kapitel 6_ Rödluvan och Smurfen

3.6K 89 13
                                    




"Det var lätt den bästa festen på länge, att DU Catniss vann över Sam. stans Näst starkaste kille i Armbrytning!" sa Maya och nästintill hypade.

"Haha, men det hade varit roligare mot typ Luke som är stans starkaste" sa jag och åt en jordgubbe från fatet.

Vi satt hemma hos mig uppe på mitt rum och hade kollat på serier och ätit jordgubbar för att lyckas bli av med Mayas bakfylla. Inte ett dugg avis!

"Men du... det är ju skola imorgon och alla kommer ju prata om festen OCH armbrytningen" sa Maya glatt. Varför hon var så glad var ett mysterium.

"Och...?" frågade jag drygt.

Även om vi inte känt varandra så länge så kändes det som flera års vänskap, ganska roligt ändå.

"Vi kommer stå i centrum och måste då vara klädda som Badgirls och Vara i typ krig mot dem" sa hon och himlade med ögonen som om det vore något självklart. Vilket det inte är inse!

"jaja... men regler då?" sa jag. beslutsam om en regel. "Inga BadBoys och BadGirls relationer förutom bråk, inga känslor inblandade. känslor off"

~måndag. skola~

Jag öppnade dörren och gick in i den tråkiga skolan med massor av blickar på mig. fler än när jag var ny till och med.

"Hejjjjjj!" sa Maya glatt och gjorde handslaget vi kommit överens om igår.
"Händer idag då?" Frågade Jessy.
"Kollar om det kommer en smurf till skolan" sa jag och flinade elakt.

Mohahahhaha! Stackars Sam' eller inte!

"Du gjorde de! Omg!" Sa Maya lågt och började skratta.
Då slogs skoldörrarna upp och en blå Luke kommer in.    

EN BLÅ LUKE! Det skulle vara Sam!!!!!!

Men Maya och Jessy bara skrattar ännu mer.

Det misslyckades.... Men ganska roligt är de..  SLUTA prata/tänka med dig Själv!!!!!!!

"Tjena Smurf" ropade jag till Luke som var på väg mitt sitt skåp men började gå mot oss istället.
"Hej på dej med Rödluvan" sa han och flinade.
"Ha. Ha. Tillåt mig att skratta det är rödbrunt INTE rött som Rödluvan" sa jag och flinade.
"No shit" sa han och hans 'BadBoy' vänner dök upp vid hans sidor.

Jippi... Eller åt helvete..!!

"Vad vill ni?" Frågade Maya irriterat.
"Vi vill ha er" sa Sam och kollade in Mayas kropp.

Ush! Jävla äckel..

"Men euw! Jävla peddos" sa Jessy och gjorde en äcklad min.
"Vet" sa Luke och blinkade med ena ögat mot mig. Ush...
Vi hade börjat för 10 minuter sedan, vilken ingen märkt förutom Maria som började se rastlös ut. Hon är en sån där Plugg-BadGirl. typ.

"Äh kom nu tjejer" sa jag och började gå mot klassrummet mitt och tjejerna följde efter.

Dem gick sen till sina egna lektioner, men Maya kom och satte sig bredvid mig.

Antagligen eftersom det var den enda lediga platsen och vi hade samma lektion.

"Varför är ni sena?" Frågade vår So lärare irriterat.
"Vi hånglade med några killar på toan" sa jag och himlade med ögonen.
Läraren bara stirrade på mig irriterat och sa:
"Kvarsittning för dig och Maya" sa hon och fortsatte med lektionen. Jävla So lärare...

"Luke Hamilton och Sam Wercy till rektorns kontor"
HAHAHAH! Smurfen och Sammet ska till rektorn! HAHHAA!!!

"Maya Griff och Catniss Cleens till rektorns kontor"

Helvete..!

••••••••••••££££•••••••$$$$$•••••••€€€€€••••••££££••••••

Wow... Jag uppdaterade!!
FKNG APPLÅDER TILL MIG!!
Ska på judo läger i helgen! UAYYAYA! Tagga japaner p sushi som Jag inte ens äter :D
//💗👊

Badboys vs Badgirls -problem life.Donde viven las historias. Descúbrelo ahora