Kapitel elva - film

264 6 0
                                    

Efter att jag kollat på tv i några timmar så hade jag missat ett sms, från Lisa. "Kan tyvärr inte, ska åka till min farmor och farfar i Norrland med Emma :(((❤️❤️ kommer tillbaka om
En vecka" jag svarar snabbt tillbaka "meeeen nu är ju jag loner :(❤️❤️". Jag suckar och slänger mobilen i soffan bredvid mig. Plötsligt knackar det på dörren. Vem kan det vara om inte Lisa eller Emma? Jag öppnar dörren och där står Felix dyngblöt så de droppar från honom. "Vad gör du här?" Suckar jag och lägger armarna i kors samtidigt som jag lutar mig mot dörrkarmen. Han svarar med "får jag komma in?" Och kollar på mig med ett normalt ansiktsuttryck. Jag gör en gest med händerna att han får komma in och han går in och stänger dörren. "Du har inga torra kläder jag hade kunnat låna va?.." Frågar han lite osäkert. "Visst, vänta här." Svarar jag och går in till mitt rum till garderoben där jag tar fram Robins gamla tjocktröja som är svart med ett "OBEY" tryck på och ett par ljusgråa mjukisbyxor som han glömt hemma hos mig när vi var tillsammans. Jag går tillbaka ut i hallen där Felix står och väntar. "Det är Robins gamla men det får du nöja dig med." Säger jag samtidigt som jag räcker över kläderna. Han nickar bara och drar av sig som blöta tjocktröja och byter ut den mot Robins. "Jag går in och fortsätter med det jag höll på med" säger jag med en suck och går sedan in i vardagsrummet. Efter en liten stund kommer Felix in och skrattar "så detta var det du höll på med?" Och kollar på mig som ligger i soffan och kollar på tv. "Ja, vadårå?" Svarar jag lite drygt tillbaka samtidigt som mina mungipor glider upp lite. "Kan vi inte kolla på film?" Frågar Felix mitt från ingenstans. Eftersom jag inte har nånting bättre för mig och mina vänner har åkt till Norrland i en vecka så kommer jag nog inte ha nåt annat att göra heller. "Visst, vilken?" Svarar jag och kollar upp på honom. "Vilka har du?" Frågar han och ler. Jag går fram till tvn och drar fram en låda med massa filmer som står under. "Välj någon så fixar jag godis sålänge" säger jag och visar filmerna och sen går ut i köket. Jag tar fram tre skålar, två stora och en liten. Sedan tar jag fram två glas och en nutellaburk. De två stora skålarna fyller jag med popcorn och chips och den lilla lägger jag i jordgubbar. Sedan tar jag en Cola och en fanta från kylen och går in i vardagsrummet med allt på en bricka. "Hittat någon film?" Frågar jag nyfiket och han ler stolt och visar upp fodralet. Ted. En riktigt bra film. "Bra smak" svarar jag med och ställer ner brickan på bordet. "Du också" svarar han och kollar på allt på brickan.

Mer än halva filmen har gått och vi ligger med benen trasslade ihop och varsin skål i knät. Jordgubbarna är slut och colan likaså. Jag kollar på klockan på mobilen och den visar "01:16" jag suckar och kollar på Felix. Han ligger med chipssmulor på tröjan och ligger med halvöppen mun och snarkar. Jag håller mig för skratt för att inte väcka honom och tar min mobil och går in på kameran. Jag tar massa fina kort på honom med dom värsta vinklarna jag kunde hitta. Efter att ha tagit en riktigt ful bild så går jag in på instagram och lägger upp bilden med en text "någon som är trött?". Jag tar skålarna och sedan dunkar jag till Felix lätt på magen så han flyger upp. "Chilla, jag ska gå och lägga mig nu, ska du sova här eller ska du dra hem?" Skrattar jag halvt fram. Han kollar nyvaket på mig och ska precis svara men ett högt muller hörs istället. Båda hoppar till och han svarar "jag sover här om det går bra, jag har ingen lust att gå ut i detta vädret" skrattar han fram och jag bara flinar och fortsätter ut med skålarna i köket. Sedan går jag in och borstar tänderna och släpper ut håret. Efter jag har gjort mina kvällsrutiner så går jag in i sovrummet och tar av mig byxorna men låter tjocktröjan va på. "Ehh, vart ska jag sova?" Hör jag en osäker röst bakom mig. "du kan sova här om du vill" svarar jag och kryper ner under täcket längst in i sängen. Felix går till sängen och tar av sig tröjan men inte byxorna. Shit Asså hans mage. Snabbt efter kryper han också ner under täcket och han somnar lika fort som han vaknade i vardagsrummet. Jag ligger och studerar hela hans kropp, eller ja, det som inte är under täcket vilket är hans armar, övre delen av bröstet och ansiktet. Ögonen glider över hans armar med tatueringarna, sedan till bröstet och sedan till ansiktet. Jag har märkt att han grejar med sin läppiercing i sömnen. Jag vet inte vad det är med mig men man mår bra i hans närhet. Jag vänder mig sedan om med ansiktet mot väggen och blundar. Plötsligt flyttar sig Felix närmre och lägger ena armen över min mage. Jag ryser till i hela kroppen och ler. Sedan somnar jag.

That boy.Where stories live. Discover now