Sejak kejadian itu, adriana dan mika tidak bertegur antara satu sama lain. Ade jugak mika cuba bercakap dgn adriana tetapi ad hanya mendiamkan diri. Sakit dihatinya belum terubat lagi sehinggalah mereka habis peperiksaan SPM.
-----------------------------------------------
*Isnin, keputusan peperiksaan spm keluar.*"ya allah, congrate eh ad dapat straight A. Em bestnya. " kata wani kepada ku.
" aah, tahniah eh ad. Dah bejaye nnti jangn lupa kitorg kat sini tau." kata sarah pula.
" eh dah dah dah. Ni ad, pape hal pun ko kena belanja kitorg makan sebab ko dapat straight A. Deal?" sampuk bella pula.
" eh asal pulak aku yang kena belanja. Korg ah belanja aku. Tak fair ah korg." rajukku
" alah, yelah kitorg belanja ko. Jom ah. Dah lpar dah ni hihi." kata bella lagi.
" jommm!!"
" congrate ad. U deserve get that." kata mika dari jauh sambil tersenyum melihat kegembiaraan ad.
" woi mika, ape yang ko tengok tu. Usha awek tak bagitau pun." kata teman karibnya iaitu amran.
" mana de usha awek ah ko ni. Ingt aku buaya macam ko ke bro.hhahha"
" ohhh pandai dah eh kenakan aku. Dah jom ah lepak. Aku lanje okay."
" ko belanja eh. Cun"
Eh btw, mika & amran dedua dapat straight A.
------------------------------------------------
*kfc*"aduhh, ramainya orang." kata sarah
" ha kau lah ni ad,kan aku dah kata mesti ramai orang punya." kesal bella
" alaa sorry lah.hm" pinta ku
" eh dah dah. Ko nampak tak mamat 2 org kat sana tu dok panggil kita. Ha jom ah dah ah berat ni makanan ko ni ha aku pulak yang kena bawak." kata wani.
" tapi jap..itu bukan ke..." kata ku cuba untuk meneka.
" takde tapi tapi. Ko nak makan berdiri ke? Ha baik ikut." kata sarah
"eh, korg rupanya. Boleh ke kitorg duduk sini? " tanya wani kepada mereka
" eh kitorg memang mengalu alukan pon korg. Meh ah duduk." kata amran sambil tersenyum.
" eh korg congrate eh dapat straight A"kata bella
" tq, korg pun. Especially u adriana. Congrate tau." kata amran pula.
" so, lepas ni korg nak buat ape? I mean sambung study or what? Or maybe kawin terus hahaha." tanya amran sambil melawak.
" emmm i sambung belajar kot. Parent i cakap selagi tak dapat ijazah jangan harap dapat kawin. Em kena jugak ah smbung. Ikutkan hati nak je kawin hihi." kata sara
" eeee gatal eh kau. Haha. Aku pulak sambung perniagaan keluarga aku lah kat klinik tu. Jadi accountant kat sana." sambung bella.
" untung ah korg. Aku ni mereputs je kat rumah. Parents aku tu susah sangat nak lepaskan aku. So aku lepak je ah lepas ni." kata wani sedih.
" ee bestnya jadi u ni. Ahh u pulak adriana. Dari tadi i tengok u diam je."
" dia mana nak cakap dengan org macam kita lah am. Dia tau gaduh je." kata mika sambil memerli.
" its not your bussines okay." marahku
" hey guys, chill. Ni ape gaduh gaduh ni. Mika, ad. Chill okay. So ad, lets just continue dgn soalan i tadi." kata amran cuba untuk meleraikan perang itu.
" lepas ni i sambung belajar kat my hometown in australia. Thats it." kata ku dengan tidak selesa kerana terdapat 5 pasang mata yang terlebih focus pada ape yang aku cuba katakan.
" WHAT?! AUSTRALIA?!" kata temanku serentak.
" ape ni ad nak tinggalkan kitorang eh. Em asal tak bagitau awal awal." kata bella yang hampir menangis.
" hey, jgn lah camni. Aku try nak bagitau korg tadi tapi korg tak habis habis dgn result kita." terang ku.
"emm. Berapa lama u kat sana? Tanya amran yang turut terkejur.
" just a year & a half okay. Tak lama pun. So chill okay gais. Aku tak lupa korg lah." kata ku yng hampir saja menitiskan air mata tetapi cuba ku tahan.
------------------------------------------------
*rumah mika*"ma, mika nak sambung study kat australia boleh tak? "
" eh, are u sure mika? Haritu papa suruh, mika cakap mika tanak. Now tiba tiba cakap nak sambung pulak."
" ma, please dont start, haritu mika tak ready lagi. Now im ready ma. Boleh tak ni ma? Mika mintak restu ni."
" ha nanti mama bincang dengan papa."
" tq ma.love u."
------------------------------------------------
* klia"" mira kat sana nanti jaga diri, jaga solat, jaga nama baik ibu ayah okay."
" okay ma."
" rikaaa. Rikaa." jerit seseorang.
" eh, kau buat ape kat sini?"
" aku hantar anak aku lah. Mika nak belajar kat australia. Anak ko pon sama ke?"
" haah. Ha boleh ah mika tolong tengok tengokkan si mira ni."
" ha boleh aunty."
YOU ARE READING
Budak belagak, Taulah hot!
Fiksi Remajamengisahkan sorang budak perempuan yang bernama Adriana Amira yang sudah jatuh cinta kepada seorang lelaki yang dikenalinya di gelanggang bola tampar yang bernama Zarith mikael. Apakah yang menariknya dengan kisah mereka?