Když vlak zastavil, dostali pokyn ,aby zavazadla nechali ve vlaku (postarají se o ně domácí skřítci) a vystoupili. Venku někdo volal "Prváci k mně!" Chlapci se drželi u sebe a šli za hlasem. Patřil nějakýmu fakt velkýmu chlápkovi ve spratkovém kožichu. Měl tmavé oči a jeho pusa se skrývala pod dlouhými ,hnědými vousy. "Prváci ke mně!" zařval znovu. To už u něj stála čtveřice chlapců. Postupně se k ním došourali i ostatní prváci. Pak vousatý chlápek vyndal na pergamenu napsaný seznam jmen. Začal je číst a kontroloval zda jsou všichni u něj. "Black Sirius?!" křikl Siriusovo jméno. "Zde!" odpověděl Sirius hlasitě. "Nevypadá nijak strašidelně, na to jak je obrovskej, co?" poznamenal James ,zatím co vysoký muž četl další jména. "Máš pravdu, nevypadá." potvrdil Remus. "Evansová Lily?!" četl obr jméno. "Tady" dala o sobě vědět dívka s ohnivými vlasy a smaragdově zelenýma očima. James naprosto přestal vnímat okolní svět. Jen se díval na dívku s ohnivými vlasy. Nevnímal ,že obr čte další jména "Lupin Remus?!". "Zde." Dívka si povídala s nějakým klukem s mastnými černými vlasy a hákovitým nosem. Další jména byla volána a odškrtnuta v seznamu. "Pettigrew Peter?!" "Tady jsem." "Potter James?!" James stále civěl na dívku se smaragdovýma očima. "James Potter!" křičel obr. Sirius šlápl Jamesovi na nohu ,aby se vzpamatoval. "AU! Co děláš?! Jo ehm...Tady! James znovu pohlédl na dívku. Skoro spadnul na zem ,když zjistil ,že se na něj taky dívá. Asi se chtěla podívat ,kdo je to tak neschopný, že nedokáže ani ohlásit ,že je přítomen. James se na ni zazubil. Lily mu úsměv oplatila. Měla bílé, rovné zuby. Pak se zase obrátila ke svému černovlasému kamarádovi.
"Snape Severus?!" "Zde" řekl ten kluk co se bavil s Lily. Jamese zaplavila pocit závisti, žárlivosti a nenávisti vůči tomu klukovi.Když byl celý seznam zkontrolovaný a všichni byli ohlášení. Vydali se po pěšině k velikému jezeru. U břehu se asi 10 loděk houpalo na malých vlnkách."Do každého člunu jenom čtyři!" křikl obr. Sirius ,James,Remus a Peter si sednuli do jedné z loděk a čekali co se bude dít. Když všichni nastoupili do loděk (obr měl jednu celou loďku pro sebe) dali se do pohybu. Pomalu pluly po vodě bez jakéhokoli pohonu. James se porozhlédl po Lily. Seděla v loďce zase s tím klukem s černými, mastnými vlasy. James opět pocítil nenávist k tomu černovlasému klukovi. Když dorazili na druhý břeh a vystoupili z lodí, obr je vedl po cestě k hradu. Všude bylo slyšet ohromené "Páni!" a nebylo divu. Bradavický hrad měl mnoho věží a oken, která zářila do tmy. Vystoupali nahoru po kamenném schodišti a ocitli se před vstupní branou z dubového dřeva. Před ní už čekala vysoká černovlasá čarodějka s vlasy staženými do pevného uzlu. Hranaté brýle měla až u kořene nosu. Vypadala velice přísně. "Tak tady je máte, paní profesorko McGonagallová" řekl obr. "Děkuji, Hagride. Teď už se o ně postavám sama." řekla profesorka McGonagallová. Hagrid odešel. Profesorka McGonagallová otevřela vstupní bránu a řekla "Vítejte v Bradavicích!" Opět se ozvalo ohromené "Páni!" Vstupní síň byla obrovská. Měla tak vysoký strop ,že ho nebylo vidět. Všude po stěnách byli rozsvícené pochodně a do vyšších pater vedlo mramorové schodiště. Profesorka McGonagallová se k nim otočila čelem a řekla "Za chvíli vás odvedu do Velké síně, kde začne vaše zařazování. Každému z vás dám na hlavu Moudrý klobouk a ten určí do které koleje budete zařazeni. Teď tu ale chvíli počkejte ,než ostatní připravím na váš příchod." řekla a otevřela dveře do další místnosti a za chvíli za nimi zmizela. "Jste nervózní?" zeptal se Sirius. "Ne!" odpověděl sebejistě James. "Tak to já jo" řekl Peter a třásl se mu hlas. To už se ale dveře otevřely a profesorka McGonagallová jim