-Omar
~Jag slog upp ögen när solen stack igenom ögonlocken. En svag bris drog i mitt hår. Borta på bergets början låg en cigarett, min. Den som Oscar fimpat. Oscar? Vänta Oscar?
Han hade varit här. Han var här igår. Och jag tillät det. Han hade suttit bredvid mig.
Jag flyttade han den från mitt knä och pressade handflatan mot bänkens yta. Möjligtvis lite värme. Lite. Eller så inbillade jag mig. På vingliga ben reste jag mig upp. Sträckte på armarna och ryggen. Klockan på min handled visade 8.53. Alltså hade skolan börjat för, exakt 13 minuter sedan. Det var ingen ide att gå till den då, inte en dag då jag hade mycket att fundera över. Återigen. Varför hade han kommit till mig?
Visst, hit gick vi ofta när vi var tillsammans, just för att det var så folktomt och för att titta på solnedgången.
Varför hade jag gått hit från första början när jag visste att han skulle kunna komma?
Drogs jag hit? Mot honom?
Kanske mitt inre gjorde det.
När träden tagit slut och jag kommit ut på asfalterade vägar kände jag hungern som befann sig i magen. Den gav ifrån sig ett högt kurrande. Donken. Bara nån kilometer härifrån.
*plongeling*
Klockan gav ifrån sig ett ljud när dörren gick upp. Mot mig slogs doften av pommes. Att beställa gick fort, då det knappt fanns några kunder. Bara en gammal gubbe mitt i restaurangen och en ung kille med huvan på den svarta hoodien uppdragen. Colan och burgaren jag beställt fanns snart på disken. Genom hela lokalen tog jag mig och satte mig i motsatta hörnet från killen. Eftersom att jag varit så hungrig var allt snart slut. Besviket reste jag mig upp för för att lämna. Samtidigt reste sig den andra killen och gick mot dörrarna. Påvägen ut krockade han in imig. Hans huva föll av. Där var han igen. Varför är vi alltid på samma ställe?~
-------
Sorry för sen uppdatering, men har inte hunnit skriva så mycket pga av ALLA JÄVLA LÄXOR OCH PROV... Aja nu är det sportlov och jag ska plugga moppekort. Hur mår ni? Vad ska ni görs under sportlovet? Vad kan jag göra nu när jag har tråkigt??Kram!
BINABASA MO ANG
Överallt annat| Ogmar
FanfictionHan, vars namn inte går att nämna. Betydd, Betydde, Betyder, kommer alltid Betyda. Ogmar