Kapitel tjugiotre

72 3 1
                                    

Bellas perspektiv

Nu har det gått två timmar sedan jag tappade bort Lisa, jag har letat överallt men kan inte hitta henne nånstans. Just nu sitter jag och snackar med två tjejer som kommer från Göteborg vilket har lett till att vi har pratat på om allt möjligt, vi har tydligen träffats på fester tidigare när jag bodde i Göteborg så det är lite kul. "Jag ska bara gå på toa" skriker jag för att överrösta musiken så lyckat som möjligt och tassar sedan smidigt iväg mot trappan uppåt. När jag kommer upp för trappan så ser jag ett gäng killar precis vid dörren som leder in till toaletten. När jag kommer närmre så ser jag att det är några bekanta, Oscar Ogge Omar och en till kille som jag inte lyckas se riktigt. "Hallå eller!" Ropar jag glatt och lägger mina armar runt Ogges och Omars axlar. Dom vänder sig om för och se vem det var som kom ropandes men när dom ser att det var jag så skiner dom upp i stora leenden. "Nämen tjena! Vad gör du här själv?" Frågar Ogge glatt. "Jag kom hit med Lisa men hon har vart borta i typ två timmar nu så jag Vettefan" svarar jag lika glatt tillbaka tills jag ser det fjärde ansiktet, Felix. "Ursäkta" säger jag med lite lägre ton och slinker förbi dom in på toaletten, jag låser och sätter mig sedan på toalettsitsen. "Fitta" säger jag tyst för mig själv och kollar mig sedan i spegeln för att se så jag ser bra ut, vilket jag gör.

Felix perspektiv
"Ursäkta" säger en ynklig röst och smiter sedan in på toaletten. Vad gör hon här? fan också. "Du borde snacka med henne" hör jag en röst säga samtidigt som jag känner en lätt knuff från min vänstra sida, det är Oscar som orden kom ifrån. "Jag vet inte, hon verkar ju ha det bra och.." Mer hinner jag inte säga innan dörren från toaletten öppnas igen och ut kommer den finaste tjejen på festen. Oscar knuffar till mig ännu en gång och jag harklar mig och samlar lite mod "Bella?  Kan vi snacka?". Förvånat kollar hon på mig och svarar med "eh, visst, jag har ändå inget bättre för mig." Vi går ut på balkongen och hittar ett hörne där det inte är några människor, det är ganska stelt till en början eftersom vi inte har snackat på nästan 4 veckor. "Sååå, hur har du det..?" frågar jag lite blygt och stoppar ner händerna i framfickorna på mina svarta jeans. Hon tänder en cigg lite snabbt och svarar sedan, "jodå det rullar väl på... Dudå?" Jag kollar henne rakt i ögonen och tar ett djupt andetag "skit om jag ska vara ärlig, har tänkt på dig för det mesta". Hon kollar upp på mig med sina stora ögon "varför har du inte hört av dig då?" Svarar hon lite stöddigt men jag ser direkt att hon ångra sig. "Jag vet inte, tänkte att du inte ville prata med mig efter det som hände" svarar jag i en normal ton. "Såklart jag vill, det var ju jag som gjorde bort mig, har mått så sjukt dåligt över detta under hela tiden och har inte haft mod till att skriva för jag har trott att du har hatat mig.." Svarar hon och henne röst försvinner nästan när hon säger hatat mig. "Jag var riktigt sur när det hände men jag känner att det är bortglömt för mig nu" svarar jag och kollar ner i marken. Hon kollar upp och halvler och ska precis öppna munnen för att säga något men då ramlar Omar rakt in i både mig och Bella å får omkull båda två. Alla tre brister ut i skratt och efter några minuter så hjälper vi Omar upp. "Förlåt, jag är lite ostabil" mumlar Omar fram och både jag och Bella börjar skratta igen. "Jo tack Omar det märks" skrattar hon och kollar på mig. "Sååååå har ni löst allt nu?" Sluddrar han fram och vi kollar på varann och båda rycker på axlarna. "Jag vet inte än, du kom ju mitt i allt å skulle ramla" skrattar Bella fram och ännu en gång kollar rakt in i mina ögon. Jag ler och ännu en gång öppnar Omar munnen. "Ni är inte ovänner iallafall så jag tycker vi går in och dricker!" Halvskriker och drar med oss in, båda bara skrattar men kämpar inte emot.

Bellas perspektiv

Vi står just nu och spelar beerpong, vi kör tre mot två, jag och Felix är i ett lag och Omar, Oscar och Ogge i det andra. Jag vet inte hur det är mellan mig och Felix riktigt än men det verkar helt okej. "JAAA! Sug på den" skriker Ogge och jag ser sedan att han har suttit en av våra två muggar som kvarstår. "Sätt deras sista nu förfan!" Skriker Felix glatt och ger mig bollen medans han klunkar upp muggen med öl i. "Pussa på den" säger jag flirtigt till Felix och håller bollen framför hans mun. "Varför?" Skrattar han och kollar på mig med en konstig blick. "Det ger tur" svarar jag och han gör som jag säger och pussar på bollen och sedan kastar jag. "FAAAN" hör jag Omar skrika och bollen sätter jag i deras sista mugg. Jag kollar nöjt på Felix "sa ju de". Han bara skrattar och börjar sedan ropa mot det andra laget att dom suger. Efter ett tag på dansgolvet får jag ett samtal, från Emma. Jag svarar direkt och springer ut där musiken är så låg som möjligt. "Bella?? Du måste hjälpa mig jag är.." Hör jag henne säga innan samtalet läggs på, jag provar att ringa säkert tio gånger men det kommer bara till telefonsvararen.

That boy.حيث تعيش القصص. اكتشف الآن