H3

207 17 0
                                    

Emma POV

Jane gaat me voor naar mijn nieuwe kamer. Ik moet al bijna lopen om haar bij te houden. Ik hoop dat mijn kamer niet zo'n saaie muren heeft als de muren in de gang. Als we bij mijn kamer komen, stopt Jane en doet ze de deur open. Als we binnen komen, zie ik dat de kamer veel saaier is dan ik had gehoopt. Alles is donker en er is zelf geen licht. 'Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt, want bij mij was het hetzelfde. Ik wil maar zeggen dat als je even wil praten, dat je het dan gewoon moet vragen', zegt Jane. Wow. Dit is het eerste dat ze tegen me zegt en dan leeft ze nog met me mee. Ik wil wel weten hoe zij haar eerste dagen hier heeft overleeft. 'Wat is er bij jou gebeurd?', vraag ik aan haar, omdat ik erg nieuwsgierig ben. 'Aro heeft mijn ouders vermoord voor de ogen van ik en mijn broer. Hij nam ons dan mee en wiste onze geheugens zodat wij daar niets meer van wisten. Met de loop der tijd herinneren we ons het meeste weer, maar dat verandert niets aan de situatie. We willen hier gewoon heel graag weg', legt ze uit. Ik ben sprakeloos. Heeft Aro dat echt gedaan? 'Iedereen denkt dat ik geen hart heb doordat ik zo grof en arrogant ben, maar er is gewoon te veel gebeurd in mijn leven. Ik zal je laten, daar liggen de kleren die je moet aandoen. Ik kom je over een half uurtje halen voor een rondleiding', zegt ze als ze opstaat en naar de gang loopt. Ze doet de deur achter haar dicht. Ik kijk nu even de kamer rond. Er is een klein bed, met een grote inloopkast aan de andere kant van de kamer. Er is ook een bureau die naast de deur staat. Zelfs daar staat er geen lamp op! Waarom hebben ze hier geen lichten? Ik doe vlug het lelijk kleed aan en doe de cape erboven. Wat hebben ze hier een slechte smaak van kleding! Als ik juist de cape aanheb, klopt er iemand op mijn deur. Het is Jane. 'Waarom moet je die lelijke kleren aandoen?', vraag ik aan haar. 'Omdat dat moet!', zegt ze bot terug. Wat is er met haar gebeurd? Daarnet was ze nog zo vriendelijk tegen mij. Ik dacht dat we vriendinnen zouden worden, maar blijkbaar toch niet. Of is er iets gebeurd? Heeft Aro weer iets gedaan? 'Kom we gaan', zegt ze voor de naar de deur loopt. Naar waar? 



Me in twilight 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu