H12

159 15 3
                                    

Emma POV

Wat? Ik geloof mijn oren en ogen gewoon niet. Ben ik hier niet nog te jong voor? Ik ben nog maar 16! Ook al ziet Edward er nog maar 17 uit. Toch blijft het raar. Wat zullen mijn ouders zeggen? Eerlijk wil ik zo graag trouwen met hem, maar ik ben veel te jong. Misschien over een paar jaar. Blijkbaar was ik lang aan het denken, want Edward staat al recht en loopt naar de deur. 'Edward, wacht!', roep ik nog, maar hij is al weg. Ik loop nog naar beneden in de hoop dat hij daar is, maar hij is al weg. Ik neem mijn telefoon en bel Alice op. Na de zoveelste ring neemt ze op. 'Emma, we zijn al op zoek', zegt ze in de telefoon. En ze hangt op. Ik heb het mooi verpest met hem. Ik hoop zo erg dat hij niet alles op zichzelf steekt, want hij is niet de schuld dat ik niet antwoordde. Het is allemaal mijn schuld. Ik ijsbeer door de woonkamer met mij telefoon in mijn hand. Na wat lijkt een eeuwigheid krijg ik eindelijk telefoon van Alice.

E = Emma, A = Alice

E: En?

A: Emmett en Jasper zijn bij hem.

E: Ik heb echt alles verknalt, hé?

A: wacht, we zijn bijna thuis, dan kunnen we babbelen.

En dan hangt Alice op. Na nog een eeuwigheid komen Alice, Esmé, Carlisle en Rose thuis. Esmé geeft me een knuffel. 'Ik heb echt alles verpest', zeg ik terwijl ik Esmé terug knuffel. 'Het komt wel goed, Emma!', zegt Esmé om me op te beuren. Ik geloof niet echt in haar, maar toch knik ik. 'Waarom heb je "nee" gezegd?', vraagt Rose. 'Ik vind dat ik te jong ben, ik ben ook nog maar 16! Wat zouden mijn ouders zeggen? En mijn vrienden dan? En ik vind het ook nog een beetje te vroeg, maar aan de andere kant zou ik heel erg graag met hem willen trouwen!', Antwoord ik. 'Je moet geen rekening houden met wat andere mensen zeggen zolang je het zelf wil', zegt Esmé. Ik knik, eigenlijk is dat een goede raad. 'Is er al nieuws van hem?', vraag ik. Ik hoop zo dat hij niets stoms doet! Ik zou dat mezelf nooit vergeven! 'Nee, niets', antwoordt Alice. Ik heb zo het gevoel dat ze een beetje afstandelijk is. Het is misschien gewoon een gevoel dat ik heb, het zal wel geen waar zijn.


Me in twilight 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu