Ahad, 8.00 pagi.
"amira, hari ni mira jaga kedai tau, mama ada perjumpaan persatuan." kata mama kepada ku yang masih mamai didunia yang nyata & tidak nyata.
"ah? ahhhhh... k." aku mengiyakan sahaja.
okay,now aku dah tak boleh tido ergghhhh! aku menggapai iPhone ku & melihat jam.
"ahhhh, mama, baru pukol 8. Mira dah tak boleh nak tido dah ni errrr~" rengek aku sendiri.
eh wait. Amira? ohh yeehhh family aku panggil aku amira sebab lebih keperempuanan katanya.
"emmm, lapar lah pulak. Mandi dulu lah."
selepas 30 minit, aku menuruni anak tangga & terus ke meja makan.
"bik, nak fresh Orange." kataku kepada orang gaji dirumahku.
"aduh non mira, kok pagi pagi mau minum fresh orange? gak baik tu untuk kesihatan non. bibik bikinin air koko ya?" jawab bibikku panjang lebar.
"ahh yelah bik. Pape jelah."
selepas habis aku melahap sarapan ku. aku terus ke halaman rumahku & berehat di taman bunga yang direka khas oleh ayahku untuk mama. pemandangan di situ memang menenangkan hatiku. sedangku di awang awangan, pikiran ku tiba tiba terbayangkan muka kacak mikael.
" eh jap jap, ad, kau ni dah kenapa duh, asal mamat tu jugak yang kau nak ingat. tapi, cakap pasal mamat tu.." aku menggantung ayatku & terus membuka phoneku. aku membuka laman instagramku & menaip nama zarith mikael.
"yessssss! adapun kau. pergggghh,ramainya followers ish ish, kalah aku. Eeeee, gedik gilalah pompuan yang komen ni. ahh kalau ada Instagram, mesti Ada Twitter kan." aku membuka twitter ku pula & menaip nama yang sama.
"yeah, adapun."
"I miss your 'kerek' face"
"what is your secret ha?& why kau susah sangat nak bagitau."
"eh jap, ni tweet dia ni macam aku je ni."kataku
"pakkkkksss" aku menampar pipiku.
" kau berangan pe ni ad, ni awek dia lah ni."
"non Mira! ngapain lagi tu non~ udah jam 12 ni. emangnya non gak perlu ke restoren? bukannya mama suruh non bukain restorennya tadi?"
"ya Allah, pasal mamat ni ah aku terlupa pasal kedai."
sesampainya aku di restoran bonda secret, aku terus membuka pintu & terdapat beberapa pekerja yang telah sampai & menungguku membuka kunci pintu.
" sorry ah gais, Mira terlambat sikit harini.hehe" senyum Ku
"ha yelah Mira, dah bukak cepat pintu tu. kitorang dah hangat dah ni." kata seorang pekerja disitu.
"okay dah semua, masuk masuk mass...uuukkk" mata ku tertumpu kearah seorang budak lelaki sebaya aku mungkin.
" em pekerja baru ke?" Tanya ku kepada lelaki itu.
"ah, ohh haah pekerja baru. kenalkan nama aku zarith mikael." sambil membuka kaca mata hitamnya itu & tersenyum manis kearahku.
" DUP DAP DUP DAP" bunyi jantungku laju.
" aku taulah aku ni hensem, tapi please jangan pandang aku dengan muka blur kau tu. Ahh mesti kau pelikkan asal aku ada kat sini. sebenarnya, mama yang suruh aku kerja kat sini. belajar berdikari katanya."
aku terus membuka pintu & masuk kedalam restoren itu sambil mengabaikan mika.
"eyy hati, kau janganlah buat hal kat sini. aku nak kerja ni."
YOU ARE READING
Budak belagak, Taulah hot!
Fiksi Remajamengisahkan sorang budak perempuan yang bernama Adriana Amira yang sudah jatuh cinta kepada seorang lelaki yang dikenalinya di gelanggang bola tampar yang bernama Zarith mikael. Apakah yang menariknya dengan kisah mereka?