2 bulan kemudian...
"Qayraaaaaaaa..."tutur Hafiz menggoda.
"Ye awak,saya ada kat sini,tak payahlah panggil meleret-leret,"sindir Qayra.Menyampah dengan perangai Hafiz kebelakangan ni.I want you lah itu lah ini lah.
"Haha takde apa.Saja je nak usik kesayangan saya ni,"usik Hafiz.Saja merapatkan ukhuwah.
"Saya peliklah dengan awak ni.Dua bulan lepas awak sibuk nak membenci saya.Tapi sekarang awak sibuk nak goda-goda saya.Apa yang awak nak sebenarnya?Dua bulan lepas kau aku,sekarang awak saya pulak!Siap bersayang bagai.Dahlah perubahan mendadak.Kalau awak nak permainkan saya,tak payah!Saya bukan tak tahu sekarang ni awak lagi kerap jumpa exgirlfriend awak!Lepastu bersayang pulak dengan saya.Awak nak apa?!"marah Qayra.
Flashback...
"Asalamualaikum Fiz.Lama tak jumpa,rindulah hehehe..."sapa Fika.
"Waalaikumsalam,samalah,"jawab Hafiz semula.
Sedang mereka bertegur sapa,Qayra melihatnya.Naik darahlah dia.
End flashback...
"Yang awak nak marah-marah saya kenapa?!Awak tahu tak saya suami awak?And the most important thing is I'm not playing with you right now!Those words such as sayang presents my true feelings at you!Can't you get it?I know that I tried to hate you before and I also know that you don't expect my changes.But this is the word that can tell you my true feelings.Je t'aime,"kata Hafiz dengan perasaan yang bercampur.
"A...aw...awak,saya minta maaf,saya..."kata-kata Qayra dipotong Hafiz.
"Je vous remercie de me avoir fait souffrir maintenant. Au revoir.Merci et asalamualaikum Qayra,"ujar Hafiz dalam Bahasa Perancis.Kalau readers nak tahu,masa sekolah dulu,Hafiz ambil Bahasa Perancis.
Qayra hanya menjawab salam di dalam hatinya.Dia terkedu,rupanya Hafiz betul-betul mencintainya.Dia pun ambil Bahasa Perancis juga as a third language.Hafiz kata bahawa dia mencintainya.Hafiz juga kata thanks for making me suffer now,thanks amd asalamualaikum.
Dia berlari keluar dari rumah,namun Hafiz sudah tiada.Begitu juga dengan keretanya.Dia pasrah.Dia hanya berdoa agar suaminya selamat.
ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ
"Saya dah buat apa yang awak cadangkan Fika.Tapi tak berjaya.Dia marah saya,dia tengking saya.Saya sayang dia sangat-sangat.Sekarang saya nak tenangkan fikiran.Dan saya akan bagi klu pada dia nanti tentang tempat tu,"terang Hafiz kepada Fika.
Ekkkk jangan salah faham,dia bagitau Fika sebab Fika lah yang cadang suruh buat macam tu,bukan sebab dia masih cintakan Fika.
"Eh awak nak pergi mana?"soal Fika.Saja dia bertanya begitu.Mana tau boleh buat kacau sekarang.
"Sorry Fika,I can't tell you because I really want to be alone now,"balasnya semula.
"Ok sorry Fiz,"jawab Fika,padahal hatinya menyampah.
ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ
Hai readers!Author dah tak boleh update lagi start from tomorrow and maybe author akan start update semula cuti penggal dua ni.Sorry sangat-sangat,tapi dah tanggungjawab sebagai pelajar,nak buat macam mana.Okaylah readers,take care,bye!
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinta Bersalut Dendam
RomanceMengisahkan tentang Anis Qayra yang dipaksa kahwin dengan Hafiz Mikael,seorang lelaki yang dibenci hanya kerana satu insiden.Insiden tersebut telah menyebabkan Qayra bertemu dengan Datin Suraya iaitu ibu kepada Hafiz.Pertemuan itu juga telah membuat...