Maria melangkah ke kelas nya dengan perasaan geram. sakit hati nya apabila razif tidak mahu memberi nya makan terlebih dahulu sebelum ke sekolah. baru sahaja dia mahu duduk dia disergah oleh Nida.
"Hoi!!". sergah nida. maria hanya memandang sekilas. nida agak tercengang. aik hangin satu badan ke minah nie?
"beb, kau asal nie? siapa buat kau? kau okay tak?". tanya nida apabila melihat muka sahabat baik nya itu seperti ingin menelan orang.
"kau pahal nak sebok? ish kau nie tepi lah! rimas aku. kalau aku okay tak ada nya muka aku nie macam nak bagi penyepak kat orang". balas maria geram. nida menahan tawa nya daripada meletus. kang ada juga kena penyepak free daripada maria.
"okay okay. lek ah. tarik nafas hembus. tak mau ah bad mood ceni? siapa buat kau? mamat gila tu ke?". tanya nida dengan nada ingin tahu. maria mengetap bibir tanda geram.
"tak payah sebut nama mamat tu! menyampah aku dengar. dah lah aku nak gi toilet". kata maria dan terus sahaja berlalu meninggalkan nida. nida menggeleng kan kepala nya.
"haih bila lah dua budak nie nak berbaik? dok gaduh je". desis hati nida. kasihan juga dia apabila asyik maria sahaja yang jadi bahan gaduh oleh si razif.
*********
Maria melangkah keluar daripada tandas. mata nya tepat memandang sekujur tubuh yang amat dia kenali. haih apa lah mamat nie nak?
"maria!". jerit Fikri. maria mengetap bibir.
"apa awak nak?". jawab maria acuh tak acuh. fikri tersenyum manis.
"err tak ada apa. saya just rindu awak". kata fikri sambil tersenyum manis. maria memandang tajam ke arah fikri.
"saya tak ada masa nak layan awak. awak nie tak ada kelas ke? awak tahu tak tahun nie awak tu spm. sedar diri sikit yang awak tu nak spm. and stop kejar saya. saya masih terlalu muda untuk bercinta". kata maria bengang. terus sahaja dia berlalu meninggalkan fikri. fikri agak kecewa tetapi akhirnya dia tersenyum
Baru sahaja maria ingin melangkah ke kelas nya. tiba tiba ada tangan nya menarik tangan nya. terkejut dia apabila dia dibawa ke bawah tangga. nasib baik si Razif yang pegang tangan aku! kalau orang lain? memang aku sepak dia sampai ke indonesia.
"apa awak nak!". tanya maria acuh tak acuh. sumpah! mood nya tak ada
"lah nie dah kenapa nie bad mood semacam?". tanya razif apabila melihat perubahan muka maria. maria mengetap bibir tanda geram.
"buat apa awak nak sebok? dah tepi lah! saya nak masuk kelas! saya tak ada masa nak layan awak". marah maria. baru sahaja dia ingin melangkah meninggalkan razif. tiba tiba tangan nya ditarik oleh razif.
"aku tak habis cakap lagi. kau dah nak blah? penat penat aje lah aku belikan kau kuih nie tapi kau nak blah macam tu je". kata razif sayu. maria mengetap bibir. sedikit sebanyak dia terharu kerana razif sudi membelikan dia kuih.
"err awak belikan untuk saya? betul ke? wahh terima kasih awak". kata maria teruja. terus sahaja dia mencium pipi milik suami nya. apabila dia tersedar. cepat2 dia melepaskan ciuman tersebut. muka nya merah menahan malu.
"err saya tak sengaja". kata maria tanpa memandang muka razif. malu tidak terkata
"sokay. saya tak kesah pun. untung nya saya hari nie". kata razif sambil tersenyum gembira dan terus sahaja berlalu meninggal kan maria. maria mengetap bibir tanda geram.
YOU ARE READING
Cinta Untuk Dia [COMPLETE]
RomanceNur Maria Maisarra. Cantik nama nya seperti tuannya. baru berusia 16 tahun tetapi dipaksa untuk berkahwin dengan Musuh ketat nya sendiri? gila memang gila! Syed Razif? seorang yang sangat tegas dan garang dan juga merupakan musuh ketat Maria. baru b...