-Ogge
~ Kvällen hade blivit lång. Både han och jag hade gråtit, bönat och skrattat. Vi hade pratat igenom minnen, både sorgliga och glada. Vi hade pratat igenom våra misstag och sånt vi ångrar. Sparat mitt största misstag till sist. Sparat de värsta tårarna och bönerna.
Solen hade sedan länge försvunnit när vi gick och la oss. I min säng. Skedandes. Mina armar om hans lilla kropp. Benen tätt ihopslingrade. Mitt ansikte i hans lockiga hår. Så hade vi också somnat. Våra andetag hade vart det enda som hörts i mörkret.Nu låg vi här. Båda vakna. Ingen vågar säga något. Oklart om det är okej mellan oss.
"Oscar"
Det var längesedan jag hört mitt födelsenamn. Det namn mina föräldrar döpt mig till.
"Vart står vi? Vad är vi?"
Han vänder försiktigt på sig, så att vi ligger ansikte mot ansikte, bara några centimeter ifrån varandra. Hans andetag slår emot mina läppar.
"Vi är vad du vill oss vara. Jag är redo att starta ett nytt förhållande. Vill su bara stanna som vänner är det alltid okej. Det var ju jag som fuckade upp oss, så då får jag också skylla mig själv"
Det jag sagt var helt ärligt. Jag skulle så gärna ha ett förhållande med honom. Ta upp det vi hade. Men det var förståligt om han bara ville vara vänner. Jag accepterar det.
Jag dras ur mitt tänkande av hans läppar. De mot mina. Försiktigt rör vi de mot varandra. Inget hetsigt. Utan lugnt och försiktigt. Fyrverkerierna som uppstår av kyssen sprider sig i hela kroppen och snart vinklas mina läppar i ett leende. Vi ligger båda och ler mot varandra. Min hand lägger sig om hans käke.
"Jag vill testa. Inget officiellt men vi kan testa"
Hans ord får mig att explodera och med snabba rörelser kraschar jag mina läppar mot hans. Fyrverkerierna är tillbaka och jag tror aldrig jag varit såhär lycklig.
------
1 kapitel+epilog kvar. Har skrivit klart allt:)
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Överallt annat| Ogmar
ФанфикHan, vars namn inte går att nämna. Betydd, Betydde, Betyder, kommer alltid Betyda. Ogmar