rukama naznačila ,že mají jít za ní. Všichni se tedy pomalu rozešli ke dveřím a postupně vstoupili do Velké síně. A zase to ohromené "Páni!" Strop byl poset svícemi ,které jen tak pluly vzduchem a navíc tam ani strop nebyl. Místo stropu byla hvězdná obloha bez jediného mraku s dorůstající měsícem. Nikdo si toho nevšiml ,ale Remus ještě víc zblednul. Ve Velké síni byli čtyři dlouhé stoly, které byli v místnosti postaveny příčně. U těchto stolů seděli studenti. A pak tu byl ještě jeden stůl postavený podélně a za ním očividně seděli učitelé. Profesorka McGonagallová je zavedla právě k učitelskému stolu kde je postavila čelem ke studentům. Před ně postavila stoličku a na něm cosi hnědého a asi starého. "Tohle je Moudrý klobouk. Teď vás sem budu postupně volat a vy si ho nasadíte na hlavu. Tak tedy, začněme." Zase vytáhla pergamen se jmény a četla. "Black Sirius!. Sirius vystoupil z řady. McGonagallová vzala klobouk ze stoličky ,aby si na ní mohl Sirius sednout, pak mu na hlavu položila klobouk. " Nebelvír!" zakřičel klobouk skoro okamžitě. Sirius se široce usmál. Splnilo se mu jeho přání. Není ve Zmijozelu! Pospíchal k nebelvírskému stolu ,který hlasitě jásal a tleskal ,když už McGonagallová volala další jméno. "Brownová Susan!" Dívka se stejně jako před tím Sirius posadila na stoličku. Profesorka McGonagallová jí dala klobouk na hlavu a ten po chviličce opět zakřičel "Nebelvír!" Opět se ozval jásot od nebelvírského stolu. Všechno plynulo hrozně rychle. Jeden studen na stoličce střídal dalšího. Chvíli se síní ní ozývalo "Havraspár! Za chvíli zase "Zmijozel!" a pak zase "Mrzimor!" James zase upřeně pozoroval Lily a když byla předvolána na stoličku umíral zvědavostí ,kam ji Moudrý klobouk zařadí. "Nebelvír!" volal klobouk jen co se dotknul Lilyiných ohnivých vlasů. James Lily zase pozoroval a byl jako v tranzu. Profesorka McGonagallová mezitím volala další jména a zase další ,ale James jí stejně moc nevnímal. "Lupin Remus!" až teď se James znovu probral a napínal uši ,kam klobouk zařadí jeho vlakového spolusedícího. "Nebelvír!" zakřičel po chvíli úvah Moudrý klobouk. Remus se zvednul že stoličky a šel si sednout, jako předtím Lily a Sirius k nebelvírskému stolu. Profesorka McGonagallová četka další a další jména až..."Pettigrew Peter!" Peter trochu nejistě vykročil ke stoličce a posadil se na ni. McGonagallová mu na hlavu prosadila klobouk, který hodně dlouho přemýšlel až nakonec..."Nebelvír!" zvolal a Peter si šel sednout. "Potter James!" zavolala profesorka McGonagallová. James vykročil ke stoličce a sednul si na ni. Samozřejmě chtěl do Nebelvíru. Teď o to víc ,když tam byl Sirius, Remus, Lily a i Peter. McGonagallová mu položila klobouk na hlavu a v tu chvíli se ozvalo "Nebelvír!" James utíkal k opět jásajícímu, nebelvírskému stolu a sednul si mezi Siriuse a Remuse. I jeho přání se splnilo. McGonagallová četla další jména až..."Snape Severus!" kluk s mastnými,černými vlasy si sednul na stoličku. Klobouk na jeho hlavě chvíli přemýšlel. "Zmijozel!" křikl. V očích černovlasému chlapce bylo vidět zklamání. Podíval se smutně na rudovlásku a ta mu smutný pohled opětovala. Jamese pocítil škodolibou radost. Ta mastná hlava nebude s Lily v koleji ,napadlo ho. Trochu se styděl za to ,že je tak škodolibý ,ale prostě to tak cítil. Profesorka McGonagallová dočetla zbývající jména a pak odnesla stoličku i s Moudrým kloboukem.
ČTEŠ
Pobertové - "Slavnostně přísahám ,že jsem připraven ke každé špatnosti."
FanfictionKdo aspoň trochu zná HP ,zná taky Poberty. Čtveřici kluků ,kteří neustále porušují školní řád. Pohledný Sirius, sebevědomý James, klidný Remus a zpomalený Peter. Tahle povídka bude právě o nich. Bude většinou založena na faktech, ale jelikož jich za...