HOME

20 0 0
                                    

*Victoria, Australia*

DING DONG

"Oh my god, is it u Adriana darling my very beautiful granddaughter, oh my god my darling, how are u darling nenek, its been a long time, come in darling & u of course mikael, adriana friend's right, com in darling com in" sambut seorang wanita berumur lewat 70 an dengan wajah yang sangat gembira sehingga ingin menitiskan air mata akibat teruja sekali melihat cucunya, adriana.

Maria Jane; ibu kepada arwah ayah adriana & ayah angkatnya, berumur 76 tahun dan duduk bersendirian di Victoria, Australia selepas suaminya Ku Abdullah meninggal dunia 5 tahun lalu akibat sakit jantung.

"nenek, r u that excited to see me. hahahahah nenek, u masak ape harini, i lapar sangat ni tau, dari sampai tadi sanggup i tahan lapar just to ear your special dish okay nenek" kataku kepada nenek sambil memegang perut yg amatlah lapar tanpa menghiraukan sepasang mata yang memerhatikan gelagat ku dari tadi.

"ehh ko ni sampai sampai terus cakap pasal makan, orang tanyalah nenek tu sihat ke tak, dah makan ke belum, tengah buat ape tadi ni tak apooo lah ko ni, kan nenek kan, nenek how are u? sihat? " sampuk mika sambil melemparkan senyuman yang paling ikhlas ke arah nenek

'eh eh dia ni, bukan main lagi, nenek aku pun nak try ke wehh, senyum kemain' bisik ku dalam hati

"ala nenek ni takyah tanya pun dah tau, kalau tak sihat, tengok muka aku yang cantik ni terus sihat, lapar boleh jadi kenyang, kan nek kan"

"HAHAHAHAHHAAH , oh my, yelah sayangku.. kamu orang ni asyik bergaduh saja, nnt kawin baru tau, dah jom le dapur nenek ade masak makanan favourite u tau mira" kata nek maria dengan slang mak saleh nya

" EEEEEHHHH memang tak lah nek mamat poyo ni ughhh meremang mira dengar nak buat laki, simpang malaikat 44" kataku sambil berlari kearah nenek yang sedang menuju ke dapur

" eh aku pun taknak lah kawin dengan ko, jangan perasan sangat ye"bantah mika pula yang hati kata mau, mulut kata malu.

Sepanjang tinggal di Australia, Adriana Amira tinggal bersama neneknya manakala Mikael menyewa bilik berhampiran kolej dan juga rumah nenek Maria.

Budak belagak, Taulah hot!Where stories live. Discover now