cinderella

351 33 9
                                    

Di rumah Sujeong.......

"Apa aku nak buat ni? Aku kena pergi ke tak? Kenapalah aku selalu ditimpa masaalah macam ni? Pening. Pening. Pening." Kata Sujeong.

Dia keluar daripada biliknya, dan mengetuk pintu bilik L. L pun membuka pintu.

"Ha, nak apa?" Tanya L.

"Aku nak tanya kau sikit, boleh tak?" Tanya Sujeong.

"Apa dia? Dah. Dah. Jom ikut aku pergi beranda." Lalu L menarik tangan Sujeong, pergi beranda.

"Ha, tanyalah." Kata V.

"Ok. Malam ni, kau nak pergi, tak?" Tanya Sujeong.

"Tak tahulah." Jawab L.

"Kalau kau pergi, kau dengan siapa?" Tanya Sujeong.

"Entahlah." Jawab L.

"Ish, jawapan kau tu, menyakitkan hati aku. Tak de jawapan lain ke?" Tanya Sujeong.

"Habis, aku nak jawab apa? Dah memang jawapannya aku tak tahu." Kata L.

"Tolonglah, aku." Kata Sujeong.

"Tolong ape?" Tanya L.

"Macam ni cerita dia, cikgu Jaesuk suruh aku dengan V jadi pasangan malam ni. Aku tak tahu nak buat apa sekarang ni." Kata Sujeong.

"Ye. Aku faham. Kau dengar cakap aku, kau pergi je. Kali ni, aku ada rasa firasat yang mengatakan kau kena pergi. So, pergilah. Betul ni." Kata L.

"Betul, eh. Kalau ada apa-apa terjadi, siap kau." Kata Sujeong.

"Dah nak petang, baik kau bersiap sekarang. Mula, pukul lapan kan." Kata L.

"Yelah. Aku nak pergi beli kasut sekejap. Kasut aku dah kopak." Kata Sujeong.

"Hahaha." Ketawa L.

"Nak teman, tak. Naik skuter, jom." Ajak Sujeong.

"Jomlah. Kau siap dulu." Kata L.

"Kau?" Tanya Sujeong.

"Aku pakai macam ni pun dah ok." Kata L.

"Yelah. Pergi start skuter." Kata Sujeong.

"Baik, tuan puteri." Jawab L.

~~

Di kedai kasut.......

"Kau nak beli kasut dekat sini, ke?" Tanya L.

"Haah. Kenapa?" Tanya Sujeong.

"Pergilah. Aku tunggu dekat luar je." Kata L.

Sujeong masuk ke dalam kedai. Dia sudah rambang mata melihat kasut-kasut yang cantik. Dia tidak tahu, yang mana satu, dia ingin pilih.

"Eotheokhae? Lawanya. Mana aku nak pilih ni?" Kata Sujeong dalam hati.

"Ok. Sujeong. Cari yang warna merah. Baju kau kan warna merah." Kata Sujeong seorang diri.

Sedang dia berjalan, tiba-tiba... Sujeong ternampak kasut yang sangat cantik. Berwarna merah, bertumit tinggi, glitters dan ada reben berwarna merah di hadapan kasut itu. Dia memang berhasrat nak beli kasut tu. Sujeong terus berlari ke arah kasut itu.

Kini tangannya telah memegang kasut itu. Tiba-tiba, ada seseorang memegang kasut itu juga, dalam satu masa.

"Eh, Kei pun ada dekat sini. Awak nak beli kasut, untuk malam ni juga, eh?" Tanya Sujeong.

"Haah. Boleh tak, saya nak ambil kasut yang saya pegang ni?" Tanya Kei.

"Tapi, saya pun nak juga. Macam mana ni?" Tanya Sujeong.

You Are My Sunshine Of My Life | K.T.HWhere stories live. Discover now