Ik loop over het gras, het kriebelt mijn blote voeten. Mijn zwarte vans heb ik in mijn hand. Het is nog vroeg in de ochtend maar het is een graadje of 20, hier in Frankrijk. Ik begin er steeds meer spijt van te krijgen dat ik mijn paarse adidas vest aan heb gedaan, het is nogal warm zegmaar. Ik knoop mij vest om mijn middel en de zachte zonnestralen verwarmen mijn huid. We zijn hier bijna een week van de drie weken, maar ik weet nu al dat dit de beste vakantie ooit word, De eerste vakantie zonder onze ouders alleen wij vieren; Luna, noa Bart en ik. Luna wou graag met z'n tweeën gaan maar daar waren onze ouders het niet mee eens. Ze vinden ons veel te jong om alleen te gaan, met onze 14 jaar. Luna ging er fel tegenin maar mij boeit het niet zo veel, zo is het ook goed. We zijn hier nu dus op vakantie met onze negentien-jarige zus Noa en haar vriend Bart van twintig. Ik kijk naar Luna, ze is net als ik in gedachten verzonken. We zijn opweg naar Thijs en Liam onze zogenaamde 'vakantievriendjes'. Thijs en Luna hebben wel echt wat, maar ik heb thuis Levi die smachtend op mij wacht, grapje.Malou, Jade en Tom gaan ook nog mee maar die zien we pas bij het meertje. Ik heb bedacht om s'morgens te gaan picknicken als ontbijt in de bergen. We zij er al eerder geweest met Noa en Bart dus ik weet de weg.We zijn allemaal sneaky weggeglipt, ik heb natuurlijk wel een briefje achtergelaten, voorzorgsmaatregelen om een hartaanval te voorkomen bij Noa.'Hallo, aarde aan Eva' Luna kijkt me lachend aan. 'Huh, wat?' 'We zijn er al hoor' zegt ze terwijl ze naar Thijs op het klimrek loopt en hem kust. Liam zit op de schommel, ik loop naar hem toen en ga op de andere schommel zitten. 'Hey Liam.' 'Hoi Eva alles goed?' vraagt hij.'Totdat ik jou zag wel' zeg ik, en ik steek mijn tong uit.'In dat geval ben in blij dat je je door mij nu slecht voelt, BAM!! missie volbracht!' 'Wtf Liam haha.' Soms maakt Liam echt rare grapjes, maarja het zal wel. Thijs roept; ' kom we moeten gaan.'
Als Malou ons ziet komt ze op ons afrennen en we krijgen een big hug, 'OMG SCHATJES IK HEB JULLIE ZOOOO GEMIST DIE PAAR UUR DAT JULLIE NIET IN MIJN LEVEN WAREN, WAREN ECHT ONDRAAGELIJK!' Malou, de dramaqueen. Tom komt aanrennen; ' wat een mooie schoenen, die wil ik wel hebben' en hij pakt lachen mijn schoenen af. 'Een tip, ik zal er niet aan ruiken als ik jou was!' schreeuw ik. 'Ik haal je schoenen wel terug hoor' zegt Jade waarnaar ze gelijk achter Tom aanrent. 'Je krijgt me toch niet Jade!' Jammer genoeg voor Tom kan Jade hard rennen, hij hieldt er geen rekening mee dat Jade op ateletiek zit. Het duurt nog even maar dan heb ik mijn schoenen weer. Ik trek ze aan en we kunnen beginnen aan de wandeling naar de berg. En als we er zijn kunnen we beginnen met het beklimmen. Wáuw wat heb ik daar zin in zeg.
