Kabullenme

169 21 2
                                    

    Feride'nin suratı sirke satmaktadır. Bergüzar ne dese bilemez tavırlarla oda içerisinde ileri geri volta atmaya başlar. Zihni yaşadığı nahoş olayları gündeme getirmek istesede Bergüzar zihnine bu zaferi yaşatmaya pekte niyetli değildir. Kafasını hayır manasında sallayıp, çehresine hükmederek güç bela bir tebessüm salar etrafa. Feride hanımında daha susası yoktur.
 
     - Katıyyen olmaz ! Senin neler yaşadığını bilip buna izin veremem.

     - Haklısın ablacım eniştemle uygun bir dille konuşalım bu konuyu. Ama Hakan bey size en zor anlarınızda yardım ettiği için eniştem karşı çıkamamış olabilir.

    - Bence iki olay birbirinden çok farklı yani yardım etti diye beşik kertemesi mi yapmamız lazım kızımızı ?
 
    - Doğru söylüyosun lakin beşik kertemesi oldular diye evlendirmedik ya onları. Hem isterlerse vazgeçebileceklermiş ileride belki Berre sever Toprağı.

  Bu konuda eniştemin üstüne gitmesek mi acaba sonuçta onunda kızı en az senin kadar düşünüyordur Berre'yi.
  
   En çok Berrre konuşabilse ne derdi bu duruma diye merak ediyorum.

     - Sende hemen kızımı baş göz ediyorsun Bergüzar ! Tamam bekleyip göreceğiz boşuboşuna neşemizi kaçırmayalım şimdi.

   O sırada kapı tıklatılır Toprağın annesi Müjgan hanım müsade isteyerek odaya dahil olur.

    - Hayırlı olsun Feride' ciğim Rabbim anneli babalı büyütmeyi nasip eylesin. Maşallah kızımız nur topu gibi. Feride kızımız kısmından rahatsız olsada belli etmez.

     - Amin. Teşekkür ederim Müjcan'cığım, çok naziksin. Bergüzar'la da hasbi hal ettikten sonra odadan ayrılır Müjgan hanım. Hakan beye gidebiliriz artık işaretinde bulunur.

- Biz müsadenizi isteyelim Mehmet bey.

   - Estağfurullah efendim müsade sizin.
 
  - Selametle kalın.

    -Yolunuz açık olsun.

Hakan beyleri arabalarına kadar uğurlar Mehmet bey. Eve geri döndüğünde gündem bellidir.

    Dede Abdülgazi efendi bu durumdan çok mutludur kimseyede pek söz hakkı vermez. Hakan bey pek edepli bir kişiliktir. O ne ise evladıda o olacaktır diye düşünür, çünkü çocuk aslına döner. Böyle nezih bir ailenin bu talebi onun için ancak şereftir. Torunu için en doğrusu budur beşikte bile olsa dedesi olarak onun için en iyi noktaları düşünmüştür kendince. Zaten en tecrübeli kendisi değilmidir bu konularda ? Herkesi susturur herşeyde bir hayır var diyerek.

    Anneanne Pembe hanım ise içten içe söylenmek durumunda kalmıştır. Zira Abdülgazi efendinin üstüne laf söyleyecek yoktur o ortamda. Herkes için en iyisi bir an önce durumu kabullenmek olmuştur. Berre dahi ileride bu durumu kabul etmek zorunda kalabilir. Hakan bey ve Müjgan hanım evlerine gelmişlerdir. Müjgan hanım Topra'ğı sorar direk bakıcısına odasında uyuduğundan bahsedilir. Müjgan hanımlar salona geçerken birer kahve isterler. Mutlulukları yüzlerinden okunmaktadır.
Aradan 15 yıl geçmiştir Toprak 17 yaşına Berre ise 15 yaşına basmıştır. Toprak lise son Berre 10 sınıfı okumaktadır. Aynı okulda olup ikiside sayısal öğrencisidir. Berre buğday tenli, yeşil gözlü, gözleri her renge uyum sağlayan, gözlerine bakıldığında nice diyarlara seyehat mümkün nadide bir kızdır. Kestane kıvırcık saçları böyle bir güzelliğin tuzu biberi olsa gerek. Elmacık kemiklerinin altındaki gamzeler ise onu güldürmek için insanlara bahane çıkartıcak cinstendir. Toprak ise kara kaşlı kara gözlü 1.82 boyunda atletik yapıda fevkalade yakışıklıdır. Kirkipleri uzun kıvrımlı, alnı açık çenesinde ufak gamzeli dışardan bakınca sert durup enterasan karizması olan bir çocuktur. Toprakle Berre kendilerinin bir beşik kertmesi olduğunu bilirler fakat kimin olduğunu bilmezler. Zira Feride hanımın, bu olaydan rahatsız olduğu duyulduğu için aileler uzun zamandır birbirine gelip gitmemektedir. Evlenme zamanları geldiğinde durum çocuklara taşınıp kararlarına saygı duyulacaktır.

Mahlas'ı BerreHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin