sentap

124 3 0
                                    

*7.30 pagi. dirumah*

"ya allah, bertuah punya budak. ei zarith mikael, awak tau tak dah pukol berapa sekarang ni cepat bangun pergi sekolah. dah lambat dah ni."kata mama mika

"ha? ma mika tak sihat lah. please let me sleep for a few minutes."kata mika dengan muka yang agak pucat dan berpeluh.

"ya Allah mika. panasnya badan mika. jom mama bawak pergi hospital. cepat siap mama pergi start kereta. "kata mamaku sambil memegang dahiku.

"sokeyh lah ma. mika malas. I just wanna rest at my place."

"ah jgn degil. cepat mama tunggu kamu kat bawah. please sayang."rayu mamaku

"emhp, k ma."

*disekolah*

"asal tak nampak pun batang hidung mamat ni ah? tak datang sekolah ke pe? ah lantak ah. at least aku bebas nak buat ape aje hari ni hehe." kata Adriana sendiri.

"ey, engko ni dah kenapa gelak sensorang? gile eh?" kata Wani.

"haaaa ni tak lain tak bukan niiii,mesti tengah berangan, kannnnn haaaaa kantoiii. kau berangankan sape haaaa."sambung sarah.

"berangankan mika lah. sape lagi kalau bukan dia kannnn. betul kannn. alah dah tau sangat dah."kata bella

"ei mengarut je korang ni tau tak. M E N G A R U T. kbye aku nak naik class dulu." kataku.

dalam perjalananku dan teman temanku ke kelas. kami bertembung dengan batrisha.

"ouch"

"hey! buta ke ha? kau ni jalan memang tak reti nak pandang depan ke ha bodoh!" herdik isha kepada sahabat ku Bella.

"eh kau yang langgar aku kan."kata Bella yang sedang dalam kesakitan akibat terjatuh dari kaki tangga menuju ke kelas kami

"oi ape bising bising ni ha? eh Bella kau okay tak ni? sape yang buat ni?" aku berpatah balik dan menuju ke arah bella.

"kawan kau ni ha yang buta. main langgar je orang. dah lah muka tak lawa bodoh pulak tu." kata isha lagi sambil menjeling ke arah Bella Dan Adriana.

"ey kau ni memang tak de hati perut eh? dah langgar org tu mintak maaflah. & btw miss isha, kau ingat kau tu lawa sangat ke ha? sukahati kau je nak cakap kawan aku hodoh. ha lagi satu ni, kau ingat aku tak tahu ke yang kau yang tolak aku sampai lemas waktu haritu. ei aku tak bodoh lah." kataku panjang lebar kepada isha sehingga terdiam kaku.

dalam aku sedang sibuk bermadah dengan pompuan ni ha, terdapat satu mata yang sudah lama memerhatikan kami dengan tiba tibanya keluar dan mendapatkan kami.

"eh kau ni kan jangan pandai pandai eh nak tuduh aku. aku tampar kau nanti." kata isha yang sedang dalam ketakutan

"huh, dasar penakut. lain kali kalau tak pandai buat jahat jangan buat paham."

"kurang ajar!" sambil mengangkat tangannya & melayangkan kearah ku. tapi sempat dihalang oleh seseorang yang lama ku cari dari tadi.

"stop it batrisha! how could u do that ha! kau rupanya yang tolak dia. kau ni memang takde otak ke ape ha? kalau dibuatnya mati kau nak tolong ganti nyawa dia ke ha?!" kata mika panjang lebar.

"mika?!" kata kami serentak.

"eh mika ape yang u backup kan sangat pompuan ni ha?!
dia ni bini u ke ha? awek u? mak u? ke kekasih gelap u" kata isha

"haah. dia awek aku. asal? kau tak puas hati?" kata mika dengan muka yang bersahaja.

"WHATS?!"kata isha dan sahabat Adriana.

"what?!" kata Adriana pula dengan muka yang berkerut kerut.

serta merta mika menutup mulut Adriana dan membawanya pergi meninggalkan isha dan temannya yang lain.

"eh mika! u nak pergi mana tu ha?!" jerit isha

"goo onnn mika & Adriana! take care! love u gais emuahhhh wohoooo" sambung teman teman ku.

*gelanggang bola tampar*

"ish lepaslah rimaslah! kita buat ape ha kat sini."rungut ad

mika merenung dengan dingin lama ke arah adriana.

"nape pandang aku camtu?" Tanya ad sambil menundukkan muka nya kerana agak takut Dan pelik dengan mika

"baru sekejap aku tinggalkan kau dah memacam jadikan. boleh tak kalau kau jaga diri kau tu elok elok. aku penat lah dengan kau ni. suka sangatkan gaduh. hebat sangatlah tu. kau tu perempuan tahu tak. ni nasib ade aku tau. kalau aku sakit ke takde dah ke nanti sape nak tolong kau? jadi matang lah weh. boleh tak matang sikit." luah mika panjang lebar. mataku yang berwarna hazel coklat mula berkaca. sentap? sangat sentap dengan kata kata mika. hatinya bagai dirobek berulang kali. matanya mula menggugurkan air mata berharga miliknya dan terus berlalu pergi dari gelanggang itu.

"ad! ad! Adriana amira!" panggil mika sambil mengejar Adriana.

"Adriana kau dengar tak aku panggil ni!" kata mika sambil menarik tangan ku.

"let me go! " kata Adriana sambil menarik tangannya dari genggaman mika

"kalau kau rasa aku ni menyusahkan kau then mine on your own business & don't ever u dare to get close with me!" kataku dalam esakan tangisanku dan berlalu pergi.

"erg, lantak ah kau. kau memang tak paham aku. sakit pun aku sanggup patah balik datang sekolah sebab risaukan kau. perangai tak mature langsung."bisik hati mika yang sedang dalam keadaan marah.

Budak belagak, Taulah hot!Where stories live. Discover now