Gururlu olmalı insan, çok sevmekle ödün vermeyi karıştırmamalı, etrafta bu kadar bencil, hissiz insan varken vazgeçmeyi öğrenmeli. Aşkmış, sevgiymiş bir kenara bırakıp kendine dönmeli özünü bulup gerçek huzurun tadına varmalı. Mesela önce ben demeyi, hayır sözcüğünü diline pelesenk edip, daha az sevmeyi, kararında değer vermeyi öğrenmeli insan. Her şeyin bir karşılığı olduğunu bilmeli ve tek taraflı platonik duygularla kendine boş yere eziyet edip, acıdan zevk alır duruma getirmemeli. Bu saçma sapan hislerle hayattan bu kadar kolay vazgeçip kapanmamalı dünyaya. Keşke hayattan vazgeçmek yerine bağımlısı olduğu durumdan, duygudan ya da her neyse acıya sebep ondan geçebilse insan. Kabullenmeli insan önce olduğu yeri bilmeli, geldiği gittiği yeri görmeli önce hayatı içinde hazmetmeli, dünyaya neden geldiğinin bilincinde olup, ona göre hareket etmeli.. Her şeyi bırakıp bir kenara hayatın asıl acılarıyla yüzleşmeli, ölümü aklına getirip yapacaklarını bir an önce yapmalı. Yoksul bir insanın gözündeki çaresizliği hissedip şükretmeli haline, gençliği solup gitmiş pişmanlıkları boyunu aşmış yaşlı bir yüzden etkilenmeli ve geç kaldığı ne varsa acele etmeli insan yaşama sarılmalı hemen, hayatın bilincinde olup acının öyle basit olmadığını, ufacık şeyler için bile acı çekiyorum lafını kullanmamalı insan hemen öyle öldüm bittimlere gelmemeli. O zaman bir sor kendine!!! Sen hiç ölümün soğukluğuyla üşüdün mü? Sen hiç yokluğun pençesinde evladına olmazlardan dem vurdun mu? Sen hiç sonunun ne olacağını bilmeden bir hastahane yatağının üstünde sızıların içinde geleceğe umut bağladın mı? Ya da sen hiç gelmeyecek bir baharı bekledin mi? Cevabın hayırsa şayet ben acı çektim veya çekiyorum deme haline şükret. Lakin cevabın evetse sabret zira sen gerçek bir acıyla sınavdasın, en derin imtihanlardasın ama vazgeçme dua et evin asıl sahibi, gerçek aşkın tek muhatabı seni muhatap alıyor otur da ona kavuşacağın günü hayal et.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
bendeki seni yazdım
Chick-Litboyundan büyük aşka kalkıştı kalbim..seni sevmek gibi bir yanlışı seçti yüreğim