Kapitel 5

201 20 3
                                    

-Omar
~Vi hade setat i klassrummet den morgonen i kanske 10 minuter innan det knackade på dörren. Thomas hann inte ens fram till dörren innan den öppnades. En lång kille, mycket längre än mig kliver in. Iklädd svarta jeans och en svart hoodie. Det halvlånga blondahåret gömdes till stor del under en keps. Att han var snygg kan inte ens en straight kille förneka. Inte alls som den Oscar jag minns, ansiktet såg mer moget ut, han såg mer mogen ut.
Han såg ut över klassen, tittade på alla. For förbi min rädda blick, men var snabbt tillbaka igen.
"Det är bara att presentera dig!" Sa Thomas.
Han bröt vår ögonkontakt och tittade på Thomas. Jag slog ner blicken i bänken. Vad skulle han säga nu? Hur skulle han presentera sig?
Han harklade sig.
"Ehhm, ja jag heter då Oscar Molander. Ni kan kalla mig Ogge. Är 18 år. Ja, finns typ inget mer om mig."
"Tack Oscar, ställ frågor till honom!"
Ogge stod kvar framme hos Thomas. Jag hade inte tänkt fråga något, men vet att många andra kommer fråga. Ebba, en blond tjej som räckt upp handen fick ordet.
"Om du är 18, varför får du i vår klass då?"
Han skakade försiktigt på huvudet.
"Jag har gått om ett år."
Många händer togs ned i chemdraw det svaret. Olles tur att fråga.
"Läggning?"
Ogge log falskt. Han tog upp handen för att kolla klockan, som om han var trött på klassen redan.
"Jag är bög."
Applåder och busvisslingar. Men också några tjejer som uppgivet suckade. Varför han fick sån positiv respons förstår jag inte. När jag kom ut var det precis då att alla accepterade mig... Vilket jag var glad över. Oscar eller Ogge som han nu förtiden tydligen kallades gick och satte sig bredvid Calle. Let's see how this ends.~
-------
Har väldigt mycket i skolan nu. Och har glömt bort alla idéer för denna lol. Ska komma på dem igen och skriva ned dem.
Ska på svenska rallyt nu på torsdag och så kommer inte kunna uppdatera torsdag till söndag! Krammmmmmm!

Viktig fråga:
Säger ni trägårn, trädgårn eller trädgården???

Överallt annat| OgmarWhere stories live. Discover now