-Ogge
~1 vecka hade nu gått sedan jag såg dig senast. Varje kväll hade spenderats ute på krogen. Full. Mamma som varit så glad att jag slutat dricka den där veckan jag träffat dig satt nu åter om kvällarna och grinade i pappas knä. Ojade sig om att hennes som börjat dricka igen. Vodkaflaskan i ena handen och den andra placerad mot mitt knä, satt jag och väntade. Ihopp om att du skulle komma hit. Kom du skulle jag berätta hur mycket jag fortfarande älskar dig.
Vågorna skvalpades in mot land. Trots att det var sommar började en sval luft spridas. Huttrande drog jag den svarta Bring me the horizon T-shirten längre ned över armarna. Jag gav inte upp hoppet om att du skulle komma förens när solen åter passerat horizonten påväg upp. Hjärnan var helt blurrig och synen suddig. På vingliga ben fann jag en busshållsplats där jag satte mig för att vänta. En lättklädd tjej satt på andra ändan i kuren.
"Duu, tjeijrn. Kansei inte brorde va sål läktklätt." Sluddrigt for orden ur min mun. Många killar skulle tycka det var lätt att förföra en tjej så.
Hon mötte min blick , för att sedan oroligt titta bort. Tårar började rinna nedför hennes kinder. Hon vart antagligen rädd för mig. Såklart, vem skulle inte bli rädd om det kom en full kille och satte sig bredvid en.
"Jag är bög"
Förvirrat tittade hon upp på mig innan hennes mun formade ett leende.
"Här, ta mitt nummer"
Hon sträckte fram en lapp med några siffror på. Jag hann inte fråga henne om varför innan bussen bromsade in framför mig. Vingligt klev jag på, blippade mitt kort och föll ned i närmsta säte.~
------
Kort och dåligt
YOU ARE READING
Överallt annat| Ogmar
FanfictionHan, vars namn inte går att nämna. Betydd, Betydde, Betyder, kommer alltid Betyda. Ogmar