Part 1

60.8K 1K 29
                                    

                  

BAB 1         

Kesunyian jalan Tungku Abd Rahman tika ini membuatkan Aisya sedikit gementar. Biasanya  jalan inilah jalan paling sibuk. Aisya memandang jam di tangan. 3 pagi. Aisya tetap meneruskan pemanduannya dengan cekal. Tiba-tiba... BOOM! Aisya terus menekan brek kecemasan.

"Allah! Apa aku dah buat ni. Kenapa aku tak nampak ni." Aisya kelihatan cuak melihat kereta dihadapannya. Seorang lelaki keluar dari kereta sambil mencekak pinggan menuju kearah Aisya. Diketuk cermin tingkap berkali2. Aisya membuka cermin penuh perasaan takut.

"eh,perempuan! Kau turun sekarang,kau ni pandai drive ke tak? Tak nampak ke kereta aku kat depan ni?" bertubi-tubi soalan ditanya. Aisya menarik nafas sedalam-dalamnya. Dengan berani dia membuka pintu kereta MYVInya.

"Sorrylah encik. Saya tak sengaja. Saya bayar berapa encik nak." Aisya dengan berani bersuara. Lelaki berkemeja jalur-jalur hitam putih senyum sinis.

"aku nak tanya kau, mampu ke kau bayar? Kau tengok lah ni kereta apa." Lelaki itu menjawab berlagak. Aisya memandang kereta itu

'oh! AUDI! Mak kau, memang lah aku tak mampu bayar. Entah2 bayar ganti rugi ni bersamaan dengan harga kereta aku.' Aisya membisik sendirian.

"haa! Kenapa senyap?"

" alaa, encik, saya tak nampak apa-apa yang teruk pun dekat kereta encik. Calar sikit jew. Considerlah sikit. Kita settle skrg ni. Saya bayar 500 ok?

"eh, kau ni macam-macam kan. Memandai jaa buat keputusan sendiri. "

"Habis tu encik nak buat apa? Report polis? Pergi lah! Encik ingat polis nak layan sangat ker? Sikit jew pun calarnyaa." Aisya hilang sabar. 'banyak songeh betul mamat ni! Belagak gila! Hati Aisya memberontak keras. 

"ok, nah! Ini no telefon saya. Nanti encik sms no bank encik, saya bank in. saya ada hal lebih penting lagi." Aisya berlalu pergi. Lelaki itu tergamam. Beraninya minah ni. Pergi macam tu saja? Kau tunggu apa aku nak buat. Kau tak kenal aku lagi ni. Lelaki itu turut berlalu pergi dengan Audi R8 nya.

'belagaknya kau mamat! Mentang-mentang pakai Audi kau belagak dengan aku. Harta kaya kau tu tak ke mana lah! Entah2 kereta pinjam. Huh!' Aisya membebel sendirian dalam kereta. Kejadian tadi terngiang-ngiang di fikirannya. 

Suasana dalam Zouq membuatkan Firdaus serabut. "hey, bro! jau dah kenapa ni? Enjoylaa macam selalu. Ni tak, muka dah macam singa kelaparan aku tengok." Syafiq  menegur Firdaus sambil memerhati wajah Firdaus yang kelihatan seolah-olah baru diisytihar muflis.

"Aku tengah bengang ni Fiq. Tadi Otw aku nak datang sini ada seorang minah tu langgar Audi aku, pastu belah macam tu jaa. Siap suruh aku hantar no bank nanti dia bank in 500 buat ganti rugi." Terang Firdaus  penuh kemarahan.

"whoa!whoa! rilex bro, rilex. Teruk sangat ker Audi kau tu sampai kau marah sangat ni"

"Tak la teruk. Calar sikit ja"

"haaa, dah tu, apa yang kau nak marah sgt? Ok la tu dia nak bank in kan duit. Dari cara kau cerita ni, aku yakin dia takkan tipu kau. Dia mesti perempuan jujur." Uajr Syafiq cuba menenangkan hati sahabatnya yang dikenali lebih 8 tahun.

"pasal duit aku tak kisah, yang aku bengang sangat ni, boleh dia buat kering jaa. Langsung tak da muka takut, nak merayu dekat aku ke. Ni ejek aku lagilah kalau nak pi report. Last2 blah macam tui ajer. Dia sedar tak dia cakap dengan sapa." Balas Firdaus angkuh. Syafiq tergelak kecil.

"tu sebenarnya penyakit kau. Ego! Nak sangat perempuan merayu dekat kau. Fir..fir.. tak berubah dari dulu." Syafiq berlalu pergi meninggalkan Firdaus .

KAU? CEO AKU?Where stories live. Discover now