Kapitel tjugiotvå

42 1 0
                                    

Sommarlovet har gått så läskigt fort, det är nu bara en vecka kvar tills jag ska börja i skolan, gymnasium dessutom. Jag och Felix har inte pratat någonting sen festen, visst saknar jag honom men jag känner att det inte är någon större idé att skriva då han säkert skulle ignorera det. Plötsligt plingar det till i telefonen och ett sms har rullat in. Lisa. "Heeej Bella, det är fest hos en som heter Wille sen ikväll, är du på? Tror nog inte det blir så många fler innan skolan efter den tyvärr:/". Åh fest det var ett bra tag sen, jag har mest bara isolerat mig i lägenheten. Mina fingertoppar flyger över skärmen och har sedan skickar iväg ett svar. "Ja det var ett tag sen jag va ute så visst jag är på, vi hörs sen🤘🏼". Ännu en gång har jag gjort iordning mig för fest och står och kollar mig själv i spegel. Jag har lockat hår tillsammans med ett vitt kort vringat linne med höga svarta shorts till, sminket är lite överdrivet som vanligt men det är ju ändå fest trotsallt.

Klockan börjar röra sig mot 9 och jag är påväg till en busshållplats där jag ska möta Lisa och Emma. Efter ungefär 5 minuter ser jag en tjej som har blont långt hår med en kort mörkblå klänning, det är Lisa, men ingen Emma? Vi möts i en kram och efter vi har släppt kramen frågar jag vart Emma är. "Hon pallade inte hänga med, hon skulle vara hemma med familjen" säger hon med en liten suck. "Aja då blir det du och jag då!" Svarar jag och lägger en arm runt hennes axlar. Vi hinner gå i ungefär 15 min tills man hör hög musik och ett stort svart hus. När vi kommer in är det som vanligt fullt med massa folk, jag tror nästan det är ovanligt många här. Hela hallen är full med skor och jag kan tänka mig att många kommer ta fel, jag hinner precis få av mig mina converse innan det flyger en kille rakt in i mig så vi båda flyger ner på golvet. Jag kollar äcklat på killen som precis hade ramlat in i mig när jag ser spyan på hans kläder, han måste vara riktigt full. Jag försöker smidigt ställa mig upp å hjälpa honom upp likaså. Sedan går vi en liten rundtur i huset, en sak vi alltid gör. Detta huset är riktigt stort och fullpackat med fulla ungdomar, det är sjukt om man tänker efter hur många det finns i denna staden som man aldrig har träffat innan. Lisa drar helt plötsligt in mig på toan å låser. "Vad är det?" Frågar jag med en förvånad blick. Hon börjar rota i sin väska och tar sedan upp något jag blir riktigt förvånad över, det är en liten plastpåse med vitt pulver i, alltså kokain. "Lisa nej, vi ska inte ta nån sån där skit, vart fan fick du det ifrån?" Frågar jag med lite irriterad röst, "en av Emmas kompisar, komigen det blir kul!" Svarar hon och får fram sina valpögon. Jag tar påsen och lägger ner den i min väska och svarar sedan "nej Lisa det kommer inte sluta bra, vi har alkohol och det får räcka". Vi går sedan ut från toan till vardagsrummet där det är som mest folk just nu. Vi lyckas tränga oss ner i en soffa som egentligen ska vara för 4 pers men ändå har vi lyckats knö med 7 andra, trångt? Ja.

That boy.Where stories live. Discover now