BAB 2
Aisya berdiri di hadapan bangunan 3 tingkat. Di pandang setiap manusia yang lalu lalang disitu. Sedikit perasaan 'awkard' menghantui jiwa Aisya. Keputusannya untuk mendengar kata-kata mama dan baba nya di buat pagi ini juga. Pagi yang sepatutnya dia lapor diri sebagai pekerja baru di Megah Holdings. Aisya mengenakan sepasang kurung moden biru kosong dan shawl bercorakkan bunga orkid biru lembut. Dia berjalan menuju ke arah kaunter pertanyaan.
"Hai, Hello, err Assalamualaikum. Saya Aisya. By the way saya datang untuk ni." Kelam kabut Aisya memulakan bicara. Dihulurkan surat tawaran kearah gadis berusia dalam lingkungan 30-an.
"oh,new staff. Tunggu sebentar ya. Erm, cik boleh duduk dulu" lembut layanan yang diberi staff itu. Aisya hanya meguntumkan senyuman manis.
"erm, Cik Aisya, saya dah informkan kepada finance manager kami. So Cik Aisya boleh naik tingkat tiga dan berjumpa dengan En. Mahmud. Finance Manger kami." Ujar pekerja wanita dalam linkungan 30-an.
Aisya berjalan menuju kearah bilik yang diarahkan Kak Hayati tadi. Yaa, Kk Hayati nama nya gadis genit yang berada di hadapan kaunter pertanyaan tadi. Sempat dia bertaaruf. Semua mata tertumpu ke arahnya. Makin tak keruan Aisya. 'Dah kenapa diorang ni? Kerja dalam zoo keapa sampai tengok orang pon macam nak kunyah 44x pastu telan jaa' Aisya berbisik sendirian.
Aisya membuka pintu setelah dibenarkan untuk masuk. Seorang lelaki kira-kira dalam lingkungan 50an, bermisai kemas, sedikit 'sihat' tersenyum ke arahnya. Aisya membalaskan senyuman. Dari sudut hatinya tergelak kecil mengutuk dirinya yang masih sempat memerhati setiap sudut Encik Mahmud.
"Nur Aisya Sofia Bt hJ harun! 24 tahun, lepasan Universiti Malaya!" Encik Mahmud memulakan bicara. Aisya memandang Encik Mahm,ud sedikit kehairanan. 'Haish pak cik ni, tak sempat lagi aku nak taaruf dia pulak taarufkan diri aku untuk aku'
Encik Mahmud senyum, seolah-olah mendengar kata-kata hati Aisya. "kamu jangan risau, saya bukan lah stalk kamu kat mana-mana. Saya dah dapat info kamu dari HQ Megah Holding. Semua resume kamu dah saya baca. Not bad kamu ni. No wonderlah HQ hantar kamu ke sini." Ujar Lebar En. Mahmud. Kenyataan En. Mahmud menambahkan lagi kekusutan di kepala Aisya. 'Resume? HQ? apa pulak ni. Bila masa aku hantar resume ni.' Tapi segala persoalan Aisya dipendamkan dahulu. Aisya hanya mampu mengangguk mengiyakan kata-kata En.Mahmud.
"So, kamu dah bersedia nak start kerja?"
"in Syaa Allah En. Mahmud." Aisya mengukir senyuman . "tapi sebelum tu En. Mahmud, saya nak tanya tadi En. Mahmud ada cakap pasal HQ Megah Holding kan? So ni branch nya saja la?"
"oh, mungkin kamu tak tahu lagi pasal syarikat kami. Megah Holdings ni HQ dia dekat Cheras, K.L. dalam Negara ni ada 5 branch dia. Dan 2 di luar Negara."
'Boleh tahan besar company ni. Macam mana lah aku boleh dapat'bisik hati kecil Aisya.
Selesai sesi perkenalan dengan En. Mahmud, Aisya dibawa untuk diperkenalkan dengan semua staff Department Finance.
"Hai, nama saya Fatini, panggil Tini jaa. Ni kak Syaf. Nama penuh Syafina. Haa, yang cantik, keding macam lidi ni Kak Syahida. Panggil Kak Ida jaa. Abang yang belagak macho ni abg Zaidi. Paling tua antara smua staff." Fatini gadis genit, comel ramah memperkenalkan semua staff kepada Aisya. Kedatangan Aisya disambut baik oleh semua staff di situ.
"Aisya, kat bawah ada lagi 4 orang staff department sales and marketing, and paling bawah sekali ada lagi 2 staff Human Resources. Nanti lunch hour Tini kenalkan. Sebab Department Sales & Marketing tengah mesyuarat." Ujar Fatini yang ramah. Mungkin umur yang sebaya membuatkan dia lebih ramah dan tak kekok. Hari pertama untuk Aisya tidak lah secabar yang dibayangkan. Jam tepat pukul 1 petang. Kelihatan Fatini dah memberi isyarat kepada Aisya untuk keluar makan.
YOU ARE READING
KAU? CEO AKU?
RomanceDari seorang majikan yang egois bertukar menjadi seorang suami? bertahankah Aisya dengan piliham keluarganya? Bertahankah Danial Firdaus untuk terus ego dan menafikan kebahagiaan yang muncul tanpa disedari? "CEO kita yg dah macam singa tu kau tak k...