Kawan

50 4 3
                                    

Loceng berbunyi,tanda sudah tiba waktu rehat.Seperti biasa,Ina menjaga sekitar kantin.Pelbagai cabaran yang dihadapinya selama dia ditugaskan di situ.Antara budak yang sering dia kena maki,Bob.Dia ni jenis kurang ajar.Dan tak makan saman.Kalau ina ada keberanian,dah lama di tendang Bob sampai masuk longkang.

Hari itu,Bob tak datang.Yess...tak payahla aku tengokkan dia.Alhamdu.....belum sempat dia habis cakap,secawan air sirap ais tertumpah di bajunya.Argggghhhhh..terjerit ina.Dilihatnya budak yang menumpahkan air itu.Dia tersengih puas.Budak itu pernah dilanggarnya .Bukan sekali,tapi 2.Kau,memang nak kena dengan aku.ina memberanikan diri bercakap.

Fariss mulai mendekatkan mukanya dengan telinga ina lalu berkata ,im sorry mrs.skema. hihihi..fariss blah dari situ.

Arghhh...apa nak buat ini??ina terus berjalan ke arah sinki.Dia.termenung.Kenapa aku kena berhadapan dengan Fariss setiap hari.Dalam kelas,dekat luar dan tuptup dia buat aku malu.Hmm..nasib ko lah ina oi!!!

Ina,awak ok ke niy?Basah baju awak,dah jadi warna merah ni!!Nak saya tolong tak??Amir bertanya lalu membetulkan tudung ina.

Woi!!!Jangan sentuh aku lah.Ko dah nape..Bengong!!Ko nak aku report kat Hafiz??
Ok aku report...HAFIZZ*highnote*

Telinga hafiz mengesan suara ina.

Woii amir!!!hafiz kini berada di hadapan Amir.

Jangan berani berani ko kacau ina,aku taknak ko pegang dia lagi.Ko tak tahu hukum ke hah?Nak aku ajar ko solat ??
Hafiz memberi tarbiah sentap kepada Amir.

Amir berdiri sambil menggaru belakang badannya yang tidak gatal.Malunya aku..Baik aku blah...Amir terus berlari balik ke kelas.Tidak langsung dipedulikan mata mata yang memerhatikannya.

Tbc

Gadis Yang CemerkapWhere stories live. Discover now