(Alarm clock's sound)
"Huarrgghhh ishh bunyi apa pulak memekak pagi pagi buta ni"rungut Qayra sambil mengambil jam locengnya itu.
"Omaiigooddd!!!Dah lambat dah lambat dah lambat!Hisshhh!7.30 baru kau nak bunyi ea?!kurang ajar punya jam!!"rungut Qayra lalu menggapai tualanya dan bergegas ke bilik mandi.
ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ
"Huihhh nasib baik sempat..."kata Qayra sambil mengelap peluh yang menitik di dahinya.
"Anis Qayra!!"jerit Dato' Faris.
'Aik!Bukan ke biasanya kalau setiausaha dan orang bawahan kat syarikat aku ni datang lambat bukan kerja pengerusi kan marah marah?ni
dah kenapa pulak?'soal hati Qayra,namun jelas terpancar riak kehairanan di wajahnya."Tak perlulah awak hairan kenapa saya yang marah marah pulak harini.Tapi apa apa pun ikut saya ke bilik saya sekarang!"ucap Dato' Faris tegas.
Qayra bertambah hairan.
ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ
Di dalam bilik Dato' Faris...
"Duduk Qayra...Saya bukan nak makan awak."tutur Dato' Faris.
Qayra pun duduk perlahan lahan sambil menanti percakapan bosnya.
"Actually,saya ke bawah tadi nak jumpa awak,nak beritahu awak yang saya nak naikkan pangkat awak jadi P.A. saya.Awak pun tahu kan Puan Rosnita tu berhenti kerja sebab nak jaga anak.So saya nak jadikan you my P.A.Tapi tadi awak datang lambat.Kesalahan disiplin.Ok takpelah,disebabkan awak first time datang lambat,saya bagi awak chance untuk explain.Now,explain."jelas Dato' Faris.
"Sebenarnya macam ni Dato',saya ni terbangun lambat jugakla,tapi disebabkan dari rumah saya nak ke pejabat ni 15 minit je,saya tak lah gelabah sangat.Lepas bersiap-siap dalam 10 minit,saya pun start drive.Lepastu ada accident pulak kat depan tu.Lepas tu memang jem gila melampaulah.Nak jalan kat situ je 50 minit.Dah lapan setengah.Sebab tu sampai sini pukul 8.45."terang Qayra tenang.Dalam hatinya,uihh hanya tuhan je yang tahu berdebar dia.
Haa before that!Take note yaa yang pejabat Qayra ni masuk pukul 8.30.So, Qayra ni lewat 15 minit lah.Back to the story.
"Okay,explaination accepted.Make sure jangan datang lambat lagi.Ok,sekarang kita buat announcement yang awak P.A. saya.Jom."ajak Dato' Faris sambil melangkah keluar biliknya.
Setelah membuat announcement,Qayra dan Dato' Faris menuju ke bilik masing masing dan membuat kerja.Tiba-tiba kedengaran ketukan di pintu bilik Qayra.
"Ye masuk."arah Qayra tanpa melihat siapakah yang berdiri di muka pintu biliknya.
"Papa ada?"tanya seseorang.
"Papa awak?Nak cari ayah awak kenapa tanya saya?Cari lah sendiri.Ayah awak,so awak lebih tahu di mana dia kan?Lagi satu ayah awak tak kerja sini kot."tutur Qayra dengan angkuh tanpa melihat siapa yang berdiri di muka pintunya.
ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ
Hafiz's P.O.V.
"Papa awak?Nak cari ayah awak kenapa tanya saya?Cari lah sendiri.Ayah awak,so awak lebih tahu di mana dia kan?Lagi satu ayah awak tak kerja sini kot."tutur wanita itu dengan angkuh tanpa melihat siapa yang berdiri di muka pintunya.
"Cik Anis Qayra,FYI,papa I,pengerusi syarikat ni.So you P.A. dia,you tau mana dia kan"tutur Hafiz,lembut.Dalam hatinya,nak aje dia tengking wanita itu,tapi fikirkan nak jaga nama papa dia,malas nak menengking wanita itu.Membazir air liur je.
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinta Bersalut Dendam
Lãng mạnMengisahkan tentang Anis Qayra yang dipaksa kahwin dengan Hafiz Mikael,seorang lelaki yang dibenci hanya kerana satu insiden.Insiden tersebut telah menyebabkan Qayra bertemu dengan Datin Suraya iaitu ibu kepada Hafiz.Pertemuan itu juga telah membuat...