Kapitel åtta - pappa

231 5 0
                                    

-Isabellas perspektiv-
När jag kommer hem så sätter jag mig i soffan i huset och sätter på tvn. Efter en kort stund kommer mamma in och sätter sig hon med. "Vart var du igår, såg inte att du kom hem igår" frågar hon. "Sov hos en kompis" svarar jag helt ointressant medans jag stirrar på tvn. Hon säger inte nåt mer utan går ut i köket. "Vill du ha nåt att äta?"ropar hon från köket. "Näee, har billypizza i lägenheten" svarar jag och bestämmer mig för gå dit. Jag går till kylskåpet och tar en billypizza och stoppar in i mikron. Medans jag väntar på att den ska bli färdig så kollar jag instagram, inget kul men en bild stannar jag på och bara kollar. Det är en bild på Felix när han står utan tröja, shiit. Jag avbryts i mitt tänkande av att mikron plingar till och jag tar ut pizzan och tar fram en tallrik och bestick och sätter mig i soffan. Jag sätter på en film eftersom jag inte har nåt bättre för mig. Helt plötsligt plingar min mobil till och de är inget nummer som är sparat. "Hej älskling, jag är i Stockholm och skulle jättegärna vilja träffa dig. Kram pappa." Jag läste smset om och om igen. Pappa, pappa som lämnade oss och nu smsar han mig? Jag kastar telefonen i väggen och försöker fortsätta kolla på filmen men det går inte. Pappa smsade mig. Hur fick han ens mitt nummer? Jag hämtar mobilen som nu ligger på golvet och tar upp den. Den har spruckit. Jag svär en rad svordomar och sedan knappar jag in Emmas namn för och se om hon vet nån fest. Jag måste få detta ur huvudet. "Aa de är fest hos Jocke, jag och Lisa ska dit om 2 timmar så möt oss där då" jag ler när jag ser de och svarar att vi ses då.

That boy.Where stories live. Discover now