Selasa 23 Mac 2015
* didalam kelas 5 PPU*
"mika, kau tau tak semalam aku jumpa siapa?"
"siapa? alien planet marikh lagi ke? ke kau jumpa lady gaga." perli mikael.
"bro, kalau aku jumpa alien planet marikh, aku terus bawak jumpa kau bro." mengerling kearah mika
"ha yelah, cakap lah cepat sape pulak yang kau jumpa semalam"
"Adriana amira"
"oh.. then?"
"kau taukan yang dia tu agak hot. So semalam aku tanya kat dia kenapa dia tak pernah terima lelaki yang confess cinta dorang kat dia, ko nak tau dia jawab apa."
"apa"
"Sebab lelaki semuanya sama je, KO rase asal? mesti ada sebabkan"
"eshh engko ni, suka sangatkan menyebok hal orang. Lantak dia lah."
"patutlah semalam dia terkejut berok bila aku buat camtu. Sampai freeze jadinya." bentak mika didalam hati.
------------------------------------------------------
*kantin*
"kak nasi dengan ikan keli satu, taruk belacan tau kak."
"nah rm3 semuanya."kata akak kantin tersebut kepada ku.
"esh mana jelah dorang ni pergi. Lambat betul ah macam perempuan." omelku
"memang kitorang perempuan pon. Tak macam ko, alien."sergah Sarah.
"tah tho engkau ni pelik ah. Macam alien." sambung Bella.
aku hanya mengiyakan sahaja apa yang dikatakan oleh sahabat aku.
"weh Ad, tadikan waktu kitorang otw datang sini, kitorang ada terserempak dengan Amran. Guess what, dia tanya pasal kau kat kitorang. Emm...kau ada pape ke dengan dia."sambil merapatkan muka kearah aku.
aku terdiam seketika..
"eh ape korang ni, korang pun tau kan aku tak suka lelaki. Apelah korang ni."
"abestu asal dia tanya pasal kau, jeles tau tak."
"alolooo..nanti aku suruh dia tanya pasal kau pulak ye aloo siannya diaaaa."pujuk ku.
"yelah tu..dahlah makan cepat."
"hermm!.. Ad, nanti I nak u jumpa I kat kelas I sharp pukol 11 pagi. Paham. Lagipun u freekan waktu tu." arah melly yang tiba tiba sahaja datang ke meja makan yang kami duduki.
"ehh suka hati gila engko na-"
belum sempat aku menghabiskan makanan ku, melly dengan sengajanya menumpahkan air mineral di kain sekolahku.
aku terkejut dan terus bangun lalu menolak melly sehingga terjatuh. Aku ingin menolong melly untuk bangun & berasa amat bersalah kerana menolaknya dengan begitu kuat. Actually aku tolak takde ah kuat mana. Melly ni je over. Diakan DRAMA QUEEN.
Belum sempat aku menghulurkan tanganku kepada melly, tetiba ada suara yang berkata sesuatu kepadaku.
"dahlah semalam datang lambat, now kau nak jadi gangster pulak ke kat sekolah ni, dah taiko sangat dah. Kau ni memang sukakan buat orang sakit hati."
sambil menolong melly untuk bangun kerana melly terjatuh betul betul dikaki dia.aku rasa korang boleh teka kot sape orangnya. yup, zarith mikael.
Aku berasa sungguh malu dan terus pergi dari tempat itu bersama rakan rakan ku.
"sebelum cakap tu pikir dulu kenapa aku buat camni."sempat aku memandang tepat kedalam Mata mika dan berkata seperti itu sebelum aku beredar. Aku juga menghadiahkan sepasang jelinga maut kepada mereka berdua.
mika mengejar aku dari belakang & yup dia memang pantas sebab dapat kejar aku.
"eh kau ni memang takde adab ke? memang tak reti nak mintak maaf ye kalau dah buat salah." sinis mika
"huh..mintak maaf?memang tak lah. asal aku nak mintak maaf pulak."
"first, sebab semalam kau lambat. Second, sebab kau tolak melly tadi. Mak bapak kau tak ajar eh."
"okay, first, melly yang tumpahkan air dengan sengaja Kat kain aku. & second mika...."mataku mula berkaca.
"my parent was dead. I'm live with my uncle & my auntie yang aku anggap macam mak bapak aku & yes, dorang memang tak ajar aku mintak maaf kat orang. sebab dorang bukan mak bapak aku."berderai air mata aku membasahi pipi & aku terus beredar meninggalkan mika buat kali kedua.
"argghh mika,what have u done ni esh." kata mika sendiri sehingga terduduk dia akibat rasa bersalah.
YOU ARE READING
Budak belagak, Taulah hot!
Teen Fictionmengisahkan sorang budak perempuan yang bernama Adriana Amira yang sudah jatuh cinta kepada seorang lelaki yang dikenalinya di gelanggang bola tampar yang bernama Zarith mikael. Apakah yang menariknya dengan kisah mereka?