*setahun setengah kemudian*
*airport Australia*
"miss can u please excuse me. U just block my way."marah seorang lelaki berkulit hitam kepada Adriana yang berdiri di tengah jalan masuk lapangan terbang Australia.
"hey, sorry she just got lost." kata seorang lelaki yang amat ku kenali kepada lelaki berkulit hitam itu.
"ei, ko ni apehal berenti tengah tengah jalan, dah nak balik malaysia dah pun nak buat hal eh?. Jngan buat hal boleh." marah mika kepada Adriana.
Tiba tiba adriana terduduk & menangis seorang diri sambil menggenggam erat telefon bimbitnya.
"eh, ko ni asal?" kata mika dalam keadaan marah sambil ikut turut terduduk disebelah ad.
" nenek dah takde mika! " kata ad sambil menangis & menghulurkan telefon bimbitnya kepada mika.
Mika terdiam & menyesal kerana telah mengasari Adriana tnpa menyiasat hal sebenar dahulu.
Diusap kepala Adriana lembut dalam menahan sebak. Dia pun tidak paham mengapa Kali ini dia sering bertindak kasar ke atas Adriana.
____________________________________
* Victoria,Australia.*
"amira bersabar tau. Allah lagi sayang nenek . Saya tau awak kuat." kata seorang budak lelaki yang agak sebaya dengan aku Dan mika. Pelat mat saleh nya amat mencuit hati.
"thanks Adam." balasku.
Adam Kyle Mir ; anak sedara kepada arwah ayah Adriana. Kelahiran kacukan Australia Dan pahang. Mempunyai rupa paras yang mampu mencairkan mana mana Mata yang memandang. Sangat periang Dan menghormati orang lain.
" saya balik dulu lah. Dah malam ni." katanya lagi setelah lama dia berborak Dan memberi semangat kepada Adriana.
"ermmmm!"
"lamanya borak. Sape tu? Mesra je aku tengok korang. Awak tu anak dara. Nenek pun baru je meninggal. Tak manis lah orang tengok." kata mika dalam keadaan yang kelihatan cemburu? Erg. Dah kenapa.
Aku hanya memandang muka mika dengan penuh persoalan. Mataku agak berkaca. Sungguh pelik dengan manusia didepannya ini.
Tanpa membalas pertanyaan mika. Aku terus melangkah menuju ke dalam rumah arwah nenek ku.
" Ad! Im not done with u yet lah!" kata mika sambil menarik tangan ku.
" what mika? Ape lagi yng kau tak puas hati dengan aku? Ape lagi yang kau nak dari aku. Dari tadi kau asyik marah aku. Aku salah ape dengan kau pun aku tak tau. Im tired mika! Aku pun Perempuan lah mika. Aku ada hati. Ada perasaan macam manusia lain. Kalau kau tak suka dekat aku, anti sangat dengan aku kau boleh pergi je tinggalkan aku. Aku pun tak suka susahkan orang. Ye memang betul pun,aku memang suka sangat bergaduh. Tu je aku pandai. Aku tak layak duduk dekat dengan kau. So please mika. Just stay away from me.! " sebak yang telah lama aku tahan terkeluar juga. Sangat sentap rasaku. Rasa bagai kehilangan segalanya Di dunia.
' but ad.. im just worried abt u... argg lantak lah aku pun dah penat nak jaga kau, dia bukannya nampak pun effort aku selama ni, dah lah mika tinggal je dia, nak sangatkan aku pergi, okay fine aku blah!' bentak darah muda mika didalam hati sambil berlalu pergi.
Dua hari kemudian, Mikael pulang ke Malaysia dahulu meninggalkan Adriana, manakala Adriana pulang sehari selepas Mika sampai di Malaysia.
YOU ARE READING
Budak belagak, Taulah hot!
Fiksi Remajamengisahkan sorang budak perempuan yang bernama Adriana Amira yang sudah jatuh cinta kepada seorang lelaki yang dikenalinya di gelanggang bola tampar yang bernama Zarith mikael. Apakah yang menariknya dengan kisah mereka?