturup gözlerimi kapattım.Gene geldi aklıma Uras ağam.Sanki aklıma kazınırcasına bakışları gülüşü akıl akıllıktan çıktı ne düşünüyorum.Abdestimi tazeleyip namazımı kıldım.Buldum kendimi secdede.

2 yıl sonra;

Böyle hayat zorluklarlada atlatılıyor. Kuran kursunda öğretmen olarak çalışıyorum. Gene tuttum kursun yolunu içeri girip selam verdim. Yakın arkadaşım Ayşe  ile ders başlayana kadar sohbet ettik. Tam derse girecektik Kursun müdürü Meltem hanım beni çağırdı.

" Buyrun meltem hanım"

"Şey yeni öğrenci gelecek birazdan onunla ilgilenir misin?"

"Tabi"

"Sen dışarıda bekle gelirler şimdi"

Hızla dışarı çıktım.Dışarıda Mustafa , bir genç kız ve bir çocuk vardı.Boğazıma bir yumru oturdu Kız  bana doğru yaklaştı.

"Merhaba kardeşimi buraya kaydettircektim."

"Buyrun "

Arkamı döndüm.Onların beni takip ettiğinden eminim.İçeri kayıt odasına girdiğimizde oturmalarını istemiştim.Dosyalar arasında kayıt formunu bulup uzattım.Kız forma baktı sonra kalemle doldurmaya başladı.Form u bana uzatırken bana baktı sanki birşey ararcasına

"Teşekkür ederiz yarın başlasa olur değil mi?"

"Tabi olur"

"Hadi Merve gidelim canım"

"Abla eniştem dışarıda mı?"

Kız tebessüm ederek başını salladı.Dışarıya kadar geçirdim onları.

Yorucu birgün geçti.Tam eve gireceğim biri seslendi.

"Sevda kızım"

Arkamı döndüğümde Zelal hanımın arabadan indiğini gördüm.

AŞK-I SEVDA ( AŞK-I SERİSİ -2)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin