winner!

162 8 0
                                    

hello gais, I'm sure yang korang dah dengar cerita sedih aku right? emm..yup, my parent was dead since i was 5 years old. dorang terlibat dalam kemalangan jalan raya. & my uncle Dr.megat ambik aku jadi anak angkat dia. Yaa, Dr megat is the President at Hospital Kuala Lumpur. So mewah jugaklah hidup aku sebenarnya,but.... aku tak pernah ambik kesempatan okay. Aku kerja dengan auntie Rika(mama) kat kedai makan dia setiap sabtu & ahad. Memanglah ayah(uncle ) tak kasi tapi nak buat camne dah aku bertegas nak jugak kerja.

*hari perlawanan sabtu,9.00 am"

"baiklah, kedua dua pasukan Amber & Navy bahagian bola tampar campuran sudah bersedia?" kata pengadil bola tampar itu.

kami mengangguk menandakan yang kami sudah bersedia. Jap, sebelum tu biar aku kenalkan ahli pasukan bola tampar bola tampar. Semuanya ada 7 orang yang terdiri daripada aku,wani,shila,zakwan,khai,firdaus & mikael.

*gelanggang bola tampar*

"okay gais, aku nak kita semua buat yang terbaik. Ape pun yang jadi kita main je, have fun okay. Jangan stress sangat & jangan terlalu pikirkan sangat pasal kemenangan. Okay, Wani,zakwan,shila,aku &firdaus akan main game pertama ni." kata mika sebagai ketua pasukan sebelum game bermula.

"prittttttttt" pengadil meniup wisel menandakan game bermula.

*30 minit kemudian*

"amber 10 - 9 navy"

"navy ready?okay served." tanya pengadil tersebut.

"ahhhh"bola tersebut terkena kepala firdaus sehingga dia terjatuh & tidak dapat meneruskan game tersebut.

mika menunjukkan isyarat kepada pengadil supaya membenarkan kami berehat sebentar & telah mendapat persetujuan pengadil.

"weh, khai mana?" tanya mika kepada aku.

aku hanya mengangkat bahu menandakan yang aku tidak tahu. salah seorang daripada penonton memberi tahu yang khai pergi ketandas kerana mengalami sakit perut.

"aduh khai ni, waktu camni jugak lah kau nak sakit perut."kesal mika sambil membaling botol kosong ke rumput.

"ahhh adriana kan ada, suruh je ah dia gantikan aku."kata firdaus yang sedang dirawat disitu.

mika hanya memandang aku yang sedang menarik narik rumput di tepi gelanggang bola tampar itu dengan rasa yang masih bersalah.

"okay semua, perlawanan akan diteruskan. Sila masuk ke gelanggan sekarang."kata pengadil

"weh, ganti daus." kata mika kepadaku lalu terus berlari anak memasuki court.

*10 minit kemudian*

"okay mata akhir untuk pasukan amber"

"ad, buat serv bebetul"kata Wani

*sszuup*bolaku melepasi net &.....

"horayyyyyyyyy!!" gerit semua ahli pasukanku.

"game ini dimenangi oleh pasukan Amber!!"

"ad! good job" sorak pasukanku.

selepas habis semua sukan, cikgu mengumumkan rumah amber mendapat tempat pertama dengan markah sebanyak 1124 mata, diikuti dengan rumah navy, turquoise & rumah merah.& tanpa membuang masa aku terus ke tempat motor untuk pergi ke tempat kerjaku.

"herm!!" aku terdengar bunyi seseorang berdehem disitu.

"em..ahhh awal kau balik."kata mika tergagap gagap.

aku hanya memandang dia beberapa saat & terus mengeluarkan motorku dari tempat itu.

"Adriana...jap jap, kau still marah aku ke."

"blahh"

"tak selagi kau tak jawab soalan aku, aku takkan blah."

"okay then.."jawab ku selamba dan terus memeras laju motoku sehingga mika terpaksa ketepi.

tanpa ku sedari, mikael telah mengejarku sehingga sampai di tempat kerjaku.

"eh apa kau buat Kat sini"......

Budak belagak, Taulah hot!Where stories live. Discover now