Kapitel 6

101 6 0
                                    

Det röda huset såg exakt likadant ut som förra gången jag var här. Jag släppte min svarta väska intill skostället och gick runt. Golvplankorna knarrade under mina fötter, och brasan kved till. Jag hämtade min väska och gick upp på andra våningen och intill gästrummet. Gästrummet bestod av en dubbelsäng med blåa sänglakan. Det lilla fönstret stod öppet och skogens alla dofter lade sig i rummet. Gamla minnen for igenom mig när jag var liten här på somrarna, och hur jag och Jake hade lekt och badat i en uppblåsbar pool.
Jag skrattar till för mig själv.
- vad skrattar du åt?
Det var Jakes röst och jag vänder mig snabbt om. Jag tittar på hans ansikte och en pärla av svett glider ner på hans kind. Min mun blir torr och plötsligt är det som om jag inte kan prata. Som om alla ord har sjunkit bort. (Kom igen Eleanor säg nåt förfan)
- att allt ser exakt likadant ut som för 6 månader sedan! (Snyggt jobbat Eleanor du borde få pris i att skämma bort dig)
- ja, inte mycket har hänt här.
Han går fram ett steg och tittar försiktigt på mig.
Jag blir stel och håller andan. Han går fram ett steg till och kramar om mig. Han lägger huvudet på min högra axel och suckar djupt. Han känns varm, och greppet runt mig känns starkt, som om allt det onda aldrig skulle nå mig.
-jag har saknat dig. Säger han och ger mig lätt en kyss på kinden.

När du hör mig ylaWhere stories live. Discover now