Na vijf minuten ben ik al kapot Misschien was het toch niet zo'n heel erg goed idee van mij om te gaan picknicken. Je moet weten dat ik zo iemand ben die een hekel heeft aan sport of alles waar je moeite voor moet doen. Moet je nagaan.... een berg beklimmen is voor mij bijna onmogelijk. Bijna. In tegenstelling tot Luna, een echte sportfreak. Ze ziet er ook sportief uit. Haar haar zit in een staart op haar hoofd. Ze heeft een zwart sportbroekje aan (die ik in het grijs heb) een hemdje en zwarte adidas schoenen met paarse strepen (ik kan er niet tegen als tweelingen dezelfde klerem aan hebben maar, kom op een beetje afstemmen kan geen kwaad toch?). Het is trouwens echt niet normaal wat voor goede conditie Luna heeft. Of, ik kan eigenlijk beter zeggen; niet normaal wat voor slechte conditie ik heb. Ik krijg na vijf minuten hardlopen al steek in mijn zij. Ik haat sport. Ik heb niet eens spieren, ik ben een van de weinige mensen die zonder geboren is. Opeens komt er een windvlaag. Ik ril en besef dat het zo hoog on de bergen best koud is dus ik doe mijn vest weer aan. 'Eva loop eens door!' roept Jade en ik kom erachter dat ik nogal achterop ben geraakt. 'Ach, is het te vermoeiend voor je schat' zegt Malou pesterig. 'Pffft ja' zeg ik zuchtend.'Nou dat regelen wij wel, he Liam' zegt Tom en ze tillen me op hun schouders. 'Wat ben jij zwaar zeg, niet normaal meer! zegt Liam. 'Niet zo bijdehand jij!' zeg ik zogenaamd boos.'Rustig Eefje, niet agressief worden tegen Liam' zegt Tom lachend.'En jij moet al helemaal je mond houd Tom, zet me dan maar weer neer.''Eindelijk!' roepen ze in koor.
'Hey slome' ik ben weer achterop geraakt en Luna komt naast me lopen. Snel ren ik vooruit 'wie is hier nou sloom?' zeg ik terwijl ik omkijk. Luna steekt haar tong naar me uit. We lopen in een stukje 'dal' in de bergen. net dat er een stad ligt of zo, maar om op onze bestemming te komen moetsten we eerst een berg afdalen en daarna weer omhoog. We lopen over gras en af en toe staat er een rots en er zijn ook wat bloemen. Als ik om me heen kijk zie ik overal berg, bovenin ligt de eeuwige sneeuw. Voor me zie ik de berg die we gaan beklimmen. Hier komen we berg, zet je maar schrap.
Na ongeveer een uur (onze camping is in de bergen dus het is niet ver) stoppen we bij een grasveld waar we onze spullen uitstallen. We hebben een prachtig uitzicht, want we zitten op een hoogvlakte. Ik loop nar de afgrond en kijk naar beneden. Ik slik als ik zie hoe hoog het is. De rotswand is superstijl. Ik kan heel diep naar beneden nog een bos onderschijden. Ik denk dat we zeker op 2 kilomoter hoogte zitten.
'Mmmm romantisch, een picknick' zegt Luna, Luna met haar eeuwige romantiek. 'Dat kun je wel vergeten met die twee erbij' zeg ik en ik wijs lachend naar Liam en Tom die aan het kloten zijn. Luna zucht, ' laat mij lekker dromen.'Ik lach.'Kom snel zitten voor al het eten op is' zeg ik bij wijze van een grapje.
'Hahaha Eva jij bent echt een vreetzak!' Ik kijk haar quasi gekwetst aan.'vind je me dik?''Ja, een olifant is nog niks vergeleken met jou.' 'Dan heb ik slecht nieuws voor je Luun, want je hebt precies hetzelfde figuur als ik.' 'Touche Eefje, touche.' We gaan zitten en Luna valt gelijk aan, waar ik om moet lachen. 'Ik neem het grootste stuk taart!' zegt Malou 'Sorry Malou maar ik moet nog groeien dus hij is voor mij' Jade maakt weer eens gebruik van haar lengte, of haar "kortte" is eigenlijk een beter woord. Terwijl de anderen een discussie aangaan over wie het grootste stuk taart mag, denk ik aan Levi. Wat zou hij aan het doen zijn, en zou hij mij ook zo missen? Ook denk ik aan Nikki en Julie, onze vriendinnen thuis. Mijn gedachten worden verstoord doordat er iets kouds en nats op mijn neus valt. Ik kijk naar boven en zie donkere dreigende wolken die me op de een of andere manier rillingen bezorgd.
