Jag kommer hem och går in i lägenheten och slänger mig i sängen, jag tar upp lappen jag fick av Felix och slänger den. Han är en player, alla säger det. -felix perspektiv- jag har lyckats få tag i hennes nummer tack vare min polare Robin som bor i Göteborg, han kände tydligen henne, Isabella heter hon. Jag ska få henne på fall som jag har gjort med varenda tjej som har börjar här, Man måste ju leva livet, ellerhur? Jag smsar henne och skriver "du ringer aldrig?:(" för att smöra lite grann direkt får jag svar. "Tänk om jag inte vill då?" Hon är envis. -Isabellas perspektiv- jag har previs tryckt på skicka då han skrev att jag inte ringer. Han verkar tro att han kan få mig med ett knäpp med fingrarna. Idag är det skolavslutning, äntligen. Jag har gått här i typ 4 dagar men ändå. Jag hoppar direkt upp ur sängen för att få så mycket tid som möjligt på mig. Jag hoppar först in i duschen och sedan fönar jag håret. Sminket. Idag har jag contour vid kindbenen, lite puder, ögonskugga och mascara. Mamma tvingade mig tyvärr att ha på mig klänning som jag hatar riktigt mycket, Jag trivs bäst i shorts. Klänningen är iallafall en vit klänning med paljetter på överdelen utan band och där nere är den kort framme men lång där bak, riktigt snygg faktiskt. Håret lockar jag idag och det blir perfekt. Skor har jag bara mina vita converse, jag känner inte att det förstör "looken" så varför inte? Mamma kommer in i lägenheten och säger att vi måste åka, jag har ingen lust att gå till skolan idag då jag har klänning. När vi kommer fram så hoppar jah ut ut bilen och går till Lisa och Emma som står och vinkar. Det är dom två jag har lärt känna bäst och varnat mig för Felix då alla tjejer har blivit utsatta för hans lek. Efter skolavslutningen så bestämmer vi oss för att gå hem till mig, vi har köpt dricka, alltså alkohol så vi ska förfesta hos mig och sen dra till en stor fest som en som heter Jocke tydligen har. Felix har smsat gång på gång och jag har bara ignorerat. Ett till sms trillar in och jag svarar "Asså hur fick du ens mitt nummer?" Och trycker på skicka. Han svarar direkt "fick de av men polare i Göteborg, Robin heter han, du kände tydligen honom." vänta, okej, va? Känner Felix Robin?! Jag lägger ner mobilen och bestämmer mig för att ta en öl. Det är inte många tjejer som dricker det men jag tycker det är riktigt gott, och fyllan med öl är underbar. Efter att jag, Lisa och Emma har suttit här i 2 timmar så är vi väldigt packade. Vi bestämmer oss för att dra till Jocke. Vi behöver bara gå i fem minuter innan man hör musik och folk som skriker och sjunger. Detta har jag saknat. Vi går iallafall in och jävlar vilket drag. Om alla fester är såhär så slår dom lätt Göteborgs. Efter några timmar så har jag blivit ännu fullare och står nu ute på balkongen och röker. Plötsligt känner jag två händer som lägger sig runt magen. Jag vänder mig om och ingen mindre än Felix står där. Jag putter bort honom och fortsätter röka men han är tillbaka lika snabbt. "Men kan du ge fan i de?" Sluddrar jag fram. "Men du är så snygg.." Sluddrar han tillbaka och börjar kyssa mig i nacken och sen blir allt svart.
STAI LEGGENDO
That boy.
FanfictionJag heter Isabella Hansson och är 15 år, jag bor i Göteborg med min mamma, min pappa lämnade oss när jag va 10 år och han har inte hört av sig sen dess, iallafall tillbaka till mig, jag är en av de populära i skolan om jag får säga det själv med min...