sebab semua lelaki sama je!

165 9 0
                                    

"everybody hate me
but u love me
& I love u
oh oh oh"

hesh sape pulak yang call ni, dah ah tengah bawak moto. Tak pasal pasal kena berhenti kat tepi jalan.

"ha ayah, kenapa? "

"........"

"oh haah, bufday adik harini."

"........"

"ha okay, mira beli kejap lagi. Assalamualaikum."

Ha nasib baik ayah ingatkan aku, hari ni genap umur adik lelaki aku yang ke 15 tahun.

*secret recipe*

"ya cik, nak beli apa? makan ke bungkus?"

"ah saya nak chocolate indulgence satu, bungkus eh & I would like to make a wish Kat kek tu,can i?"

"alright miss, sila tulis your wish kat kertas ni & cik boleh tunggu sekejaplah ya."

aku mengambil keputusan untuk duduk di meja yang disediakan untuk pelanggan yang ingin makan disitu. Disebabkan terlalu bosan, aku pun mengeluarkan telefon bimbitku yang bejenama iphone5 dan memilih untuk bermain game dengan khusyuknya.

"Hai miss, may i sit at here? tempat lain penuhlah." sapa seorang lelaki yang aku kenali.

"oh ha duduklah. Takde sape pun kat situ heeee." aku tersenyum paksa.

"em, u ni Adriana amira kan? budak kelas 5 perakaunan."

"haah, kenal I ke? u pun student SMTK ye?" pura aku tidak mengenalinya.

Amran qhuzaini; bff kenapa zarith mikael, handsome,Chinese look, pandai, good in sport & PLAYBOY! sapa jelah yang tak kenal 2 budak hot sekolah ni. Em menyampah pulak aku duduk semeja dengan dia ni. Duduk diam diam je tak boleh ke. Agrasif sangat dah kenapa.

"ofcoz i kenal u, u budak mika kan? I mean bola tampar. eh u buat apa kat sini? sorang je?"

"ha.. budak mika."aku mengerling.

"I tengah tangkap ikan kat sini, eh I datang bawak team okay. u tak nampak ke 2 bas Kat luar tu. ha I datang dengan dorang ah." sambil membuat muka annoying.

"Hahaha, pandai u berguraukan. Patutlah ramai lelaki sangkut kat u kan."

aku hanya tersenyum paksa sahaja & fokus kepada game tadi. Hampir saja kalah ketika ingin menjawab soalan mamat sepet ni tadi.

"aaaah Adriana, boleh i Tanya u something? i dengar u tak pernah couple? is it true? & kenapa u tak nak terima lelaki lelaki yang pernah confess cinta dorang kat u?"

aku terdiam dengan soalan itu tadi.

"miss, your cake dah siap." sampuk pekerja kedai itu.

" sorry amran, i got to go right now.emm bye." dalam nada serious

"but, u tak jawab lagi soalan I"

"SEBAB SEMUA LELAKI SAMA JE! PUAS!" ku tinggikan sedikit suaraku dan terus berlalu pergi meninggalkan kedai tersebut selepas membayar kek yang telah ku beli.

Budak belagak, Taulah hot!Where stories live. Discover now