Ik krijg een naar voorgevoel..'Ehm...jongens...' nog voor ik mijn zin heb afgemaakt komt de regen met bakken uit de hemel. Jade springt op, ' AAAHHH we moeten ergen schuilen!''Straks loopt mijn mascara uit!' echt weer een typishe Malou reactie.'Snel, pak de spullen dan schuilen we onder die boom.' Malou en Jade hebbengeen watervaste mascara op dus ze rennen gelijk naar de boom. Met de rest pak ik de spullen in en rennen ook wij naar de boom. Hijgend komen we bij. 'Nou leuk, picknicken onder een boom.' zegt Tom. 'Goed idee!' Luna begint gelijk met uitpakken.'Misschien toch niet zo'n goed idee.'Jade haalt een doorweekte taart uit de mand. 'Het schuilen onder een boom helpt ook niet zoveel hoor, we kunnen beter naar huis gaan' zegt Malou wijselijk..'Door de regen?! echt niet! zegt Thijs. 'Ach schatje ben je van suiker?' Luna geeft Thijs een kusje op zijn wang. 'Wat maakt het eigenlijk uit, we zijn toch al doorweekt' zeg ik en ik spring lachend de regen in waarbij ik als een malloot ga dansen. 'De regendans.' 'Het regent het regent de pannetjes worden nat.' ook Luna kont lachend de regen in rennen. 'Er is echt iets mis met die twee' Zegt Liam. Luna springt op een steen dicht bij de afgrond ' er kwamen twee solda... Dan hoor ik een ijselijke gil. Ik zie de steen waar Luna op staat wiebelt en de afgrond in valt. Luna probeerdt er nog van af te springen, maar het is te laat. Ik zie hoe Luna met steen en al de afgrond in stort. Ik verstijf. Alles wordt even wazig om me heen.
'HELP!HELP!'
'Fuck, Luna!' Tom rent met de anderen achter zich aan naar de afgrond. Luna leeft nog. Ik strompel langzaam en verdwaast achter de rest aan. Luna probeerdt omhoog de rotswand op te klimmen. Ok steek snel mij hand. 'Kom op Luna je bent er bijna' zeg ik angstig. Het lijkt of ze me niet hoort. Ik heb haar hand bijna te pakken als de steen waar ze op leunt afbrokkeld. Ze glijdt een heel stuk naar beneden en grijpt zich dan vast aan een struik. 'Luna je zit helemaal onder het bloed!' roept Liam die wit wordt. 'Verdomme heeft iemand een touw?!' roept Thijs panish. 'Ik hou het niet meer' roept Luna en ze kijkt me aan met grote, bange ogen.
Dan laat Luna los.
De tijd staat stil. Ik hoor een gil die maar niet ophoudt. Pas als Jade me wegtrekt bij de afgrond kom ik erachter dat ik degene ben die gilt. Ik kijk om en Malou zit met haar handen voor haar hoofd. Haar schouders schokken. Ik begin mezelf te knijpen en slaan om wakker te worden uit deze nachtmerrie.
Het werkt niet.
Luna is weg.
Weg, voor altijd.
De foto is een foto van Eva en Luna in de bergen xx
JE LEEST
Ik mis je {on hold}
Random"Opeens glij ik weg. Ik gil. De diepte komt met tegemoed. Ik schaaf me aan de rots en de steen waar ik op stond valt op me. Ik grijp me vast als ik een struik zie. Gemene doornen prikken in mijn hand. Ik weet even niet wat ik moet doen. Dan begin ik...