perpindahan kelas

323 28 0
                                    

Setelah keputusan peperiksaan keluar.......

"Sujeong! Sujeong! Tengok ni." L berlari ke arah Sujeong.

"Apa? Apa?" Tanya Sujeong.

"Aku dapat naik ke kelas Arville. Kau?" Tanya L.

"Aku pun sama." Kata Sujeong dengan lemah.

"Kenapa kau macam tak de mood je. Kau sakit eh?" Tanya L.

"Mana ada. Aku biasa je." Kata Sujeong.

"Ok lah." Kata L sambil pergi semula ke kelasnya.

Kesedihan Sujeong itu, ditegur oleh seseorang lagi.

"Sujeong, kau kenapa? Macam sedih je." Kata V.

"Aku biasa je lah." Kata Sujeong.

"Cakaplah dengan aku. Kau turun kelas ke?" Tanya V.

"Tak." Jawab Sujeong.

"Tapi muka janganlah sedih sangat. Aku ada bawa kimchi. Kalau muka kau masih sedih, aku tak bak bagi kimchi." Kata V.

"Ok. Ok." Kata Sujeong. Dia terus senyum sampai ke telinga sebab nak dapatkan kimchi.

"Nak rehat dengan aku?" Tanya V.

"Tak naklah. Kau pergilah rehat dengan bts." Kata Sujeong.

Lalu V hanya keluar daripada kelasnya meninggalkan Sujeong keseorangan.

Sujeong meletakkan kepalanya di atas meja. Dia rasa amat sedih.

Secara jujurnya, Sujeong tak nak tinggalkan umurnya yang 15 tahun itu.

"Kenapa cepat sangat masa berlalu tahun ni. Aku masih nak ketawa. Aku takut kalau aku dah tak boleh ketawa tahun depan."

"Apa yang kau fikirkan ni Sujeong. Kenapa pulak, kau tak boleh ketawa. Kau still boleh ketawa, sebab kau ada L, ada Chorong dengan Namjoo. Fikir positive lah Sujeong."

"Dahlah. Aku malas nak layan hati aku yang sedih ni. Baik pergi rehat."

Sujeong menuruni anak tangga. Dan terus pergi ke Secret Garden. Dia ternampak V duduk di situ.

"V, asyik nampak kau je dekat sini. Tak nak pergi lepak dengan Bts?" Tanya Sujeong.

"Tak naklah. Diorang tengah buli orang. Malas aku nak masuk campur." Kata V.

"Oh. Bukan kau pun suka buli juga ke?" Tanya Sujeong.

"Mana ada. Tapi kadang-kadanglah. Aku suka buli kau." Kata V.

"Whatever lah." Kata Sujeong.

"Nak kimchi?" Tanya V.

"Nak." Sujeong terus duduk di sebelah V sambil menikmati kimchi.

Selepas kimchi habis dimakan oleh dua ekor pirana, mereka kekenyangan.

"V, ada marker tak?" Tanya Sujeong.

"Ada. Kau nak buat apa?" Tanya V lalu mengeluarkan markernya dari poket.

"Tengok je lah." Kata Sujeong.

Sujeong menulis SECRET di dinding yang terdapat di situ. V terkejut dengan kelakuan Sujeong.

"Nah. Kau buat GARDEN." Kata Sujeong sambil membaling marker ke arah V.

"Ok." Kata V. Lalu dia menulis GARDEN di sebelah SECRET.

"Untuk apa, kau buat ni?" Tanya V.

"Saja je. Nak conteng dinding." Kata Sujeong.

You Are My Sunshine Of My Life | K.T.HWhere stories live. Discover now