Jaha, nu sitter jag i bilen påväg upp till Stockholm, och jag är inte taggad. Mamma kom in och väckte mig 06.30, på en lördag. Glad? Nej. Vi har iallafall åkt ett tag nu, hur länge vet jag inte, hörlurarna är på högsta volym med en spellista med massa olika låtar. Plötsligt stannar bilen utanför ett stort vitt hus, oj. Huset är riktigt fint, en stor gräsmatta finns också. Plötsligt rycks en hörlur ut och jag kollar på mamma. "Vi är framme" säger hon och hoppar ut ur bilen. Jag stänger av musiken och går ut. Jag frågar mamma och det stora vita huset är vårat och hon nickar med ett stort leende på läpparna. Jag går in och kollar runt nyfiket, shit säger jag bara, detta huset är dubbelt så stort är det i Göteborg och med gräsmatta dessutom, i Göteborg hade vi ingen gräsmatta så de va ju bara positivt. Inne i hallen är de stort, som allt annat. Rakt fram kommer man in till köket och det är också stort. Efter jag har kollat runt i huset så kommer mamma in. "Jag har en överraskning åt dig" säger hon och ler som en idiot. Nyfiken som jag är frågar jag självklart vad det är och vi går ut på baksidan där de står en lägenhet. "Den är din." Skojar hon? Har jag en egen lägenhet? Jag ger henne en "attackkram" som jag kallar det, det vill säga en kram som är oväntad och hård. Jag springer ut till lägenheten och försöker öppna dörren med den är låst. Jag kollar på mamma och hon står bara och kollar på mig med ett flin med nycklarna i handen. Jag går tillbaka och tar nycklarna och sedan öppnar jag dörren. Det är en stor lägenhet, en 3a tror jag men en stor. Detta kanske inte blir så dumt ändå. Efter att vi har fått in alla möbler överallt både i huset och i lägenheten så bestämmer jag mig för att gå ut. Så jag tar på mig mina favoritshorts, ett par låga jeansshorts som är korta och slitna. Tillsammans med det tar jag en vit stor t-shirt med svarta ränder längst ut på ärmarna och nere vid magen. Efter det sminkar jag mig lätt med mascara, eftersom de är sommar och snart sommarlov så är jag soppas brun att jag inte vill ha puder eller nåt. Sedan plattar jag mitt bruna hår som går till slutet av revbenen. Jag kollar mig i min helkroppsspegel och gillar det jag ser. Jag ser faktiskt bra ut om man får säga sånt om sig själv. Sedan tar jag mina converse och hörlurarna och går ut. Jag går bara runt och kollar hur området ser ut för jag vill gärna kunna hitta senare. Plötsligt plingar min telefon till och det är från Ebba. "Hej, vill du göra något? Typ åka och shoppa eller något?❤️" jag bara skrattar åt henne och skriver tillbaka "jag är tyvärr i Stockholm och kommer bo här resten av mitt liv, men ha så kul med Robin :)" sedan "skicka". Precis när jag kollar upp så smäller det till och jag ramlar ner på marken. Jag drar ut hörlurarna och kollar upp på en kille som fräser "se dig för vafan!" Jag ställer mig upp och fräser tillbaka "det var du som gick in i mig så de kanske är du som ska se dig för!". Han har mörkblont hår, blåa ögon, shit han va snygg. Hans armar bär sleeves(de är tatueringar över hela armarna) och en piercing i läppen. Lång är han också. Han bara blänger och går vidare och jag samma sak.
YOU ARE READING
That boy.
FanfictionJag heter Isabella Hansson och är 15 år, jag bor i Göteborg med min mamma, min pappa lämnade oss när jag va 10 år och han har inte hört av sig sen dess, iallafall tillbaka till mig, jag är en av de populära i skolan om jag får säga det själv med min...