Så ser ögat ut↑ men den har annan ögon färg så strunta i bakgrunden och koncentrera er bara på ögat.
Prinsens POV
Jag gick ner till tortyr rummet för att se hur skadad hon var. Konstigt nog kände jag mig dragen till henne. Hoppas hon inte är allt för skadad.
Jag öppnade dörren men när jag kom in var det tomt. Vart är hon?
Med snabba steg gick jag till kungen.Väl där ställde jag mig framför honom. "Var har du gjort med henne" Jag hade avbrutit honom mitt i ett viktigt möte. Han tittade upp på mig med en sur min som snabbt ändrades till ett leende. "Jag vet inte vad du pratar om" han tittade på mig med ett påklistrad oskyldig min. "Du vet mycket väl vad jag pratar om" jag började bli lite irriterad.
Kungen reste sig upp och ursäktade sig för att få lämna mötet en stund.
"Menar du häxan? För henne har jag fört långt bort" jag tittade argt på honom. "Vart!" nu blev han arg. Det var nog inte så bra att skrika på honom. Han är ju endå kungen."jag har skickat henne till framtiden och där ska hon stanna!" jag kunde nästan se hans ansikte långsamt färgas rött. Själv blev jag förvånad. Vadå till framtiden. Hur lång, typ några år. Nej, han brukar köra värre straff. Minst 100 år.
" hur långt i framtiden har du skickat henne" "om jag ska vara exakt så, hm... Jag tror det var 5000 år exakt" va, 5000 år! "Ok, bara undra" jag försökte att inte verka arg och lyckligtvis lyckades jag. Han tittade undrade på mig "okej..." han vände sig om och återgick till mötet. Jag tog ett lättat andetag. Nu ska jag bara hitta en trollkarl.Efter en lång letande tur genom den mörka tysta staden gav jag upp. När jag skulle vända mig om och gå tillbaks till slottet såg jag något glänsa i ögonvrån. Än en gång vände jag mig om och gick till stället där jag såg det glänsande ljuset.
När jag var framme vid stället såg jag det. Det såg ut som en sten men var svart. Helt kol svart, mycket svartare en den klaraste himmlen på kvällen. Jag tog upp den och la den i min ficka. Sedan fortsatte jag mot slottet ihop om att hitta en trollkarl dagen därpå.
***
Jag vaknar av ett "krash" ljud. Det är inte högt, men inte lågt heller. Jag funderar ett tag vad det kan vara men kommer på stenen jag hittade igår.
Jag tog upp byxorna från golvet och sökte igenom fickorna. När jag hade den i handen slängde jag ner byxorna på marken igen.
Stenen hade två springor. Helt plötsligt kom en till och en till. Vad ska jag göra! Snabbt la jag stenen på min stol vid sängen.Sprickorna ökade och tillslut sprack stenen och framför mig var en svart liten drake. Med stora men vackra sneda ögon (bild ovan↑). Betyder det att det är min? För om den är vad ska jag mata den med och vad ska den heta?
Jag tog fram en korg och la den där. Sedan gick jag ner till köket för att ta lite kött och grädde (ovisspad) för att sedan gå upp.
När jag var uppe på rummet satte jag mig ner och lät den försiktigt gå ut ur korgen för att komma fram och äta. När den var framme drack den upp grädden och åt upp köttet. Nästan direkt somnade den så jag la ner den i korgen och bäddade om den.
Jag tänkte på den där flickan. Har inte hon också en drake, eller var det bara ett sammanträffande att en drake attackerade när hon kom. Jag tänkte mycket på det tills jag kom på att jag läst en bok om drakryttare.
Jag smög försiktigt ut för att inte väcka någon. Boken ligger säkert i biblioteket så där letar jag först då.
När jag var utanför bibliotekets dörr tryckte jag försiktigt upp den och började leta.
När jag letat igenom halva biblioteket hittade jag den äntligen. Jag tog ut den och började läsa. Boken är inte jätte tjock men jag tror det mesta står här.Jag började läsa kapitlet om drakryttarna. Så här stod det;
Hur många drakryttare fins det i världen?
Varje 1000 år födds det två drakryttare. Dom hittar ägget vid 18 års ålder och tar hand om dom som sitt egna barn.
Dom två drakryttarna är båda skiftare så det är en tjej och en kille. Dom är varandras mate. Det är dom som ska besegra ondskan.
Mer om ondskan får du veta på nästa sida.
Jag slutade läsa. Betyder det att jag och hon ska besegra ondskan tillsammans? Så då måste jag ta tillbaks henne! Eller tvärt om, jag åker dit och hjälper henne att komma tillbaka. Ja! Så ska jag göra.
Hellooooo!
Ni har fortfarande tid på er att skriva en fråga. Det skulle vara så kul om ni gjorde det. Men Hejdå och fortsätt gärna läsa♥
VOUS LISEZ
Hybrid and dragon (Pausad)
Fantasyjag var ute i skogen när allt hände. någon från kungens arme har tänt eld på min familjs hus. hela familjen dog förutom jag. det enda jag hade var ett koger med pilar, 1 kniv och ett svärd med mig ut i skogen, det var det jag fick använda för att öv...