CUD part 20

4K 194 12
                                    

Maria duduk di ruang tamu sementara menunggu Datin maimun bersiap. hari ini mereka semua akan bertolak ke Bali,Indonesia. bercuti di negara orang lah kata kan. Maria masih di dalam dunia nya. sehingga dia tidak sedar, abang yang paling dia sayang duduk bersebelahan nya

"Hoi". sergah hakimi. ternaik bahu maria. dipandang nya orang yang berani menyergahnya. terkejut beruk dia melihat abang nya dengan sebuah beg besar.

"Ya-Allah long. bila sampai?". tanya maria teruja. dia terlupa tentang Razif.

"haa tu lah kau dik oi, abang hang nie dah lama sampai. kau tu je dok belek belek phone kau tu. entah apa yang menarik sangat". kata hakimi mengusik. maria tersengih.

"sorry long. mar tak perasan pulak. hehe long buat apa kat sini?". tanya maria. hairan dia melihat hakimi dengan beg besar yang digalas nya.

"hehe aku ikut lah dik oi. umi dengan abah pun ikut sekali. umi dengan abah ada kat luar ha, borak dengan mak mertu kau and bapa mertua kau". kata Hakimi. maria terkedu, lama sangat ke aku mengelamun tadi??

"eh?? wahh umi dengan abah ada. seronoknya". kata maria sambil tersenyum manis. dikerling nya razif yang tersenyum kepada nya, tetapi dibalas dengan jelingan.

"Haa semua dah siap? mari lah kita gerak. kang tertinggal flight pulak". kata dato haidar. maria mula melangkah pergi. Razif mula berjalan beriringan bersebelahan dengan maria. manakala hakimi berjalan bersama sama dengan mira.

"nanti dalam flight, kau duduk dengan aku?". kata razif. maria mencebik bibir. tak ada masa aku nak duduk dengan kau.

"perlu ke? kau duduk dengan mira, sebab aku nal duduk dengan abang aku". kata maria dan terus sahaja berlari anak mengejar umi nya yang tersenyum manis.

"anak umi". kata puan Zahrah. maria langsung memeluk umi nya. rindu tidak terkata.

"umi, mar rindu umi". kata maria. dia melepaskan pelukan umi nya. diberi nya senyuman kepada umi nya.

"umi pun rindu dekat mar. dah dah jom masuk kereta. dah nak gerak nie". kata puan zahra. maria mengangguk.

"Sayang, meh lah naik dengan abang". kata razif. maria mencebik bibir. nak aje dia tumbok muka razif.

"alaa awak, saya nak naik kereta umi, awak naik lah kereta papa eh?". kata maria sambil membuat suara manja. kalau ikutkan hati, mahu aja dia sepak muka razif.

"okay kalau macam tu abang pun naik kereta abah lah". kata razif dan terus sahaja masuk ke dalam kereta abah maria. maria mengetap bibir. suka hati dia aje. akhirnya maria mengalah. maria duduk di tengah tengah antara hakimi dan razif.

"sayang, nanti en kat sana kita dating tau". kata razif memecah kan kesunyian. puan zahrah ketawa kecil. maria mengetap bibir.

"hmm". balas maria ringkas. wal hal dalam hati sudah mengutuk razif.

"huhh depan umi dengan abah boleh lah kau panggil aku sayang bagai. kau tunggu razif. game baru je nak start. tak ada makna nya aku nak dating dengan kau". Desis hati maria. senyuman terbit di bibirnya. razif yang tengah memandang isteri nya terkejut melihat maria tersenyum. pantas di pegang nya tangan kanan maria. maria yang baru sedar hanya membiarkan nya sahaja. Nasib baik ada umi dengan abah kat sini!

"amboiii. sweet nya kau dengan razif dik. jeles aku". kata hakimi sambil ketawa. maria hanya diam.

"kan long? aku tahu kitaorang nie memang sweet. kan sayang?". kata razif. maria hanya sekadar mengangguk.

"haha kau tunggu maria, aku tak kan lepaskan kau. aku akan ambil hati kau semula. dont worry sayang. wait for me". desis hati razif. dia sudah bertekad akan merebut semula hati maria.

Wah wah wah!! razif nak pikat maria ke?? hmm bagus razif!! macam tu lah baru gentleman :D gais gais tunggu next chapter yang akan datang gais. kita tengok cara razif pikat maria? haha agak agak jalan tak? hmm we dunno right :/ so keep vote and comment. and please dont be silent readers gais :)

Cinta Untuk Dia [COMPLETE]Where stories live. Discover now